کد خبر: ۴۸۰۰۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۲ آبان ۱۳۹۹
حیدری مطرح کرد؛
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از طرح ایران برای حل مناقشه قره‌‌باغ را تشریح کرد.
قره باغ

به گزارش پایگاه 598، شهریار حیدری در تشریح جزئیاتی از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ، گفت: کشور های مختلف از جمله روسیه طرحی برای آتش بس در قره باغ دادند اما این طرح کامل نبود و منجر به  شکسته شدن آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طرحی به ارمنستان و آذربایجان ارائه کرده تا منافع دو طرف مناقشه در قره باغ تامین شود.

وی با در تشریح طرح ایران برای حل مناقشه قره‌باغ، افزود: در طرح حل مناقشه قره باغ که از سوی ایران ارائه شده ابتدا بحث صلح و آتش بس مطرح شده سپس باید توافق 2 کشور با پادر میانی کشور‌های ثالث، بی طرف و معتقد به صلح و دوستی انجام شود.

نماینده مردم سرپلذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار ایران برای حل مناقشه قره باغ، ابتدا برقراری آتش‌بس سپس برگزاری نشستی چندجانبه بین آذربایجان و ارمنستان با پادرمیانی ایران و کشورهای همسایه از جمله روسیه است.  

حیدری تصریح کرد: طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ تا کنون موثر بوده و پیرامون این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی های کارشناسی را انجام خواهیم داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها