أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۰۱۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۱۴ آبان ۱۳۹۹
آخرین اخبار از انتخابات آمریکا؛
اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» را به صورت لحظه به لحظه در این گزارش بخوانید.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افتتاح مراکز رأی‌گیری در ایالت ورمونت از ساعت ۵ صبح سه‌شنبه به وقت محلی (معادل با ۱۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد. 

این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد. 

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

در این گزارش اخبار مربوط به این انتخابات به صورت لحظه به لحظه آورده شده‌اند:

 

۲۳:۱۱ - بایدن 22 رای الکترال تا پیروزی نهایی فاصله دارد

با قطعی شدن پیروزی بایدن در ایالت ویسکانسین،‌ آرای الکترال وی به 248 افزایش یافت تا تنها 22 رای الکترال دیگر برای پیروزی نهایی فاصله داشته باشد. آرای الکترال ترامپ نیز به 214 عدد رسیده است.

ترامپ در انتخابات سال 2016 تمامی 10 رای الکترال ایالت ویسکانسین را به خود اختصاص داده بود

 

۲۲:۵۹ - وضعیت مبهم انتخابات آمریکا از دیدگاه خبرنگار آمریکایی

یک خبرنگار آمریکایی با انتشار شکل زیر،‌ وضعیت مبهم انتخابات در آمریکا را به تصویر کشیده است.

آبی رنگ انتخاباتی دموکرات‌ها و قرمز رنگ انتخاباتی جمهوری‌خواهان به شمار می‌آید.
 

 

۲۲:۵۳ - پیام بایدن پس از قطعی شدن پیروزی در ویسکانسین

نامزد حزب دموکرات پس از قطعی شدن پیروزی‌اش در ایالت کلیدی ویسکانسین در پیامی در توئیتر نوشت: تمامی آرا را شمارش کنید.
 

۲۲:۳۹- ستاد انتخاباتی بایدن: ترامپ در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود است

ستاد انتخاباتی بایدن اعلام کرد که درخواست ستاد ترامپ برای بازشماری آرا در ویسکانسین تلاشی رای سرپوش گذاشتن بر شکست است.

۲۲:۳۴ - ستاد ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد

ستاد ترامپ اعلام کرد که دادخواستی را به دادگاه میشیگان داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شده است

ستاد ترامپ مدعی شده که به نمایندگان این ستاد دسترسی کافی برای حضور و نظارت در محل‌های شمارش آرا داده نشده است.

۲۲:۲۵- ترامپ: چه اتفاق وحشتناکی در میشیگان در حال روی دادن است

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که به نظر می‌رسد میشیگان رای‌های لازم برای دور نگه داشتن «جان جیمز» جوان از سنا را پیدا کرده است. چه اتفاق وحشتناکی در حال روی دادن است!

۲۲:۰۳ - ترامپ در کسب آرا نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ رکورد زد

طبق آمار و ارقام منتشر شده رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری دوره قبل این کشور آراءبیشتری کسب کرده است، این موضوع برای نامزد امسال دموکرات‌ها هم صدق می‌کند. 

۲۱:۱۸- ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شد

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شده است. 

۲۰:۵۱ - ترامپ: از همه جا برای بایدن رای پیدا می‌کنند

رئیس جمهور آمریکا در پیام‌هایی در توئیتر:

«آنها در حال پیدا کردن رای‌های بایدن در همه  جا هستند. در پنسیلوانیا،‌ ویسکانسین و میشیگان. (این رویداد) برای کشورمان بسیار بد است.»

«آنها سخت در تلاش هستند تا هر چه سریعتر ۵۰۰ هزار حاشیه رای برتری که در پنسیلوانیا دارم از بین برود. به همین ترتیب در میشیگان و دیگر ایالت‌ها.»

۲۰:۴۳ - تیم ترامپ آماده است نتایج انتخابات را به چالش بکشد

یک خبرنگار شبکه خبری فا‌کس‌نیوز گزارش داده تیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آماده ارسال وکلای حقوقی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات است.

۲۰:۱۶ - بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد

رئیس کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت همه آرا در این ایالت شمارش شده‌اند و جو بایدن با اختلاف ۲۰۶۹۷ رأی پیروز شده است.

۱۹:۴۶ ترامپ آماده به چالش کشیدن نتایج انتخابات در ایالت‌های باقی‌مانده است
 
یک خبرنگار شبکه خبری فا‌کس‌نیوز گزارش داده تیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آماده ارسال وکلای حقوقی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات است.

۱۹:۴۴ - ستاد بایدن: اگر ترامپ به دیوان عالی رجوع کند با «شکست شرم‌آور« مواجه خواهد شد

ستاد انتخاباتی بایدن هشدار داد در صورتی که دونالد ترامپ برای به چالش کشاندن آرای پستی به دیوان عالی رجوع کند با شکستی شرم‌آور مواجه می‌شود.

۱۹:۲۰ - ترامپ: ایالت‌هایی که برده بودم یکی یکی ناپدید می‌شوند!

 رئیس جمهور آمریکا گفت، با اینکه در بسیاری از ایالت‌ها پیروز شده بود، شمارش آرای مخدوش (پستی) باعث شد این ایالت‌ها یکی پس از دیگری ناپدید شوند.

۱۸:۰۳ - «مخالفان ترامپ» پرچم آمریکا را در «پورتلند» سوزاندند

مخالفان رئیس جمهور آمریکا در شهر «پورتلند» با تجمع مقابل دادگستری این شهر، با سر دادن شعار پرچم ایالات متحده را آتش زدند.

 

۱۷:۳۵- میشیگان آبی شد

با شمارش ۹۴ درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، بایدن ترامپ را پشت سر گذاشت. هم‌اکنون بایدن ۴۹.۳ و ترامپ ۴۹.۱ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. میشیگان ۱۶ رأی ایالتی دارد.

۱۷:۰۷ -فرماندار جمهوری‌خواه «ورمونت» به بایدن رأی داد

«فیلیپ اسکات» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت «ورمونت» مجدداً در انتخابات فرمانداری آمریکا پیروز شد.

این پیروزی در حالی است که وی فاش شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به «جو بایدن» نامزد دموکرات رأی داده است.

۱۷:۰۵ رسانه لندنی: بایدن بهتر از ترامپ نیست، نگاه کنید به ویرانی اوباما در منطقه

پایگاه «میدل ایست آی» نوشت، هیچ تفاوتی بین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا وجود ندارد؛ زیرا به دلیل ضعف کشورهای عربی، منطقه غرب آسیا قربانی اصلی واشنگتن خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

۱۶:۵۳ -مقام سابق آمریکایی: ترامپ با اعلام پیروزی زود‌هنگام، اعتبار خود را پایین آورد

 «کریس کریستی»، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی در نطقی تلویزیونی در شبکه «‌ای‌بی‌سی نیوز» از اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور در اعلام پیروزی زود‌هنگام در انتخابات ریاست‌جمهوری انتقاد کرد و گفت که ترامپ با این اقدام، اعتبار خود را پایین آورده است. (جزئیات بیشتر)

۱۶:۵۰ -آخرین وضعیت آراء مردمی

تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۹ میلیون و ۵۱ هزار و ۲۸۹ رأی موفق به کسب ۵۰ درصد از آراء مردمی شده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۶ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۲۹۳ رأی، توانسته ۴۸.۴ درصد از آراء مردمی را کسب کند.

۱۶:۳۹ -هشدار گروههای امنیتی یهودی درباره خشونت بی‌سابقه پساانتخاباتی در آمریکا

 گروه‌های امنیتی جوامع یهودیان آمریکا می‌گویند احتمال وقوع خشونت‌های پسا-انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور بالاتر از هر زمانی در تاریخ ایالات متحده است و با تهدید بزرگی از سوی راست‌گرایان افراطی و سفیدبرترپنداران مواجه هستند. (جزئیات بیشتر)

۱۶:۳۶ -پالتیکو| نقشه ترامپ برای ارجاع پرونده انتخابات به دیوان عالی

نشریه آمریکایی پالتیکو با اشاره به اظهارات امروز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال ارجاع پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دیوان عالی در مطلبی نوشت با توجه به تلاش‌های چند ماهه ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات پستی، انتظار می‌رفت که او به دنبال به چالش کشیدن نتیجه نزدیک بعد از روز انتخابات باشد. (جزئیات بیشتر)

۱۶:۳۳ -چاقوکشی نزدیک کاخ سفید

شبکه «راشاتودی» گزارش کرد برخی هواداران ترامپ نزدیک کاخ سفید با شماری دیگر درگیر شده و این نزاع به چاقوکشی منتهی شده است. گفته می‌شود در این درگیری چهار تن مجروح شده‌اند.

به گفته منابع محلی، پلیس شهر لس‌ آنجلس از ایالت کالیفرنیا از بازداشت حدود ۴۰ نفر در مرکز این شهر در بحبوحه افزایش تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

تظاهرات علیه ترامپ در شرایطی انجام می شود که او ساعتی قبل در کاخ سفید کنفرانسی خبری تشکیل داد و در آن ضمن اعلام پیروزی در انتخابات، درباره احتمال تقلب در انتخابات هشدار داد و همچنین تهدید کرد برای مقابله با تقلب، به دیوان عالی آمریکا رجوع می‌کند. (جزئیات بیشتر)

۱۶:۲۷ -بولتون: ترامپ صحت کل انتخابات را زیر سوال برد؛‌ این «رسوایی»‌ است

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید با اشاره به سخنرانی امروز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات گفت: «اظهارات رئیس‌جمهور که گفت پیروز انتخابات است و چگونه قرار است آن را از وی بدزدند، یکی از غیرمسئولانه‌ترین حرف‌هایی بود که یک رئیس‌جمهور گفته است».
ما نمی‌دانیم نتیجه (انتخابات) چه خواهد بود.کاملاً محتمل است ترامپ بتواند پیروز شود اما او صحت تمام روند انتخابات را به‌خاطر منافع شخصی خود، زیر سوال برد. این فضاحت است». (جزئیات بیشتر)

۱۶:۱۶ - اعلام نتایج پنسیلوانیا هم به تعویق افتاد

روزنامه «دیلی میل» در گزارشی اعلام کرد که شمارش آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا ممکن است تا روز جمعه طول بکشد.
پیش از این گزارش شده بود که در ایالت نوادا هم ادامه شمارش آراء ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی (۱۷:۳۰ پنجشنبه به وقت تهران) از سر گرفته می‌شود. (جزئیات بیشتر)

۱۵:۵۴ -اختلاف بایدن و ترامپ در میشیگان به سه دهم رسید

با شمارش ۹۰ درصد از آراء ایالت «میشیگان» با ۱۶ رأی الکترال، اختلاف ترامپ و بایدن به سه دهم کاهش یافت.

هم‌اکنون، «دونالد ترامپ» ۴۹.۴ درصد آراء از «جو بایدن» نامزد دموکرات با ۴۹.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

۱۵:۵۱ - توکیو: انتخابات هرنتیجه‌ای داشته باشد، همکاری با آمریکا را تقویت می‌کنیم

«توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری از تصمیم توکیو برای تقویت همکاری با ایالات متحده صرفنظر از نتیجه این انتخابات خبر داد.

وی تصریح کرد: «تحت هر شرایطی، ائتلاف ژاپن-آمریکا، هسته اصلی سیاست خارجی ژاپن خواهد بود بنابراین صرفنظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، ژاپن این ائتلاف و همکاری نزدیک را تقویت می‌کند و تغییری در این این رویکرد صورت نمی‌گیرد».

۱۵:۴۸ - نماینده‌‌ پیروز ایالت «داکوتای شمالی» بر اثر کرونا فوت کرده است

نام «دیوید آندال» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا که ماه پیش بر اثر کرونا جان خود را از دست داده بود، بعنوان پیروز انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت داکوتای شمالی اعلام شد.

۱۵:۲۶ - جمهوری‌خواه ۲۵ ساله وارد مجلس نمایندگان آمریکا شد

«مدیسون کاتورن» جوان ۲۵ ساله از حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات کنگره بعنوان نماینده کارولینای شمالی وارد مجلس نمایندگان آمریکا می‌شود.

کاتورن در سال ۲۰۱۴ و زمانیکه ۱۸ سال بیشتر نداشت، هنگام بازگشت از تعطیلات بهار در فلوریدا در یک سانحه رانندگی از ناحیه پا فلج شد و هم‌اکنون برای حرکت از صندلی چرخدار استفاده می‌کند.

کاتورن در ماه ژانویه سال جاری میلادی، به هیأت نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا در کارولینای شمالی پیوست و جوانترین عضو کنگره و جوان‌ترین جمهوری‌خواهی است که تاکنون در مجلس نمایندگان آمریکا راه پیدا کرده است.

۱۵:۲۲ - هشدار فیس‌بوک به کاربران درباره ادعای پیروزی ترامپ

 یکی از سخنگویان شبکه اجتماعی فیس‌بوک درباره ادعاهای ترامپ در خصوص پیروزی در انتخابات علیرغم ناتمام ماندن شمارش آراء گفت: «وقتی ترامپ، ادعای پیروزی زودهنگام را مطرح کرد. ما در فیس‌بوک و اینستاگرام اعلام کردیم که همه بدانند که شمارش آراء همچنان در حال انجام است و هنوز برنده مشخص نشده است».

۱۵:۰۷ -مقام آمریکایی: چه بایدن باشد چه ترامپ، سیاست ما در سوریه تغییر نمی‌کند

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت، چه رئیس‌جمهور فعلی پیروز انتخابات باشد چه نماینده دموکرات‌ها، سیاست‌ آمریکا درباره سوریه،‌ تحریم‌ها و حضور ایران در سوریه تغییر نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

۱۴:۵۲ - آخرین وضعیت آراء مردمی

تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۸ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۹۲۵ رأی موفق به کسب ۵۰ درصد از آراء مردمی شده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۶ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۶۱ رأی، توانسته ۴۸.۴ درصد از آراء مردمی را کسب کند.

۱۴:۴۷ - توقف فرایند شمارش آراء در ایالت نوادا

مرکز تحقیقات ادیسون اعلام کرد که شمارش آراء ایالت نوادا تا ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز پنجشنبه پنجم نوامبر به وقت محلی (۱۷:۳۰ روز پنجشنبه ۱۵ آبان به وقت تهران) از سر گرفته نمی‌شود.

۱۴:۴۵ -کم‌شدن فاصله ترامپ و بایدن در میشیگان

با شمارش ۸۷ درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، ترامپ ۴۹.۹ و بایدن ۴۸.۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند. پیشتر و با شمارش ۸۰ درصد آراء، اختلاف ترامپ و بایدن ۵ درصد بود.

۱۴:۰۵ -آخرین وضعیت نتایج سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنا آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر دو 47 کرسی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم‌اکنون در دست جمهوری‌خواهان است، به دست خواهد گرفت.

در صورتیکه «جو بایدن» نامزد دموکرات بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شود، دموکرات‌ها برای به دست آوردن کنترل سنا تنها به سه کرسی نیاز خواهند داشت زیرا در این شرایط معاون بایدن می‌تواند یک رأی به نفع دموکرات‌ها بدهد.

رقابت در سنا برای تعیین سرنوشت 35 کرسی برگزار شده است و گرچه برخی ایالات اکثر نتایج آراء را در روز انتخابات اعلام می‌کنند، اما اعلام نتایج برخی دیگر از ایالات به دلایل داشتن آراء غیرحضوری صندوق‌های پستی و مراکز رأی‌گیری زودهنگام، ممکن است چندین روز به طول انجامد.

۱۳:۵۷ - تبریک زودهنگام نخست‌وزیر اسلوونی به ترامپ

درحالیکه هنوز نتایج قطعی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام نشده است، «یانز یانشا» نخست‌وزیر اسلوونی که زادگاه اصلی «ملانیا ترامپ» همسر ترامپ محسوب می‌شود، به «دونالد ترامپ» برای پیروزی در انتخابات تبریک گفت.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، با پیروز اعلام کردن ترامپ در انتخابات نوشت: «کاملاً واضح است که مردم آمریکا دونالد ترامپ و مایک پنس را برای چهار سال دیگر انتخاب کردند. تأخیرهای بیشتر و انکار حقایق از سوی رسانه‌های جریان اصلی، پیروزی را برای رئیس‌جمهور آمریکا بزرگ‌تر می‌کند. تبریک به حزب جمهوری‌خواه برای نتایج قوی در سراسر آمریکا».

۱۳:۲۳ - وضعیت ایالات کلیدی باقیمانده

در ایالت مهم پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف بیش از ۱۲ درصد و کسب ۵۵.۸ درصد از آراء از «جو بایدن» نامزد دموکرات با ۴۳.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال نیز با شمارش ۹۴ درصد آراء، ترامپ با کسب ۵۰.۱ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۷ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۹۴ درصد آراء، ترامپ با کسب ۵۰.۵ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۳ درصد آراء پیشی گرفته است.

در ایالت نوادا با ۶ رأی الکترال، با شمارش ۶۷ درصد آراء، بایدن با کسب ۵۰ درصد آراء از ترامپ با ۴۷.۹ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت میشیگان با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۸۰ درصد از آراء رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف ۵ درصد و کسب حمایت ۵۱.۷ درصد از رأی دهندگان از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با کسب حمایت ۴۶.۷ درصد از رأی دهندگان جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، با شمارش ۹۵ درصد از آراء ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، جو بایدن با کسب ۴۹.۴ درصد از آراء از دونالد ترامپ با ۴۹.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

۱۳:۱۸ پیشتازی ترامپ در ایالت میشیگان

با شمارش ۸۰ درصد از آراء ایالت میشیگان با ۱۶ رأی الکترال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف ۵ درصد و کسب حمایت ۵۱.۷ درصد از رأی دهندگان از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با کسب حمایت ۴۶.۷ درصد از رأی دهندگان جلوتر قرار گرفته است.

۱۳:۱۴ - پیشتازی بایدن در ایالت ویسکانسین

با شمارش ۹۵ درصد از آراء ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، جو بایدن با کسب ۴۹.۴ درصد از آراء از دونالد ترامپ با ۴۹.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

۱۲:۵۹ - الکساندریا کورتز: اظهارات ترامپ نامشروع و خطرناک بود

«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا که احتمالاً مجدداً پیروز شده و وارد کنگره خواهد شد، با انتقاد از اظهارات ترامپ در خصوص لزوم توقف شمارش آراء گفت که این اظهارات نامشروع، خطرناک و مستبدانه بوده است.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: «ادعاهای زودهنگام دونالد ترامپ در خصوص پیروزی، غیرقانونی، خطرناک و مستبدانه است. آراء را بشمارید، به نتایج احترام بگذارید».

۱۲:۵۳ - انگلیس: روابطمان با آمریکا قوی‌تر می‌شود

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته صرف‌نظر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطمئن است که روابط کشورش با ایالات متحده قوی‌تر خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

۱۲:۴۰ -بورل: منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستیم

«جوزب بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین واکنش خود به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «مردم آمریکا حرف خود را زده‌اند (رأی داده‌اند). در حالیکه منتظر نتیجه انتخابات هستیم، اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا بر پایه ارزش‌ها و تاریخ مشترکمان، یک مشارکت مستحکم ترانس‌آتلانتیک ایجاد کنیم».

۱۲:۲۹ -واکنش ستاد انتخاباتی بایدن به اظهارات ترامپ

ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نیز به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و ترامپ را به تلاش برای سلب حق رأی آزاد آمریکایی‌های متهم کرد.

ستاد انتخاباتی بایدن در این خصوص گفت: «ترامپ سعی دارد حق مردم آمریکا برای رأی آزاد را سلب کند. ترامپ نتیجه انتخابات را تعیین نمی‌کند و روند دموکراتیک همچنان ادامه دارد».

ستاد انتخاباتی بایدن با ابراز اطمینان درباره پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات تصریح کرد: «اطمینان داریم که پس از اتمام روند شمارش آراء، بایدن رئیس‌جمهور می‌شود».

مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، اظهارات ترامپ را «شنیع، بی‌سابقه و نادرست» خواند و گفت اگر ترامپ به تهدید خود برای بردن پرونده به دیوان عالی و جلوگیری از طی‌کردن روند طبیعی شمارش آرا عمل کند، تیم‌های حقوقی دموکرات‌ها با این اقدام مقابله خواهند کرد».

۱۲:۲۴ -ایلهان عمر: ترامپ نمی‌تواند جلوی شمارش آراء را بگیرد

 ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز درباره درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا واکنش نشان داد و نوشت: «شمارش همه آراء همانند رأی دادن نیست. تو نمی توانی جلوی شمارش آرا را بگیری. اینجا دیکتاتوری نیست. این مرد آدم خطرناکی است».

۱۲:۱۷ -نیویورکر: رئیس‌جمهور نمی‌تواند درباره پیروز انتخابات تصمیم‌گیرنده باشد

اظهارات جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا واکنش‌های زیادی را به همراه داشت به طوریکه نشریه «نیویورکر» نیز به مخاطبان آمریکایی یادآوری کرد: «رئیس‌جمهور ایالات متحده نمی‌تواند تصمیم‌ بگیرد که چه کسی پیروز انتخابات باشد».

۱۲:۱۱ - وزیر دفاع آلمان: احتمال بحران قانون اساسی آمریکا وجود دارد

به دنبال اظهارات ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال ارجاع پرونده انتخابات به دیوان عالی، «آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان گفت: «اوضاع در ایالات متحده در حالت انفجاری است و ممکن است این اوضاع به بحران قانون اساسی منتهی شود».

۱۱:۵۱ -مجری فاکس‌نیوز: وضعیت قابل اشتعالی است، حرف‌های ترامپ همچون کبریت بود

«کریس والس» مجری فاکس‌نیوز و مجری مناظره اول ترامپ و بایدن به دنبال اظهارات تحریک‌آمیز دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات تصریح کرد: «هنوز برنده در برخی ایالات آمریکا مشخص نشده است. ما در یک وضعیت قابل اشتعال قرار گرفته‌ایم و ترامپ با سخنانش یک کبریت روی این وضعیت انداخت». (جزئیات بیشتر)

۱۱:۴۶ - تظاهرات مخالفان ترامپ نزدیک کاخ سفید

بیش از هزار نفر از معترضان مخالف ترامپ، همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید و اعلام پیروزی او در انتخاباتی که هنوز شمارش آرای آن به پایان نرسیده است،در نزدیکی کاخ سفید تجمع کردند. (جزئیات بیشتر)

۱۱:۴۰- آخرین وضعیت آراء مردمی

تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۷ میلیون و یکهزار و ۸۷۷ رأی موفق به کسب ۴۹.۸ درصد از آراء مردمی شده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۰۲ رأی، توانسته ۴۸.۶درصد از آراء مردمی را کسب کند.

۱۱:۲۸ -بایدن پیروز ایالت «آریزونا» شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که «جو بایدن» نامزد دموکرات پیروز ایالت آریزونا با 11 رأی الکترال شده است.

با پیروزی بایدن در آریزونا، در صورتیکه وی بتواند پیروز دو ایالت ویسکانسین و میشیگان شود، همچنان با شکست در ایالت پنسیلوانیا نیز امکان پیروزی نهایی را دارد.

۱۰:۵۲ - ترامپ: پیروز انتخابات شدیم/احتمال تقلب بالاست

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در حالیکه شمارش آراء  هنوز به پایان نرسیده است، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و گفت: «ما برای یک جشن بزرگ آماده می‌شویم».

وی با اشاره به احتمال تقلب در انتخابات گفت: «واضح است که ما پیروز انتخابات شدیم اما تقلب بزرگی در حال رخ دادن است که این باعث شرمساری این کشور است. به دیوان عالی خواهیم رفت».

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از میلیون‌ها نفری که به وی رأی‌داد‌اند، گفت که بعضی به دنبال سلب حق آنها هستند.

در حالیکه هنوز شمارش آراء تکمیل نشده است، ترامپ مدعی پیروزی در پنسیلوانیا با 20 رأی الکترال شد.

۱۰:۴۹ - آخرین وضعیت کرسی‌های سنا به روایت آسوشیتدپرس

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که تاکنون جمهوری‌خواهان موفق شده‌اند ۴۷ کرسی سنا را به خود اختصاص دهند و دموکرات‌ها نیز ۴۴ کرسی را به دست آورده‌اند.

۱۰:۴۳ - پیشتازی ترامپ در ایالت «پنسیلوانیا»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با اختلاف هفت درصد در ایالت پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال پیشتاز است.

۱۰:۳۹ -وضعیت آراء نامزدها در جورجیا

برآوردها حاکی از آن است که با شمارش ۹۱ درصد از آراء در جورجیا، ترامپ ۵۰.۶ و بایدن ۴۸.۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

۱۰:۳۳ -ترامپ تا لحظاتی دیگر از کاخ سفید سخنرانی می‌کند

بعد از سخنرانی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در حالیکه شمارش آراء هنوز به پایان نرسیده است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تا لحظاتی دیگر از کاخ سفید برای هواداران خود سخنرانی خواهد کرد.

۱۰:۳۰ -آخرین وضعیت آراء مردمی

تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۸۸ رأی موفق به کسب ۴۹.۸ درصد از آراء مردمی شده است و از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۵۱ رأی، توانسته ۴۸.۵درصد از آراء مردمی را کسب کند.

۱۰:۲۴ - شکست تنها نماینده دموکرات مخالف استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که  تنها عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که با استیضاح «دونالد ترامپ» مخالفت کرده بود، رقابت‌ را به نماینده جمهوری‌خواه واگذار کرد.

طبق این گزارش، «میشل فیشباخ» نماینده جمهوری‌خواه ایالت مینه‌سوتا با شکست «کالین پیترسون» نماینده فعلی دموکرات ایالت مینه‌سوتا، در انتخابات منطقه هفتم کنگره‌‌ای مینه‌سوتا پیروز شد.

۱۰:۱۱ -انتقاد نماینده جمهوری‌خواه کنگره از توییت ترامپ

«ادم کینزینگر» یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره که مجدداً در انتخابات فعلی کنگره پیروز شده است از توییت «بی‌اساس» ترامپ درباره تقلب و سرقت انتخابات انتقاد کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص گفت: «بس است، تمام. آراء شمارش می‌شود و یا پیروز می‌شوی یا شکست می‌خوری و آمریکا این مسئله را می‌پذیرد. صبر یک فضیلت است».

۱۰:۰۹ -پیشتازی «جو بایدن» در ایالت نوادا

با شمارش حدود نیمی از آراء در ایالت نوادا با 6 رأی الکترال، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است.

۰۹:۵۸ - وضعیت آرای الکترال از نگاه فاکس‌نیوز

بایدن تاکنون ۲۳۸ و ترامپ ۲۱۳ رأی الکترال را از آن خود کرده‌اند. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رأی الکترال نیاز دارد.
هنوز تکلیف ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، نوادا و آلاسکا مشخص نشده است.

۰۹:۵۳ - تجمع معترضان مقابل کاخ سفید| ترامپ همیشه دروغ می‌گوید

معترضان آمریکایی که از عصر روز گذشته در مقابل کاخ سفید تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند، با فرارسیدن شب پارچه نوشته بزرگی را به دست گرفته بودند که بر روی آن نوشته شده بود: «ترامپ همیشه دروغ می‌گوید».

۰۹:۳۸ -آخرین وضعیت آراء الکترال

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با پیروزی در ایالت«مونتانا» با سه رأی الکترال، تعداد آراء الکترال خود را به ۲۱۳ رأی افزایش داد. «جو بایدن» همچنان تا این لحظه ۲۳۷ آراء الکترال دارد.

۰۹:۳۵ -توئیتر بر روی توئیت ترامپ برچسب «اطلاعات نادرست» زد

توییتر لحظاتی پس از انتشار توییت دونالد ترامپ درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بر روی آن برچسب «اطلاعات نادرست» زد.

۰۹:۳۱ -پایان رأی‌گیری در «آلاسکا»

در حالیکه هم‌اکنون ساعت ۰۱:۰۰ بامداد چهارشنبه به وقت شهر نیویورک است، هم‌اکنون در آلاسکا ساعت ۲۱:۰۰ سه‌شنبه می باشد و آخرین ایالتی است که هم‌اکنون رأی‌گیری در آن به پایان رسیده است.

ترامپ در این ایالت پیشتاز است اما بنا بر گزارش شبکه فاکس‌نیوز هنوز برای اعلام پیروزی ترامپ در این ایالت زودهنگام است.

۰۹:۲۱ -ترامپ: می‌خواهند پیروزی را از ما به سرقت ببرند، اجازه نمی‌دهیم

دونالد ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود ضمن متهم کردن دموکرات‌ها به تلاش برای سرقت انتخابات گفت: «ما بسیار جلوتر قرار داریم اما آنها تلاش می‌کنند انتخابات را به سرقت ببرند. هرگز چنین اجازه‌ای را نمی‌دهیم. بعد از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری دیگر نمی‌توان رأی داد!».

۰۹:۱۵ -بایدن: ما در راه پیروزی در انتخابات هستیم اما باید کمی صبر کنیم

جو بایدن نامزد دموکرات‌ در اولین سخنرانی خود در حالیکه هنوز شمارش آراء به اتمام نرسیده، به هواداران خود گفت که ناامید نشوید و در مسیر پیروزی قرار داریم.

وی در جمع هواداران خود در خصوص پیروزی در انتخابات ابراز امیدواری کرد و گفت: «ما این انتخابات را خواهیم برد، ایمان داشته باشید».

نامزد دموکرات‌ها ضمن ابراز خرسندی از وضعیت نتایج انتخابات گفت: «ما از وضعیتی که داریم خوشحالیم و در مسیر پیروزی قرار گرفته‌ایم. برای آرای بی‌سابقه غیرحضوری باید صبر کنیم. حس خوبی داریم و از موقعیت خود راضی هستیم».

وی در خصوص وضعیت نتایج در ایالات آمریکا ادامه داد: «در آریزونا پیروز می‌شویم و هنوز در ایالت جورجیا شکست نخورده‌ایم. پنسیلوانیا را هم خواهیم برد. مردم و نه من و ترامپ رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنیم. ایمان داشته باشید. پیروز می‌شویم. همان طور که که از قبل می‌دانستیم، اعلام نتیجه احتمالاً به طول خواهد انجامید».

۰۹:۰۶ -بایدن به زودی سخنرانی خواهد کرد

جو بایدن نامزد دموکرات به زودی سخنرانی خواهد کرد، این نخستین بار است که یک نامزد ریاست‌جمهوری در چنین مرحله‌ای از شمارش آرا سخنرانی می‌کند.

۰۸:۴۸ -آخرین وضعیت آراء الکترال

ترامپ با پیروزی در ایالات مونتانا، آیووا، تگزاس، اوهایو، فلوریدا، آیداهو، یوتا، کارولینای جنوبی، کانزاس، منطقه نبراسکا، ویومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی، نبراسکا، لوئیزیانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی، اوکلاهما، میسیسیپی، میزوری،‌ آلاباما، ویرجینیای غربی و کنتاکی موفق به کسب 210 آراء الکترال شده است.

از طرف دیگر، جو بایدن با پیروزی در ایالات ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، دیلاور، منطقه کلمبیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، کلرادو، نیویورک، کالیفرنیا،اورگن، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، نیومکزیکو، نیوهمپشایر، مین، موفق به کسب ۲۲۷ آراء‌ الکترال شد.

۰۸:۵۲ -پیروزی «نانسی پلوسی» در کالیفرنیا

نانسی پلوسی کرسی خود را در کنگره حفظ کرد. او به احتمال زیاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باقی خواهد ماند.

۰۸:۴۴ - بایدن در ایالت «مینه‌سوتا» پیروز شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی «جو بایدن» در ایالت مینه‌سوتا با ۱۰ رأی الکترال خبر داد.

۰۸:۳۸- آخرین وضعیت آراء الکترال

آخرین وضعیت آراء الکترال ترامپ و بایدن؛ ترامپ ۲۰۴ رأی الکترال و بایدن ۲۲۷ رأی الکترال دارد

۰۸:۳۴ - «جو بایدن» در «هاوایی» پیروز شد

طبق برآورد رسانه‌های آمریکایی، بایدن ۴ رأی الکترال ایالت هاوایی را از آن خود می‌کند.

۰۸:۳۰- پیشتازی «ترامپ» در پنسیلوانیا با شمار ۵۲ درصد آراء

با شمارش ۵۲ درصد آرا در ایالت پنسلیوانیا، دونالد ترامپ بیشترین آرا را تا این لحظه به خود اختصاص داده است.

۰۸:۲۸ -پیروزی ترامپ در «تگزاس» و وضعیت آرای الکترال در ارزیابی‌های شبکه فاکس‌نیوز

فاکس نیوز با اعلام پیروزی ترامپ در ایالت تگزاس، تعداد آرای الکترال او را ۲۰۴ اعلام کرد.در مقابل اما بایدن فعلا ۲۲۳ رأی الکترال در اختیار دارد.

۰۸:۲۳ - آخرین وضعیت آراء الکترال

آخرین وضعیت آراء الکترال ترامپ و بایدن؛ ترامپ ۲۰۴ رأی الکترال و بایدن ۲۲۳ رأی الکترال دارد

۰۸:۱۷ - «دونالد ترامپ» در «اوهایو» پیروز شد

شبکه فاکس‌نیوز از پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت مهم «اوهایو» با 18 رأی الکترال خبر داد.

۰۷:۵۴ - پیروزی بایدن در «نیوهمپشایر» و «آریزونا»

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها موفق به پیروزی در ایالت «نیوهمپشایر» و «آریزونا» شده است. شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داد بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی رسیده که این پیشرفت بزرگی برای دموکرات‌ها در انتخابات است.

۰۷:۵۰ - «بیل کسیدی» سناتور جمهوری‌خواه همچنان در سنا باقی می‌ماند

«بیل کسیدی» سناتور جمهوری‌خواه مجدداً در انتخابات سنا در لوئیزیانا به پیروزی رسید و همچنان در سنا باقی خواهد ماند.

۰۷:۳۹ -پایان رأی‌گیری در چهار ایالت غربی آمریکا

رأی‌گیری در چهار ایالت غربی آمریکا به پایان رسیده است و جو بایدن در ایالات کالیفرنیا، اورگن، واشنگتن و دونالد ترامپ در ایالت آیداهو پیروز شده‌اند.

۰۷:۳۳ -آخرین وضعیت آرای الکترال

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در ایالت‌های واشنگتن، اورگن و کالیفرنیا به پیروزی رسید. تعداد آرای الکترال بایدن اکنون ۲۰۹ و آرای الکترال ترامپ ۱۱۲ است.

۰۷:۲۸ - پیشتازی ترامپ در ایالت فلوریدا با شمارش ۹۷ درصد آراء

در ایالت فلوریدا بر اساس شمارش ۹۷ درصد آرا دونالد ترامپ با ۵۱.۳ درصد در برابر ۴۷.۸ درصد از جو بایدن پیشی گرفته است.

۰۷:۲۴ -آخرین وضعیت آرای الکترال

آخرین وضعیت آراء الکترال ترامپ و بایدن؛ ترامپ ۱۰۸ رأی الکترال و بایدن ۱۳۱ رأی الکترال دارد

۶:۵۶ - توقف شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی

اعلام نتایج در چند ایالت کلیدی متوقف شده و از حدود یک ساعت پیش، تقریباً نتایج شمارش آرا در این ایالت‌ها به‌روزرسانی نشده است. 

۰۶:۵۲ - آخرین وضعیت آرای الکترال

آخرین وضعیت آرای الکترال ترامپ و بایدن؛ ترامپ ۹۸ و بایدن، ۱۳۱ رأی الکترال کسب کرده‌اند.

۰۶:۴۸ - لیندسی گراهام در مجلس سنا باقی ماند

سناتور لیندسی گراهام که یکی از همپیمانان ترامپ به شمار می‌آید کرسی خود در کارولینای جنوبی را حفظ کرده است.

 ۰۶:۳۶ - ترامپ در ایالت کلیدی ویسکانسین از بایدن پیش افتاد

نتایج به دست آمده از شمارش ۲۵ درصد آرا در ایالت کلیدی ویسکانسین نشان می‌دهد ترامپ تا این لحظه ۴۹.۳ و بایدن ۴۷.۶ درصد از آرا را به دست آورده است. این ایالت ۲۰ رأی الکترال دارد. 

۰۶:۲۲ - ایلهان عمر در مجلس نمایندگان آمریکا باقی ماند

«ایلهان عمر» عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان آمریکا در ایالت مینسوتا بار دیگر پیروز شد.

 

۰۶:۱۳ - وضعیت ترامپ و بایدن بر اساس آرای شمارش‌شده در ۷ ایالت کلیدی

فلوریدا
در ایالت فلوریدا که ۲۹ رأی الکترال دارد تا این لحظه ۹۱ درصد از آرا شمارش شده و دونالد ترامپ با ۵۱.۳ درصد در برابر ۴۷.۸ درصد از جو بایدن پیشتاز است. 

جورجیا
در ایالت کلیدی جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، بر اساس شمارش ۴۶ درصد آرا، دونالد ترامپ ۵۶.۲ درصد از آرا و بایدن ۴۲.۷ درصد آرا را به دست آورده است.

کارولینای شمالی
کارولینای شمالی ۱۵ رأی الکترال دارد و جو بایدن ۵۰ درصد آرا و دونالد ترامپ ۴۸.۹ درصد آرا را به دست آورده است. این نتیجه بر اساس شمارش ۸۳ درصد از آرا است. 

میشیگان
در این ایالت کلیدی که ۱۶ رأی الکترال دارد ۲۰ درصد از آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۷.۵ درصد آرا از جو بایدن با ۴۰.۷ درصد آرا پیش افتاده است. 

اوهایو
در ایالت اوهایو بر اساس شمارش ۶۹ درصد از آرا دونالد ترامپ با ۴۹.۶ درصد از آرا از جو بایدن پیش افتاده است. بایدن تا این لحظه ۴۹.۱ درصد آرا را از آن خود کرده است. این ایالت ۱۸ رأی الکترال دارد.  

پنسیلوانیا
در این ایالت ۱۵ درصد از آرا شمارش شده و جو بایدن با ۵۵.۵ درصد از آرا از دونالد ترامپ که ۴۳.۴ درصد از آرا را به دست آورده پیش افتاده است. این ایالت ۲۰ رأی الکترال دارد. 

ویسکانسین
این ایالت ۱۰ رأی الکترال دارد. بر اساس شمارش ۲۳ درصد از آرا دونالد ترامپ ۵۲.۲ درصد از آرا و جو بایدن ۴۶.۳ درصد از آرا را به دست آورده است. 


۰۶:۰۶ - ترامپ در یوتا و میسوری برنده شد

طبق برآورد رسانه‌های آمریکا دونالد ترامپ در ایالت‌های یوتا و میسوری که مجموعاً  ۱6 رأی الکترال دارند به پیروزی رسیده است.

۰۶:۰۵ - نتیجه شمارش آرا در ایالت کلیدی ویسکانسین تا این لحظه

بر اساس شمارش ۱۰ درصد آرا دونالد ترامپ با اختلاف تقریباً ۱۴ درصدی از رقیبش جو بایدن پیش افتاده است. ترامپ تا این لحظه برنده ۵۳.۴ درصد آرا و بایدن برنده ۴۵.۱ درصد آرا شده است. 

۰۵:۵۷ - آمار منابع خبری از کرسی‌های سنا تا کنون:

دموکرات‌ها 43 کرسی
جمهوری‌خواهان 38 کرسی

۰۵:۵۰ - دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان را بدست آوردند

شبکه خبری فاکس‌نیوز خبر داد که دموکرات‌ها بار دیگر اکثریت را در مجلس نمایندگان بدست آوردند.


​۰۵:۴۹- آخرین وضعیت ترامپ و بایدن از لحاظ پیروزی در ایالت‌ها

دونالد ترامپ در ایالت‌های زیر پیروز شده است:
وایومینگ: ۳ رأی الکترال
نبراسکا: ۵ رأی الکترال
داکوتای جنوبی: ۳ رأی الکترال
داکوتای شمالی: ۳ رأی الکترال
اوکلاهاما: ۷ رأی الکترال
آرکانزاس: ۶ رأی الکترال
لوئیزیانا: ۸ رأی الکترال
می‌سی‌سی‌پی: ۶ رأی الکترال
آلاباما: ۹ رأی الکترال
تنسی: ۱۱ رأی الکترال
کنتاکی: ۸ رأی الکترال
کارولینای جنوبی: ۹ رأی الکترال
ویرجینیای غربی: ۵ رأی الکترال
ایندیانا: ۱۱ رأی الکترال

جو بایدن در ایالت‌های زیر پیروز شده است:
نیومکزیکو: ۵ رأی الکترال
ایلینوی: ۲۰ رأی الکترال
ویرجینیا: ۱۳ رأی الکترال
مریلند: ۱۰ رأی الکترال
دلاور: ۳ رأی الکترال
نیوجرسی: ۱۴ رأی الکترال
کانکتیکات: ۷ رأی الکترال
رود آیلند: ۴ رأی الکترال
ماساچوست: ۱۱ رأی الکترال
ورمونت: ۳ رأی الکترال
نیویورک: ۲۹ رأی الکترال

۰۵:۳۴ - ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد

ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برنده شد. این ایالت‌ها روی هم رفته ۱۴ رأی الکترال دارند. تا اینجا بایدن ۱۱۹ رأی الکترال و ترامپ ۹۲ رأی الکترال دارد. 

۰۵:۳۳ - پیروزی بایدن در نیویورک

جو بایدن در ایالت نیویورک برنده شد. این ایالت ۲۹ رأی الکترال دارد. 
 

۰۵:۳۰ - آخرین نتیجه آرای الکترال ترامپ و بایدن

تا این لحظه ترامپ ۷۲ رأی الکترال و جو بایدن ۸۵ رأی الکترال به دست آورده است. نامزد حزب دموکرات برنده ۴۸.۳ درصد از آرای مردمی و ترامپ برنده ۵۰.۴ درصد از آرای مردمی شده است. 

۰۵:۱۹ - ترامپ و بایدن تا این لحظه در کدام ایالت‌ها پیروز شده‌اند؟

دونالد ترامپ:
ترامپ در ایالت‌های اوکلاهاما، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی و کارولینای جنوبی پیروز شده است. ترامپ برنده ۶۱ رأی الکترال شده است.

جو بایدن:
نامزد حزب دموکرات در ایالت‌های ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیوجرسی، رود آیلند، دلاور، کانکتیکات، ماساچوست و ورمونت پیروز شده است. او تا اینجا ۸۵ رأی الکترال به دست آورده است.

۰۵:۱۵ - دستگیری یکی از طرفداران مسلح ترامپ در صندوق اخذ رای

یکی از طرفداران ترامپ که به صورت مسلح در مرکز رای گیری در ایالت کارولینای شمالی حضور یافته بود توسط پلیس دستگیر شد

 

۰۵:۰۷ - وضعیت ترامپ و بایدن بر اساس آرای شمارش‌شده در ۶ ایالت کلیدی

فلوریدا
در ایالت فلوریدا که ۲۹ رأی الکترال دارد تا این لحظه ۸۸ درصد از آرا شمارش شده و دونالد ترامپ با ۵۰.۷ درصد در برابر ۴۸.۵ درصد از جو بایدن پیشتاز است. 

جورجیا
در ایالت کلیدی جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، بر اساس شمارش ۱۸ درصد آرا، دونالد ترامپ ۵۵.۹ درصد از آرا و بایدن ۴۳.۱ درصد آرا را به دست آورده است.

کارولینای شمالی
کارولینای شمالی ۱۵ رأی الکترال دارد و جو بایدن ۵۵.۲ درصد آرا و دونالد ترامپ ۴۴.۴ درصد آرا را به دست آورده است. این نتیجه بر اساس شمارش ۴۷ درصد از آرا است. 

میشیگان
در این ایالت کلیدی که ۱۶ رأی الکترال دارد ۵ درصد از آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۸.۹ درصد آرا از جو بایدن با ۳۹.۴ درصد آرا پیش افتاده است. 

اوهایو
در ایالت اوهایو بر اساس شمارش ۵۱ درصد از آرا جو بایدن با ۵۵.۶ درصد از آرا از ترامپ پیش افتاده است. ترامپ تا این لحظه ۴۳.۲ درصد آرا را از آن خود کرده است. این ایالت ۱۸ رأی الکترال دارد.  

پنسیلوانیا
در این ایالت ۵ درصد از آرا شمارش شده و جو بایدن با ۸۰.۵ درصد از آرا از دونالد ترامپ که ۱۸.۷ درصد از آرا را به دست آورده پیش افتاده است. این ایالت ۲۰ رأی الکترال دارد. 

۰۴:۵۴ - وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ تا این لحظه

تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن برنده ۸۵ رأی الکترل و دونالد ترامپ برنده ۵۵ رأی الکترال شده است. 

ترامپ مجموعاً ۵۰.۳ درصد از آرای مردمی و جو بایدن ۴۸.۶ درصد از آرای مردمی را از آن خود کرده است. 

۰۴:۵۱- اختلاف ۱۲ درصدی ترامپ با بایدن در ایالت کلیدی جورجیا

در ایالت کلیدی جورجیا بر اساس شمارش ۱۶ درصد آرا ترامپ ۵۴.۵ درصد آرا را به دست آورده و حدود ۱۲ درصد از جو بایدن که موفق به کسب ۴۳.۴ درصد از آرا شده پیش افتاده است. 

۰۴:۴۸ - مک‌کانل در مجلس سنا باقی ماند

«میچ مک کانل» جمهوری‌خواه در سن 78 سالگی بار دیگر به عنوان سناتور ایالت کنتاکی انتخاب شد.

وی در حال حاضر رهبر اکثریت جمهوری‌خواه است

 

۰۴:۴۵- ترامپ در فلوریدا از بایدن فاصله گرفت

نتایج شمارش ۸۵ درصد از آرا نشان می‌دهد ترامپ با ۵۰.۴ درصد در برابر ۴۸.۸ درصد از جو بایدن پیش افتاده است. 

۰۴:۴۴ - جو بایدن در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیشتاز است

بر اساس شمارش ۱ درصد از آرا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا جو بایدن با ۷۷.۹ درصد در برابر ۲۱.۱ درصد آرا از ترامپ پیشی گرفته است. 

۰۴:۴۰ - شمارش آرای میشگان شروع شد. بایدن پیشتاز است

نتایج اولیه از شمارش ۱ درصدی آرای میشیگان نشان می‌دهد نامزد حزب دموکرات با ۷۱.۶ درصد آرا از دونالد ترامپ با ۲۷.۳ درصد آرا پیش افتاده است. 

۰۴:۳۹ - جو بایدن در ایالت «رود آیلند» با ۴ رأی الکترال به پیروزی رسید

پیش‌بینی آسوشیتدپرس نشان می‌دهد جو بایدن در ایالت «رود آیلند» که ۴ رأی الکترال دارد به پیروزی رسیده است. 

۰۴:۳۶​ - نتیجه شمارش ۱۶ درصد آرا در ایالت تگزاس

در ایالت تگزاس با شمارش ۱۶ درصد آرا جو بایدن با ۵۳.۵ درصد در برابر ۴۵.۲ درصد از ترامپ پیش افتاده است. 

۰۴:۳۴- جو بایدن در ایالت ماساچوست و مریلند برنده شد

نامزد حزب دموکرات در ایالت ماساچوست که ۱۱ رأی الکترال دارد به پیروزی رسید. او در ایالت مریلند با ۱۰ رأی الکترال نیز به پیروزی رسید. 

۰۴:۳۳ - جو بایدن در ۴  ایالت پیروز شد

نامزد حزب دموکرات آمریکا در ایالت‌های ایلینوی، دلاور، نیوجرسی و کانکتیکت به پیروزی رسید.

 

۰۴:۳۱ - ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد

دونالد ترامپ در سه ایالت میسوری، آلاباما، تنسی و اوکلاهاما هم به پیروزی رسید. 

۰۴:۲۹ - فلوریدا با ۰.۱ درصد به نفع ترامپ چرخید

در حالی که در ایالت فلوریدا ۸۱ درصد آرا شمارش شده ترامپ با ۴۹.۶ درصد از جو بایدن با ۴۹.۵ پیش افتاد.

۰۴:۲۸ - ترامپ پیروز کارولینای جنوبی

آسوشیتدپرس گزارش داد ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی برنده شد. 

۰۴:۲۰ - ترامپ و بایدن شانه به شانه هم در فلوریدا

در ایالت فلوریدا با شمارش ۷۸ درصد از آرا اختلاف به ۰.۷ درصد کاهش یافت. بایدن اکنون با ۴۹.۹ درصد از ترامپ با ۴۹.۲ درصد جلو افتاده است. 

۰۴:۱۶ - نتیجه شمارش ۱ درصد آرا در کارولینای شمالی

در ایالت کارولینای شمالی با شمارش ۱ درصد آرا دونالد ترامپ با ۷۵.۳ درصد آرا از بایدن با ۲۲.۸ درصد پیش افتاده است. 

۰۴:۱۳ - پیشتازی اولیه بایدن در اوهایو

در ایالت اوهایو با شمارش ۶ درصد آرا جو بایدن با ۷۴ درصد آرا از ترامپ با ۲۴ درصد آرا پیش افتاده است. این ایالت ۱۸ رأی الکترال دارد. 

۰۴:۰۹ - بایدن برنده ایالت ویرجینیا شد

طبق پیش‌بینی آسوشیتدپرس، جو بایدن در ایالت ویرجینیا که ۱۳ رأی الکترال دارد به پیروزی رسیده است. 

۰۴:۰۷جدیدترین وضعیت شمارش آرا در ایالت فلوریدا

در ایالت فلوریدا ۶۶ درصد آرا شمارش شده و بایدن با ۵۰.۳ درصد از ترامپ با ۴۸.۹ درصد همچنان پیش است. 

۰۴:۱ - ترامپ ویرجینیای غربی را بُرد

ترامپ توانست 5 رای الکترال ویرجینیای غربی را به خود اختصاص دهد

۰۳:۴۷ - دموکرات‌ها یک کرسی را در سنا بدست آوردند

مارک وارنر از حزب دموکرات، کرسی مجلس سنا در ایالت ایندیانا را تصاحب کرد

 

۰۳:۴۶ - پیشتازی بایدن در جورجیا در شمارش اولیه آرا

در ایالت کلیدی جورجیا با شمارش حدود ۳ درصد آرا فعلاً بایدن با ۶۱ درصد در برابر ۳۷ درصد آرا از ترامپ پیش افتاده است. 

۰۳:۴۵ - فلوریدا به سمت بایدن چرخید

با شمارش ۳۷ درصد آرا در فلوریدا نتیجه این ایالت به سمت جو بایدن چرخید. بایدن با حدود ۵۱ درصد از ترامپ با حدود ۴۷ درصد پیش افتاده است. 

۰۳:۴۳ - آخرین وضعیت شمارش آرا در ایالت کلیدی فلوریدا

شانزده درصد آرا در فلوریدا شمرده شده و ترامپ با حدود ۵۱ درصد از بایدن با حدود ۴۷ درصد پیش است. فلوریدا از ایالت‌های کلیدی اصلی است و ۲۹ رأی الکترال دارد. 

۰۳:۳۹ - پیشتازی ترامپ در فلوریدا 

با شمارش ۸ درصد آرا در فلوریدا ترامپ با ۵۵ درصد در برابر ۴۴.۲ درصد از بایدن پیش است. فلوریدا برای ترامپ به‌شدت سرنوشت‌ساز است.

۰۳:۳۷ - پیشتازی ترامپ در ویرجینیا

با شمارش یک درصد آرا ترامپ در ویرجینیا پیش افتاده است. 

 

۰۳:۳۶ - بایدن برنده ایالت ورمونت شد

بر اساس تخمین آسوشیتدپرس بایدن برنده ایالت ورمونت شده است. این ایالت ۳ رأی الکترال دارد. 

۰۳:۳۳ - نتایج اولیه در کنتاکی و ایندیانا

بر اساس تخمین آسوشیتدپرس، ترامپ در کنتاکی برنده شده و سی‌ان‌ان نیز تخمین زده که وی در ایندیانا پیروز شده است. هر دو نتیجه از قبل توسط تمامی نظرسنجی‌ها پیش‌بینی شده بود

 

۰۳:۳۱ - مهلت رای‌گیری در ۳ ایالت دیگر به پایان رسید

مهلت رأی‌گیری در ایالت‌های ورمونت، ویرجینیا و جورجیا بسته شد. زمان قانونی رأی‌گیری در کارولینای جنوبی به پایان رسیده اما احتمال تمدید مهلت آرا وجود دارد

۰۲:۴۹- پیشتازی ترامپ در ایالت کنتاکی

در ایالت کنتاکی نیز ترامپ با شمارش کمتر از یک درصد آرا با ۸۱.۸ درصد در برابر ۱۷.۴ درصد از بایدن پیش افتاده است.

۰۲:۴۴- پیشتازی ترامپ در ایالت‌های ایندیانا و نیوهمپشایر پس از شمارش ۱ درصد آرا

شبکه خبری فاکس‌نیوز گزارش داده بعد از شمارش یک درصد آرا در ایالت ایندیانا ترامپ با ۷۳.۴ درصد آرا از بایدن که ۲۵ درصد آرا را کسب کرده جلو افتاده است.

در نیوهمشایر نیز ترامپ با ۶۱.۵ درصد آرا در برابر ۳۸.۵ درصد آرا از بایدن پیش افتاده است.

۰۲:۴۱- ایالت فلوریدا در انتخابات‌های گذشته چگونه رأی داده است؟

ایالت فلوریدا به عنوان یکی از ایالت‌های مهم کلیدی، در ۱۲ دوره گذشته انتخاباتی، ۳ بار به نامزدهای دموکرات و ۹ بار به نامزدهای جمهوری‌خواه رأی داده است.

ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمتر از ۲ درصد نسبت به هیلاری کلینتون پیروز شد و ۲۹ رأی الکترال این ایالت را از آن خود کرد.

۰۲:۳۲- مهلت رأی‌گیری در دو ایالت آمریکا به پایان رسید

ایالت‌های کنتاکی و ایندیانا نخستین ایالت‌های آمریکا هستند که مهلت رأی‌گیری در آنها به اتمام رسیده است.

۰۲:۲۷- پیش‌بینی نیویورک‌تایمز از نرخ مشارکت در انتخابات آمریکا

روزنامه نیویورک‌تایمز پیش‌بینی کرده که نرخ مشارکت در انتخابات آمریکا به ۶۷ درصد برسد.

۰۲:۲۶- خودداری بایدن از پیش‌بینی نتیجه انتخابات

جو بایدن در ایالت دلاویر در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا از پیروزی خود در انتخابات مطمئن است گفت: «نمی‌دانم.»
وی در ادامه گفت چنانچه در ایالت فلوریدا پیروز شود کار تمام شده و پیروز خواهد شد.
بایدن علی‌رغم این درباره اینکه برخی از ایالت‌های سابقاً جمهوری‌خواه اکنون به ایالت‌های خاکستری تبدیل شده‌اند ابراز امیدواری کرد.
او گفت: «ببینید، هیچ انتخاباتی در سال‌های گذشته نبوده که این همه ایالت در آنها صحنه رقابت تنگاتنگ بوده باشند. مسئله این است که من الان در تگزاس، جورجیا، کارولینای شمالی و فلوریدا شانس دارم؛ تگزاس! باورتان می‌شود؟»

۰۲:۱۰- ادعایی درباره مشارکت هواداران حزب جمهوری‌خواه در این ایالت کلیدی

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در توئیتر نوشت گزارش‌های اولیه از مشارکت انتخاباتی نشان می‌دهد درصد مشارکت هواداران حزب جمهوری‌خواه در این ایالت کلیدی، تاریخی است.

 

۰۱:۵۳- چه مسئله‌ای اولویت رأی‌دهندگان آمریکایی است؟

نظرسنجی‌ شبکه ان‌بی‌سی در مراکز رای‌دهی در سراسر آمریکا نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی کنترل همه‌گیری کرونا را بر بازیابی اقتصادی مقدم می‌دانند. در مقابل ۴۲ درصد می‌گویند که بازیابی اقتصادی بر مهار ویروس کرونا ارجحیت دارد.

 

۰۱:۳۳- تجمع اعتراضی مقابل کاخ سفید

 منابع خبری از تجمع گروهی از معترضان به سیاست‌های ترامپ مقابل کاخ سفید خبر داده‌اند.

 

۰۱:۲۳- رأی کارچاق‌‌کن سابق ترامپ به بایدن

مایکل کوهن، وکیل و کارچاق‌کن سابق ترامپ که به دلیل پرداخت حق‌السکوت از جانب ترامپ روانه زندان شده با انتشار عکسی از خودش اعلام کرد به جو بایدن رأی داده است.
 

۰۱:۰۴- رأی بی‌سابقه فرماندار جمهوری‌خواه به بایدن

«فیلیپ اسکات»، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ورمونت به خبرنگاران گفت به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات رأی داده است.

پایگاه «راو استوری» نوشته اینکه فرمانداران سابق جمهوری‌خواه از نامزد دموکرات اعلام حمایت کنند یا به او رأی دهند مسبوق به سابقه است اما تا به حال هیچ فرماندار مستقر علیه نامزد حزب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی نداده است.

۰۰:۵۶-  سخنرانی بایدن در کارولینای شمالی

جو بایدن در یک سخنرانی در ایالت کارولینای شمالی گفت: «کاملاً معتقدم که باید نجابت و شرافت را به سیستم برگردانیم وگرنه دچار فروپاشی می‌شود.»

وی در ادامه گفت دونالد ترامپ امروز چند بار با تشکیک در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دروغ گفته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها