يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۰۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مواضع متناقض دولت درباره طرح تامین کالاهای اساسی؛
سندهای سیاسی‌کاری دولت در مخالفت با طرح تامین کالای اساسی هر روز بیشتر از گذشته رو می‌شود؛ صحبت‌های متناقض سخنگوی دولت درباره مخالفت با واگذاری اموال مازاد برای تامین منابع موردنیاز اجرای طرح کالای اساسی در هفته گذشته و اظهارات نماینده دولت در جلسه علنی امروز مجلس مبنی بر موافقت با واگذاری اموال به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان گواه این ادعا است.

به گزارش پایگاه 598، ماجرا از جایی شروع شد که در جلسه علنی امروز مجلس نمایندگان با الحاق یک ماده به طرح دو فوریتی تامین کالاهای اساسی که براساس آن 250 هزار میلیارد ریال به منظور تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق فولاد تخصیص داده می‌شود، موافقت کردند، قرار است منابع مورد نیاز این پیشنهاد از طریق واگذاری اموال مازاد دولت تامین شود. اقدامی که می تواند کمک مهمی از سوی مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق فولاد باشد.

تامین کالای اساسی

با این حال عجیب این جاست که صحبت‌های نماینده دولت پشت تریبون صحن علنی در دفاع از این الحاقیه کاملا با اظهارات هفته گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت تناقض داشت. وی گفت: «هر چند دولت با کلیات اصل طرح (تامین کالاهای اساسی) مخالف است اما درباره این الحاقیه که مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و صندوق فولاد است موافق است. منابعی که برای این الحاقیه پیش بینی شده به سقف بودجه کشور اضافه نمی‌کند و منابع موردنیاز آن از اموال مازاد دولت که در حال متروکه شدن است تامین می شود. این اموال را به صندوق ها واگذار می‌کنیم و این صندوق‌ها خود همسان سازی را اجرا می‌کنند. دولت با این الحاقیه و واگذاری اموال مازاد از آنجایی که پولی ردو بدول نمی شود و به سقف بودجه نمی‌افزاید و صرفا با واگذاری اموال و سهام شرکت‌ها است موافق بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.»

حال به صحبت های سخنگوی دولت در نشست هفته گذشته رجوع کنیم، وی در بخشی از سخنان خود که در تشریح دلایل دولت در مخالفت با طرح تامین کالای اساسی بود، بیان کرده بود: «اخیراً راه‌حلی را پیشنهاد کردند که دولت به برخی از نهادها ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر اموال بفروشد. من نمی‌دانم چگونه امکان پذیر است و آیا آن نهاد اصلا منابع مالی دارد و اینکه ما چقدر قابل فروش داریم». با تناقض این اظهارات سوالی که ایجاد می شود این است که دولت چگونه با واگذاری 25 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان موافق است اما با واگذاری 30 هزار میلیارد تومان از همان اموالی برای تامین منابع موردنیاز کالای اساسی مخالف؟ سیاست یک بوم و دو هوا تا به کجا؟! چرا دولت با تامین منابع موردنیاز برای اجرای طرح کالای اساسی که با توجه به شرایط معیشتی مردم  و افزایش سرسام آور قیمت ها، نیاز ضروری مردم است، از طریق فروش اموال مازادش مخالف بوده و آن را غیرممکن می‌داند اما با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از همین منبع موافق است؟

از زمانی که زمزمه تدوین طرح تامین کالای اساسی شنیده شد، مردم امیدوار شدند که مرهمی بر دردهای معیشتی شان گذاشته می شود، حتی پس از تصویب طرح کالای اساسی می‌شد، بارقه امید را در صحبت‌های روزانه مردم با این مضمون که کمک معیشتی در راه است، در گوشه و کنار کشور شنید، حال باید دید چرا دولت می‌خواهد شهد شیرین امید را که پس از تدوین و تصویب کالای اساسی ایجاد شده به کام مردم تلخ کند و با سیاسی‌کاری‌های آشکار و بهانه‌جویی‌هایی مانند نبود منابع به پیش رود؟ آیا دولت پاسخی برای این پرسش ها دارد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها