أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۰۳۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۱۸ آبان ۱۳۹۹
کند و کاو در زندگی قهرمان متفاوت سنگین‌وزن ایران
قهرمان انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سنگین وزن خودش هم قبول دارد که ظاهر و سبک زندگی اش خیلی شبیه به سایر کشتی گیرها نیست.
به گزارش پایگاه 598، امین طاهری را می توان قهرمان متفاوتی برای سنگین وزن کشتی آزاد ایران دانست. نه تنها به خاطر پیروزی های غیرمنتظره ای که در انتخابی تیم ملی مقابل دیگر مدعیان داشت، بلکه به خاطر نوع پوشش و سبک زندگی این کشتی گیر، او قطعا می تواند از این پس دنبال کننده های بیشتری را چه در رسانه ها و چه در فضای مجازی داشته باشد.


این کشتی گیر که حالا خودش را برای اولین تجربه جهانی در رده بزرگسالان آماده می کند، بعد از قهرمانی در انتخابی تیم ملی به خاطر فشاری که تحمل می کرد، فریاد کشید و جملاتی را به کار برد که در چند روز اخیر در فضای مجازی بارها دست به دست شده است.


دقایقی با امین طاهری، شگفتی ساز انتخابی تیم ملی کشتی آزاد همکلام شدیم تا بیشتر درباره اتفاقات چند روز اخیر با او صحبت کنیم. در ادامه مشروح صحبت های امین طاهری را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


همه می گفتند یا زارع قهرمان می شود یا هادی
قبل از مسابقات نظر اکثر کارشناسان روی کشتی گیران دیگر بود. می گفتند یا زارع قهرمانی می شود یا هادی. به هر حال این دو کشتی گیر کارنامه قابل قبولی هم داشتند، اما فرصت نشده بود که به این شکل در سال های اخیر با هم کشتی بگیریم. البته در جام تختی با پرویز هادی کشتی گرفتم که در 10 ثانیه آخر امتیاز از دست دادم و باختم. دنبال یک فرصت بودم تا خودم را نشان دهم. در ماههای اخیر هم تمرین داشتم تا اینکه یک هفته قبل از انتخابی خبر دادند برای حضور در این مسابقات به من هم مجوز دادند. صلاحدید مربیان اینطور بود که من در اردو نباشم، اما باید از آقای دبیر و کادرفنی تشکر کنم که این فرصت را به من دادند.


 


در کشتی اول با زارع تمام زورم را زدم
وقتی پرویز هادی را شکست دادم و یداله محبی هم روی تشک حاضر نشد، فکر می کردم اگر زارع را ببرم، قهرمان می شوم. قبل از کشتی اول نمی دانستم مبارزه بعدی هم در کار است و به همین خاطر تمام زورم را زدم و برنده شدم. وقتی از تشک پایین آمدم و هنوز ضربان قلبم بالا بود، به من اطلاع دادند که باید دوباره کشتی بگیرم. یک ورزشکار هر چقدر هم حرفه ای باشد، سخت است با شنیدن چنین خبری خودش را جمع و جور کند. حتی این اتفاق باعث شد تا در کشتی دوم ذهنم درگیر باشد و نتوانم خوب کشتی بگیرم.

 

فریادهایم خطاب به کادرفنی نبود
بعد از اینکه خدا کمک کرد و توانستم کشتی سوم را برنده شوم، دیگر هیجاناتم را نتوانستم کنترل کنم و فریاد زدم. البته علیرضا رضایی از روی سکوها فریاد کشید و مرا آرام کرد. اگر علی آقا نبود، شاید رفتارهای شدیدتری هم می کردم. به هر حال من فرصت پیدا نکرده بودم که خودم را ثابت کنم و خیلی هم زحمت کشیده بودم. طبیعی بود که اینقدر هیجان زده شوم. اصلا نمی خواستم به کسی کنایه بزنم و خدایی ناکرده کادرفنی را خطاب قرار ندادم.

 

 


رضایی گفت شک ندارم قهرمان می شوی
علیرضا رضایی از بچگی مربی من بوده و 15 سال است که مثل برادر بزرگتر بالای سرم است. او نه تنها در کشتی بلکه در همه زمینه ها از جمله اخلاق مربی و الگوی من بوده. جالب است بدانید که علی آقا دو، سه روز قبل از انتخابی به من گفت که دلم روشن است و شکی ندارم که قهرمان می شوی. شاید اگر این صحبت های علیرضا رضایی نبود، خودم هم اینقدر قاطع فکر نمی کردم که قهرمان شوم. واقعا علی آقا در کنار پدر و مادرم که همیشه پشتیبان من بودند، نقش زیادی در این موفقیت داشتند.


در جهانی قطعا دنبال مدال هستم
حالا که این فرصت برایم به دست آمده و می خواهم به مسابقات جهانی بروم، تلاش می کنم به مدال برسم. امیدوارم با تدابیر کادرفنی و تلاش خودم این اتفاق رخ دهد. باید به شرایط ایده آل برسم و آماده در جهانی حاضر شوم. بعد از آن هم که برای المپیک تلاش می کنم. قطعا بازهم باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش کنم. کادرفنی بهتر می داند که مسابقات انتخابی برای المپیک چطور برگزار شود.

 

 


نمی‌دانم چرا می‌گویند قیافه‌ام به کشتی‌گیرها نمی‌خورد
وقتی از امین طاهری می‌پرسیم که ظاهر او تفاوت زیادی با سایر کشتی‌گیران دارد و عکس‌های اینستاگرامش باعث شده برخی بگویند او پولدار است، اینطور پاسخ می‌دهد و می‌گوید: من هم این مسائل را شنیدم. این موضوع فقط برای این چند روز نیست. چند سالی است که موهایم ریخته و صورتم ضرب خورده و بیشتر شبیه کشتی‌گیرها شدم؛ وگرنه قبل از آن که بیشتر از حالا چهره‌ام به کشتی‌گیرها نمی‌خورد. نمی‌دانم این حرف‌هایی که می‌گویند خوب است یا بد و چه دلیلی دارد.

 


از کشتی گرفتن لذت می‌برم
تازه برای اولین بار بعد از قهرمانی در انتخابی از کشتی هم عکس در اینستاگرام گذاشتم. دلیل خاصی هم نداشت که تا الان چنین کاری را نکرده بودم. من راحت زندگی می‌کنم و وقتی هم می‌خواهم روی تشک بیایم، استرسی ندارم. از کشتی لذت می‌برم و فشاری هم روی من نیست که حتما باید کشتی را ببرم یا ببازم. در دنیای مجازی هم همان چیزی که خودم هستم را نشان می‌دهم و به اشتراک می‌گذارم.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها