يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۳۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۹
رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم خبرداد؛
حاجی زاده از برگزاری یادواره شهید زین الدین و 6090 شهید استان قم از تاریخ 19 تا 27 آبان ماه خبرداد و گفت: در این ایام چندین ویژه برنامه برگزار خواهد شد که از جمله آنها توزیع 30 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان به نام شهدا خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، «‌احمد حاجی زاده‌» در  نشست خبری «ستاد یادواره سرداران و 6000 شهید استان قم» که در ستاد مرکزی کنگره شهدای استان قم برگزار شد، اظهار داشت: یادواره یک مراسم گرامیداشت است ولی کنگره مرکزی برای تولید فکر و محتوا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و محدود به یک زمان خاص نمی شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تولید مخاطب با موضوع دفاع مقدس افزود: ما اگر بتوانیم مخاطب تولید کنیم و قشر جوان و نوجوان را با سیره و فرهنگ شهدا آشنا کنیم، کار کرده ایم.

وی اضافه کرد: تا سال قبل در قم هر سال نزدیک به هزار یادواره شهدا برگزار می‌ شد که به دلیل کرونا و تأکید مسؤولان بر لزوم پرهیز از تجمعات تعطیل شده است و ما نیز در سالروز شهادت شهید زین الدین در 26 آبان با یادواره گرامیداشت این شهید والامقام و 6090 شهید استان قم را برگزار می‌ کنیم.

حاجی زاده در ادامه عنوان کرد: یادواره شهدا در حقیقت چرایی شروع جنگ را تبیین می‌ کند، نحوه مواجهه ملت و رهبری را نشان می‌ دهد، نقش آفرینی رزمندگان را تبیین می کند، بیان مسائل تاریخ تبدیل به عبرت می‌ شود و توجه دادن آحاد مردم به فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا و تجلیل از فداکاری ها و ادامه راه شهدا است.

وی با اشاره به این که یادواره یک نوع هشدار و تنبه برای مسؤولان است، خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند میزها و پایه های صندلی آنها بر روی خون شهدا استوار شده است، صبر و یقین و رعایت حقوق دیگران و جهاد از شاخصه های اصلی شهدا است که همه ما نیز باید به این اصول توجه داشته باشیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم بیان داشت: پیام یادواره ها جهاد با نفس، جهاد مالی، جهاد فرهنگی و جهاد جانی در مقابل دشمنان است؛ امروز همین کمک مؤمنانه در شرایط سخت بیماری کرونا همان جهاد مالی است که مردم به میدان آمده اند و همچنان باید ترویج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حوزه جهاد فرهنگی نیز رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی دارند؛ دشمن با تمام وجود در جنگ نرم وارد شده است و این سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) است که با منافقین، جهاد فرهنگی کردند و ما در این حوزه نیازمند همان روحیه جنگ و جهاد سخت با دشمنان هستیم و باید با تمام وجود در این عرصه حضور پیدا کنیم.

حاجی زاده با بیان این که رویکرد یادواره امسال توجه به پروتکل های بهداشتی خواهد بود، گفت: برنامه ها از 19 آبان سالروز ورود حضرت معصومه(س) شروع می‌ شود و روز سه شنبه 20 آبان بوستان جدید یادمان شهدای استان قم افتتاح می‌ شود که زمینی به وسعت 12 هکتار آماده شده که به یاد و نام هر شهیدی نهالی کاشته شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: روز چهارشنبه 21 آبان ماه برنامه رونمایی از تولیدات فرهنگی کمیته فرهنگ و هنر کنگره شهدای استان قم را خواهیم داشت که در این برنامه 25 اثر فرهنگی با همکاری اداره ارشاد اسلامی استان قم رونمایی خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم یادآور شد: پنجشنبه 22 آبان ماه آغاز فعالیت قرارگاه مجازی ما خواهد بود که در این قرارگاه از تولیدات مجازی ستاد کنگره نظیر انیمیشن، عکس نگاشت، کلیپ و نماهنگ هایی که به همت ستاد کنگره تهیه شده، رونمایی خواهد شد.

وی با بیان این که روز شنبه 24 آبان ماه نیز رونمایی از سردیس دوازده شهید والا مقام و شاخص استام قم انجام خواهد شد، گفت: در این برنامه که با همکاری شهرداری، ستاد کنگره و صدا و سیما برگزار می‌شود، سردیس شهیدان سید مصطفی خمینی، آیت الله مطهری، آیت الله سعیدی، قرنی، خلبان اکبری، زین الدین، احمد صادقی، بنیادی، حیدریان، دل آذر، مصطفی کلهری و احمد کریمی رونمایی خواهد شد.

حاجی زاده با تأکید بر این که روز شنبه ویژه برنامه دلیرستان با حضور فرماندهان نیز برگزار خواهد شد، گفت: در همین روز یعنی 24 آبان ماه ویژه برنامه توزیع هزاران جلد کتاب در حوزه جهاد و ایثار و شهادت به مراکز فرهنگی نیز انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: روز یکشنبه 25 آبان ماه نیز رونمایی از چهل تابلوی کوچه شهید و ویژه برنامه دلیرستان با حضور فرماندهان به همت شورای شهر، شهرداری، حرم مطهر و صدا و سیما برگزار خواهد شد و فردای آن روز یعنی دوشنبه 26 آبان ماه نیز افتتاح پارک شهید زین الدین در شهرک زین الدین و ویژه برنامه دلیرستان را برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: روز سه شنبه 27 آبان ماه نیز اختتامیه برگزار خواهد شد که در این روز برگزاری یادواره را به صورت محدود در جوار گلزار شهدای استان قم خواهیم داشت و همچنین در این روز 30 هزار بسته معیشتی به همت ستاد کنگره، سپاه علی بن ابی طالب(ع) توزیع خواهد شد و همچنین برنامه روز آخر به صورت زنده از شبکه استانی نور پخش خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها