أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۰۰۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۱۱ آبان ۱۳۹۹
نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس در واکنش به ادعای توقیف نفتکش‌های ایرانی از سوی آمریکا:
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگر نفتکش‌های توقیف شده از سوی دزدان آمریکایی از آنِ ایران بود، لحظه‌ای به متجاوز فرصت نمی‌دادیم و آنها را سر جای خود می‌نشاندیم.
نفتکش انگلیسی توقیف شده

به گزارش پایگاه 598،  در واکنش به ادعای آمریکایی ها در توقیف 4 نفتکش ایرانی در مسیر ونزوئلا، گفت: ادعای مقامات آمریکایی درباره توقیف نفتکش ها، مطابق واقع نبود چرا که کشور قدرتمند ایران از چنان اقتداری برخوردار است که متجاوز را در کوتاه ترین زمان سر جای خود خواهد نشاند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید یادآور شد: تا کنون هر مراوده دریایی که داشته ایم در کمال امنیت از این طریق انجام شده و آمریکایی ها جرأت اقدام ضد منافع ایران را نداشته اند چرا که از توان و اقتدار بالایی برای تنبیه متجاوز برخوردار هستیم.

وی در ادامه ادعای آمریکایی ها را صرفا جهت بُرد داخلی دانست و افزود: اگر این ادعا واقعیت داشت جمهوری اسلامی بر اساس اصول بین الملل در مرحله اول دفاع از خود را در دستور کار قرار می داد و سپس از مجاری بین المللی علیه آمریکایی ها اقدام می کرد از این رو واقعیت این است که بازدارندگی و قدرت دفاعی بومی ایران سبب شده تا آمریکایی هایی صرفا فقط لفاظی کنند.

مقتدایی در ادامه سطح امنیت دریایی شناورها و کشتی های ایران را از بالاترین سطوح امنیتی دانست و افزود: جمهوری اسلامی در عرصه دریا، پیشرفت های بسیار قابل توجهی داشته و سبب شده تا امنیت بسیاری در آب های بین المللی داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با رعایت قوانین بین المللی اقدام به حمل و نقل دریایی می کند و در حراست اموال خود جدی است، خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها نسبت به عبور قانونی شناورها و کشتی های ایرانی تعرضی داشته باشند، مطابق قواعد شناخته شده بین المللی تجاوزکار محسوب شده و جمهوری اسلامی ایران دست متجاوز را به گونه ای قطع خواهد کرد که امکان فعالیت نداشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها