يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۸۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۲۹ آبان ۱۳۹۹
آیین یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و ۶۰۹۰ شهید استان قم امشب همزمان با سالروز شهادت این سردار شهید و با حضور خانواده‌های شهدا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، آیین یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و ۶۰۹۰ شهید استان قم امشب همزمان با سالروز شهادت این سردار شهید و با حضور خانواده‌های شهدا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

سردار سیدمحمد شاهچراغی فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابی‌طالب استان قم در ابتدای این برنامه با اشاره به اخلاص و ایمان مثال‌زدنی شهدا به ویژه شهید مهدی زین‌الدین  فرمانده شهید لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابی‌طالب قم عنوان کرد: ایمان محکم و عمیق شهدا لرزش به دنبال نداشت و می‌توان این شاخصه را سرآمد همه خصلت‌های خوب آنان دانست.

وی تأثیرگذاری اخلاص شهدا بر جامعه را غیر قابل انکار دانست و اضافه کرد: امروز به برکت اخلاص و مقاومت شهدا هزاران هزار شهید زین‌الدین در کشور به مقیاس ملت ایران در بین مردم پرورش یافته‌اند.

سردار احمد فتوحی جانشین شهید زین‌الدین در لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابی‌طالب در دوران دفاع مقدس نیز در ادامه این برنامه اذعان کرد: حریت و شهامت از بارزترین شاخصه‌های سیره شهید زین‌الدین بود.
وی با بیان اینکه شهید زین‌الدین معتقد بود اسلام باید بر سراسر جهان حکومت کند و از مظلومان دفاع کند افزود: وی همواره این نکته را یادآور می‌شد که میزان نابودی کفر به میزان ایمان و ایستادگی نیروهای جبهه حق بستگی دارد و اگر ایمان و مقاومت بالا باشد نابودی کفر را در پی دارد.

*توافق شهید زین‌الدین با همسرش 
جانشین شهید زین‌الدین در لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابی‌طالب در دوران دفاع مقدس بیان کرد: شهید زین‌الدین به رزمندگان دفاع مقدس می‌گفت ما موظف به انجام تکالیف الهی هستیم و اگر بارها برای دفاع از حق در جبهه حضور یافتیم منتی بر خود یا خدا نداریم بلکه خدا بر ما منت دارد که توفیق حضور در این نبرد را به ما داده است.

سردار فتوحی تشریح کرد: شهید زین‌الدین بعد از اینکه برای خواستگاری و ازدواج اقدام کرد به من گفت:«حاج احمد، در جلسه خواستگاری به دخترخانومی که به خواستگاری او رفته بودم  گفتم اگر می‌خواهی با من همراه شوی باید از این مسئله مطلع باشی که من اگر جنگ ایران و عراق تمام شد می‌خواهم در بلندی‌های جولان حاضر شوم و با اسرائیل بجنگم«.

ابوالقاسم عمو حسینی بیسیمچی شهید مهدی زین‌الدین در دوران دفاع مقدس در ادامه این مراسم عنوان کرد: شهید سلیمانی حقیقت را گفت که فرماندهان ایران در دفاع مقدس در اوج بودند و پیشاپیش نیروها به دل میدان معرکه می‌زدند نه در پشت سر آنان.

وی اضافه کرد: شهید مهدی زین‌الدین بنده خالصی برای خدا بود، مفسر قرآن و از مصادیق شیران روز و عابدان شب بود.

بیسیمچی شهید مهدی زین‌الدین در دوران دفاع مقدس اذعان کرد: زین‌الدین قبل از اینکه خود را یک فرمانده بداند خود را یک مسؤول می‌دانست و شبانه روز برای انجام خدمت در قالب مسؤولیتی که بر عهده دارد تلاش می‌کرد.

عموحسینی تشریح کرد: شهید زین‌الدین در آستانه یکی از عملیات‌ها پس از سه شبانه‌روز بیداری که حتی پلک بر هم نگذاشته بود وقتی برای دقایقی کوتاه در حد ۱۵ دقیقه خواب بر او مسلط شد، یکدفعه از خواب پرید و تا ساعت‌ها از شدت ناراحتی بابت اینکه چرا خواب بر او غالب شده بیرون نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: شهدا شب و روز تلاش می‌کردند و خواب را بر خود حرام می‌دانستند، مسؤولان کشور امروز در هر جایگاهی که قرار دارند باید هوشیار باشند که در حال حاضر نیز در جنگ تمام عیار به سر می‌بریم، پس باید خواب را بر خود حرام بدانند و بی‌وقفه تلاش کنند چرا که هر چه برای خدمت به مردم کار انجام شود باز هم کم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها