امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۰۸۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۷ آبان ۱۳۹۹
همان طور که انتظار می‌رفت جریان لیبرال، اصلاح طلب و غرب گرا با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از اینکه از رفتن ترامپ خوشحال باشند نسبت به پیروزی بایدن اظهار خوشحالی کردند!

روحانی نیز که قبلاً گفته بود قیمت دلار در دست من است، قیمت دلار پایین آورد که به جامعه این طور القا شود که پیروزی بایدن باعث ارزانی دلار شده است! دیگر ارکان دولت مانند جهانگیری و ربیعی نیز به طور مستقیم یا غیر مستقیم از پیروزی بایدن اظهار خوشحالی هم کردند، ولی واقعاً فرقی بین بایدن و ترامپ مگر در تاکتیک اجرایی علیه مردم ایران نیست و به قول معروف سگ زرد برادر شغال است.

اما رسانه‌های اصلاح طلب همانند برجام باز روی حافظه کوتاه مدت بعضی از مردم حساب کرده‌اند و با بزک بایدن به دنبال کشاندن کشور به مذاکره و وادادگی دیگر هستند. اگر بخواهیم ملموس تر درباره فرق بین ترامپ و بایدن صحبت کنیم باید بگوییم فرق این دو همانند فرق بین یزید و معاویه است.

معاویه همان کسی بود که با حیله گری‌های فراوان باعث شد حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام پا برجا نماند و با تطمیع و تهدید اطرافیان امام مجتبی علیه السلام باعث شد ایشان در ظاهر صلح کند و سپس حضرت را به شهادت رساند. معاویه خود را به عنوان دوست معرفی می‌کرد و یکی از دلایل گمراه شدن لشکریان امیرالمومنین و امام حسن سلام الله علیهما حیله گری متعدد او بود.

اوباما و بایدن نیز برای ایجاد توافق هسته‌ای برجام از سر دوستی با دولت روحانی وارد شدند که توانستند نظر آنها را جلب کنند که ظریف با جان کری همچون دوست، بارها گفتگو کردند و با یکدیگر قدم میزدند و روحانی اوباما را باهوش و مودب نامید و این سهل اندیشی آنها باعث ایجاد برجام شد که هنوز کشور درگیر خسارت های این توافق ذلت بار است که طبق فرموده رهبر انقلاب خسارت محض بود. اما ترامپ همچون یزید شمشیر را از رو کشید و به مقابله علنی تر با مردم ایران پرداخت و متأسفانه با وجود ضعف‌های متعدد دولت روحانی، اثرات این فشار حداکثری بیشتر نمایان شد، ترامپ کار را به جایی رساند که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، البته مقدمات این شهادت قبلا توسط اوباما و بایدن با ایجاد داعش شروع شده بود که سالها حاج قاسم سلیمانی با این گروه تروریست ساخته اوباما و بایدن مبارزه کرد، ولی این ترامپ بود که مانند یزید ناجوانمردانه حاج قاسم را به شهادت رساند.

پس تفاوت چندانی بین ترامپ و بایدن نیست و فقط ممکن است در تاکتیک بایدن با حیله بیشتری وارد میدان اذیت مردم ایران شود پس فرق این دو مانند یزید خون آشام و معاویه حیله گر است. پس چه کار باید کرد؟ راه حل واضح است، تنها راه نجات کشور این است که آنها مایوس شوند از اذیت مردم و آن چیزی نیست جز قوی شدن کشور در همه جنبه های مختلف که رسیدن به آن دیر نخواهد بود همان طور که در عرصه امنیت کشور به پیشرفت های متعدد موشکی و تسلیحاتی رسیدیم با روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی در زمینه اقتصاد و فرهنگ هم قوی خواهیم شد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها