يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۶۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۹
رحیم‌پور ازغدی:
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شیوع گسترده کرونا، خاطرنشان کرد: کرونا باعث افتضاح جهانی شده که باید از آن درس گرفت؛ دگم‌های بسیاری درحال فروپاشی است.
به گزارش پایگاه 598، حسن رحیم پورازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در صفحه شخصی خود در توئیتر و در رشته توئیتی خاطرنشان کرد:کرونا باعث فروپاشی دگم‌های زیادی شده است. 

متن کامل به شرح ذیل است: 

کارنامه کرونا

س۱) کارآمدی الگوی بهداشت در مهار بیماری‌های واگیردار، ادعای جهان مدرن و مایه تفاخر بر پیشامدرن بود اما با این افتضاح جهانی، فاجعه‌ای گل درشت از کار درآمد. کرونا با بشر چه کرد؟ و هنوز چه‌ها خواهد کرد؟ 

ج) از هر افتضاحی باید درس گرفت. دگم‌های بسیاری درحال فروپاشی است.

وباهای قرون وسطایی با  اقتدار و ارعاب بازگشته و مرگ‌های جهانی و دسته جمعی، چه سریع ریخت جهان را در هم ریخت.
کارنامه کرونا را البته سال‌ها بعد، هر که زنده ماند، قضاوت می‌کند. اما تا همین‌جا هم کارکردهای پیشبینی نشده، کم نبود. ده‌ها میلیون بیمار با سیر تصاعدی و یک  افق تاریک، عجز نظام‌های سلامت و پزشکی قرن۲۱، اقتصادهایی با سرعت در خطر فروپاشی، تغییر اجباری و تدریجی نحوه حکمرانی، طرح دوباره قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین پرسش‌ها در باب علم، مذهب، اخلاق، حقوق و حتی سیاست،انقلاب تحمیلی درسبک زندگی بشریت در کوتاه‌ترین زمان و تغییرات بیشتری که در پیش است.

وبای جدید نوک دماغها را پایین آورد، سر جهان را روی گردن خم‌ کرد و اینک بحران اخلاق پزشکی، دورانداختن فقیران، ناچیز انگاشتن بی چیزان،راهزنی ماسک میان ایالتها و قطع عمدی اکسیژن بیمار. تمدن‌ها فرومی‌افتند وقتی دیگر قادر به حل معضلات نباشند. پوزخند کمونیستها به خطاب امام با گورباچف یادتان هست؟ 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها