يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۰۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۱ آبان ۱۳۹۹
جلال زاده با اشاره به پیام رهبری خطاب به جوانان فرانسوی:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است از آنجایی که جوانان طالب حقیقت هستند، رهبر معظم انقلاب سعی دارند با خطاب قرار دادن آنها در موضوع اهانت به پیامبر اسلام(ص)، ذات واقعی برخی سران اروپایی را آشکار کنند.
وحید جلال زاده

 به گزارش پایگاه 598، وحید جلال زاده با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان فرانسوی در پی اهانت رئیس جمهور این کشور به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، گفت: رهبر معظم انقلاب از سویی به عنوان یک مرجع دینی و از سوی دیگر به عنوان بالاترین مقام سیاسی جمهوری اسلامی و عالمی مبرز، در دفعات متعدد پیام هایی خطاب به جوانان اروپایی، علمای جهان اسلام و اکنون نیز به جوانان فرانسه صادر فرمودند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره علت خطاب قرار دادن جوانان فرانسوی در پی هتاکی مجله فرانسوی و دفاع رئیس جمهور فرانسه از این اهانت، عنوان کرد: جوانان ذاتی پاک و فطرتی نیکوسرشت دارند که خطاب قرار دادن آنها، تأثیر بیشتری در جذب آنها خواهد داشت چرا که جوانان طالب حقیقت و پاکی هستند.

وی ادامه داد: معمولا جوانان از تاریخ بی اطلاع تر بوده و حافظه تاریخی ضعیفی دارند که رهبر معظم انقلاب در نامه اخیر خود خطاب به جوانان فرانسوی سعی داشته اند آنها را با واقعیت تاریخ و هولوکاست و برخوردی که سران اروپایی با این موضوع به عنوان خط قرمز داشته اند، آشنا کنند.

جلال زاده اضافه کرد: خط قرمز بودن هولوکاست تا جایی بوده است که حتی زمانی که روژه گارودی فیلسوف غربی به این موضوع ورود کرد، علیرغم دارا بودن سن بالا دچار محکومیت قضایی شد از این رو رهبری خواسته اند جوانان فرانسوی را با واقعیات تاریخی اروپا و برخورد دوگانه آنها با مسائل آشنا کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است معنی آزادی این نیست که به یک موضوع تاریخی اشاره نشده و مبتذل ترین مفاهیم آزاد باشد و حتی به پیامبران دینی به مبتذل ترین شکل اهانت صورت گیرد.

وی همچنین درباره اسلام هراسی که سران اروپایی سعی در گسترش آن دارند، اظهار داشت: فوبیای اسلام در اروپا به گذشته ها باز می گردد که تاریخ پر فراز و نشیب با اروپایی ها داشته ایم و مبدأ آن نیز جنگ های صلیبی بود.

جلال زاده ادامه داد: بعد از آن نیز ورود عثمانی ها به اروپا تا دروازه های وین اتفاق افتاد که اروپایی ها آنها را به عنوان سپاه اسلام می شناختند، از این رو در این قاره، رگه های قوی اسلام هراسی وجود دارد که مواضع تندی در برابر اسلام می گیرند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه نحوه زندگی مسلمانان در اروپا خط بطلانی بر تفکر ضداسلامی اروپایی ها کشیده است، خاطرنشان کرد: مسلمانان در انگلیس، فرانسه و آلمان به شیوه ویژه ای زندگی می کنند لذا متن مردم اروپا اسلام هراسی ندارند اما گروه هایی هستند که قصد دارند این موضوع را رواج دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: ذات اسلام از سلم، ایمنی و سلامت می آید که رهبری بر آن تأکید دارند تا ملت ها با حقیقت اسلام آشنا شوند و مسیر این آشنایی نیز از جوانان می گذرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها