أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۰۵۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۰ آبان ۱۳۹۹
عناصر تحت حمایت عربستان سعودی و تروریستهای وابسته به امارات عربی متحده در جنوب شرق یمن به جان هم افتادند که باعث تلفاتی در میان عناصر وابسته به ریاض شد.
به گزارش پایگاه 598، منابع خبری از درگیری عناصر «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و عناصر «شورای انتقالی جنوب» (المجلس الانتقالی الجنوبی) در این کشور خبر دادند.

عناصر منصور هادی تحت حمایت عربستان سعودی و شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات عربی متحده هستند که در استان «ابین» واقع در جنوب شرق یمن به جان هم افتادند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که عناصر وابسته به ریاض و ابوظبی در منطقه «الطریه» در ابین با هم درگیر شدند که در پی آن، شش نفر از عناصر منصور هادی کشته و چهار نفر از این عناصر زخمی شدند.

به گزارش این شبکه، این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که نیروهای منصور هادی با توپخانه به نیروهای وابسته به امارات حمله کردند.

در همین ارتباط، نیروهای شورای انتقالی جنوب اواخر تیر ماه گذشته با عناصر دولت مستعفی در ابین درگیر شدند.

درگیری مذکور نیز در جبهه «الشیخ سالم»  و «الطریه» با انواع اسلحه‌های سنگین، نیمه‌سنگین و سبک صورت گرفته بود.

این درحالی بودکه ائتلاف سعودی پیش از این حملات اعلام کرد که شورای انتقالی جنوب و دولت مستفعی یمن با آتش‌بس موافقت کرد و قرار بود برای گفت‌و‌گو در ریاض گرد هم آیند.

«محمد النقیب» سخنگوی منطقه چهارم نظامی و جبهه ابین در شورای انتقالی نیز با متهم کردن دولت مستعفی یمن در این خصوص گفت که نیروهای دولت مستعفی، مواضع شورای انتقالی را با توپ هدف قرار دادند.

این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی-اماراتی از مارس ۲۰۱۵ با هدف ادعایی دفاع از «مشروعیت» دولت مستعفی منصور هادی دست به تجاوز نظامی و محاصره همه جانبه یمن زد، اما طی این سال‌ها به دنبال شکست‌های متوالی از نیروهای دولت نجات ملی یمن تنها درصدد بسط اشغالگری و سلطه خود بر جنوب یمن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها