أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۰۳۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۹
جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد؛
براساس اعلام برخی رسانه های آمریکایی، جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال به طور غیر رسمی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. طبق اعلام CNN ، آسوشیتدپرس، فاکس نیوز و برخی رسانه های بزرگ آمریکایی بایدن با بیش از ۷۴ میلیون و ۷۸۰ هزار رأی در برابر بیش از ۷۰میلیون و ۷۸۰ هزار رأی دونالد ترامپ موفق شده به کاخ سفید راه یابد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، بر اساس اعلام برخی رسانه های آمریکایی، جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال به طور غیر رسمی به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

طبق اعلام CNN، آسوشیتدپرس، فاکس نیوز و برخی رسانه های بزرگ آمریکایی بایدن با بیش از ۷۴ میلیون و ۷۸۰ هزار رأی در برابر بیش از ۷۰میلیون و ۷۸۰ هزار رأی دونالد ترامپ موفق شده به کاخ سفید راه یابد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین اعلام کرد جو بایدن با بردن انتخابات در ایالت پنسیلوانیا، رییس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا شده است.

این درحالی است که ترامپ در توییتی بار دیگر با تکرار ادعای وقوع تقلب در انتخابات نوشت که «به شکل شرارت‌باری» اجازه نظارت بر روند رأی‌گیری و شمارش آرا داده نشده است.

ترامپ همچنین نوشت: «کارزار انتخاباتی ام، از دوشنبه، پیگیری قضایی پرونده انتخابات را در دادگاه آغاز می کند.جو بایدن بدون مدرک و به صورت تقلبی در اعلام پیروزی در انتخابات عجله کرد.»

در این میان تیم حقوقی ترامپ باردیگر ادعا کرد که در انتخابات تقلب صورت گرفته است. یکی ز اعضای این تیم گفت: بررسی ها نشان داد که مقامات دموکرات پنسیلوانیا رأی پستی را بررسی نکردند و روش رأی گیری در پنسیلوانیا ناامن و برخی از اوراق رأی گیری مشکوک بود.

وکیل ترامپ همچنین در ادامه اتهامات خود گفت: ستاد انتخاباتی ترامپ دوشنبه آینده در دادگاه شکایت خواهد کرد.

عضو کمیسیون انتخابات آمریکا: تا اینجای کار هیچ نشانه‌ای دال بر تقلب انتخاباتی به چشم نمی‌خورد.

الن واینتراب از اعضای کمیسیون انتخابات آمریکا علیرغم ادعاهای مکرر ترامپ اعلام کرد که هیچ ادله‌ای در خصوص وقوع تقلب در انتخابات این کشور وجود ندارد.

«الن واینتراب» در این باره گفت: مقامات محلی و ایالتی و کارکنان محل‌های شمارش آرا در سراسر کشور سخت مشغول کار هستند. اعتراض‌های اندکی درباره شیوه برگزاری این انتخابات ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: تا اینجای کارهیچ نشانه‌ای دال بر تقلب انتخاباتی به چشم نمی‌خورد. هیچ نشانه‌ای دال بر شمارش آرای غیرقانونی نیز وجود ندارد.

 امید جمهوریخواهان برای حفظ اکثریت سنا کمرنگ شد

ایالت کلیدی جورجیا از سال ۱۹۷۲، به استنثنای یک مورد (سال ۱۹۹۲ و انتخاب بیل کلینتون)، ترجیحا به روسای جمهور جمهوریخواه رأی داده است حال آنکه در این دور از رقابت‌ها، به نظر می‌رسد که قصد دارد بار دیگر، به سمت چپ طیف سیاسی آمریکا متمایل شده و جو بایدن دموکرات را به دونالد ترامپ جمهوریخواه برتری دهد. اما سرنوشت ساز بودن جورجیا، به همین جا ختم نمی‌شود و ظاهراً حفظ اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا نیز در گرو جلب آرای مردم این ایالت مردد است. در حال حاضر نسبت جمهوریخواهان به دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا ۴۸ به ۴۶ کرسی است و راستگراها برای حفظ اکثریت به ۳ کرسی دیگر نیاز دارند. انتظار می‌رود آنها ۲ کرسی دیگر را نیز به راحتی تصاحب کنند حال آنکه نتیجه انتخابات در جورجیا، تعیین کننده مالکیت آنها بر کرسی سوم است.

گمانه زنی درباره وزرای دولت احتمالی بایدن بالا گرفت

رسانه‌های مختلف از آغاز کار تیم انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای معرفی کارکنان احتمالی کاخ سفید خبر داده و به گمانه‌زنی درباره وزرای دولت آتی وی پرداخته اند. نیویورک تایمز پیشتر در نقل قولی از بایدن، نوشته بود: منتظر اتمام کار نمی‌مانیم و روند (انتخاب کارکنان و وزرا) را آغاز می‌کنیم. به گفته این رسانه، از آنجا که انتظار می‌رود در این دور، جمهوریخواهان باز هم موفق به حفظ اکثریت سنا باشند؛ احتمالا مسیر تائید نامزدهای دلخواه بایدن که قرار است در رأس وزارت‌خانه‌ها قرار بگیرند؛ هموار نخواهد بود. با این حساب، به احتمال زیاد، بایدن چاره‌ای ندارد جز آنکه برای کنار آمدن با سنا گزینه‌های خود را به افراد میانه‌روتر محدود کند حال آنکه وی وعده داده که تنوع حزبی را هم در چینش کابینه خود در نظر بگیرد.

در این میان، پولیتیکو می‌گوید که سناتور «الیزابت وارن» گزینه احتمالی بایدن برای وزارت خزانه‌داری خواهد بود حال آنکه «برنی سندرز» سناتور سوسیال-دموکرات ایالت ورمونت نیز برای تصدی وزارت کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است. هر دو اینها در رده دموکرات‌های پروگرسیو جای می‌گیرند که به انتهای چپ طیف سیاسی نزدیک ترند. اما از گزینه‌های میانه‌رو تر که وبگاه آکسیوس از آنها نام برده، می‌توان به «لائل برینارد» برای وزارت خزانه‌داری و «تونی بلینکر» برای وزارت خارجه اشاره کرد. سوزان رایس مشار سابق امنیت ملی در دوره اوباما هم از نامزدهای احتمالی پست وزارت خارجه دولت بایدن است.

 نگرانی صهیونیست‌ها از اوضاع آمریکا

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که درگیری‌ها و اختلافات به وجود آمده در جامعه آمریکا در اثر نتایج انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند باعث ایجاد شکاف‌های عمیق‌تر و تندروتر در این کشور شود.آنها با ارائه مقالاتی اعلام کردند که هنوز معلوم نیست که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می‌شود اما یک مسئله کاملا واضح است؛ اینکه آمریکا شکست خورده است. «بن درور» در مقاله خود در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: این مسئله مشخص است که آمریکا تندروتر شده است. محافل سیاسی در آمریکا متعقدند که باید منتظر شکاف‌های بیشتری در جامعه این کشور باشیم چرا که نتیجه انتخابات هر چه که باشد، باعث به وجود آمدن درگیری‌ها و خشونت‌های بیشتری خواهد شد. وی ادامه داد: نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که ۶۲ درصد آمریکایی‌ها از اینکه نظر خود را بیان کنند وحشت دارند. اسرائیل نیز از این مسئله رنج می‌برد چرا که اوضاع در آمریکا بر روی اسرائیل تأثیر می‌گذارد و بحران سیاسی ما نیز در همین مسیر قرار دارد.به این ترتیب جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا با کسب حد نصاب آراء الکترال به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور این کشور انتخاب شد و دونالد ترامپ نتوانست ۴ سال دیگر رئیس جمهور ایالات متحده بماند.

* رسالت
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها