أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۰۳۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۱۷ آبان ۱۳۹۹
ساوتهمپتون در خانه خود نیوکاسل را 2-0 شکست داد تا برای اولین بار در تاریخ صدرنشین لیگ برتر انگلیس بشود.
به گزارش پایگاه 598، ساوتهمپتون دیروز در استادیوم خانگی تاریخی‌اش، سنت مری، دست به کاری بزرگ زد و با پیروزی 2-0 مقابل نیوکاسل از لیورپول عبور کرده و صدرنشین جدول لیگ برتر انگلیس شد. این اولین بار در تاریخ باشگاه ساوتهمپتون است که این تیم صدرنشینی در لیگ برتر را تجربه می کند. البته ساوتهمپتون فعلا یک بازی بیشتر از لیورپول دارد و ممکن است در ادامه بازی های این هفته صدرنشینی را از دست بدهد.

 

 

شاگردان هاسن‌هوتل اتریشی در بازی دیروز توسط چه آدامز و استوارت آرمسترانگ به گل رسیدند تا بعد از هشت بازی 16 امتیازی شوند و با تفاضل گل بهتر نسبت به لیورپول در صدر جدول قرار بگیرند. این پنجمین پیروزی ساوتهمپتون در هشت مسابقه خود در فصل جدید لیگ برتر بود.


 

هاسن‌هوتل در پایان بازی از صدرنشینی تیمش به عنوان معجزه یاد کرد و گفت:" کاری که تیم من دارد می کند بی نظیر است. به همه از تمام کسانی که در زمین حضور دارند تا همه کسانی که در باشگاه فعالیت می کنند تبریک می گویم. این واقعا استثنایی است. همه بچه های ما امروز در بالاترین سطح بودند. راستش را بخواهید شرایط ما در حال حاضر ترسناک است و باورمان نمی شود که توانسته‌ایم در این سطح کار کنیم. من در رختکن به بچه ها یادآوری کردم که برای رسیدن به این نقطه چقدر تلاش کرده ایم. ما حالا تیمی قوی هستیم و این تصادفی نیست".

 

 

برای درک اهمیت کاری که هاسن هوتل اتریشی و بازیکنان ساوتهمپتون انجام داده اند کافی است به این واقعیت توجه کرد که چند تیم بزرگ انگلیسی با بودجه های به مراتب بیشتر از این تیم مدتهای طولانی است که صدرنشینی در لیگ برتر را تجربه نکرده اند. در ادامه تاریخ آخرین صدرنشینی چند تیم از این تیمهای بزرگ را مرور می کنیم:

 

منچسترسیتی: آخرین صدرنشینی 1 سال و 2 ماه و 21 روز قبل

 

چلسی: آخرین صدرنشینی 2 سال و 1 ماه و 16 روز قبل

 

منچستریونایتد: آخرین صدرنشینی 2 سال و 2 ماه و 27 روز قبل

 

تاتنهام: آخرین صدرنشینی 6 سال و 2 ماه و 8 روز قبل

 

وستهام: آخرین صدرنشینی 14 سال و 2 ماه و 15 روز قبل

 

 

 

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها