أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۱۱۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۸ آذر ۱۳۹۹
یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب، با عبرت از عملکرد منفی دولت روحانی نوشت نامزدها در انتخابات 1400 بدون برنامه و صرفاً با وعده‌های دروغ نامزد نشوند.
به گزارش پایگاه 598، یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب، با عبرت از عملکرد منفی دولت روحانی نوشت نامزدها در انتخابات 1400 بدون برنامه و صرفاً با وعده‌های دروغ نامزد نشوند.

اعتماد که خود، حامی هفت ساله مدیریت مدعی اعتدال و تدبیر بوده، می‌نویسد: فرصت خوبی تا انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد که کاندیداها و پشتوانه‌های مالی و محافل رسانه‌ای‌شان در مورد کشورداری مطلوب و حکمرانی خوب برنامه‌های‌شان را بدهند.

بیاییم و صادق باشیم. یک عطش بی‌برنامه برای تصاحب این مسند و گرفتن قوه مجریه وجود دارد که هیچ چشم‌انداز و برنامه‌ای برای اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی و بهداشت و نان مردم وجود ندارد. در برنامه‌ریزی استراتژیک و خرد کردن عملیاتی آن، موانع از مهم‌ترین چالش‌های برنامه‌ریز هستند. برنامه‌ریز دقیق و صادق، علت‌های احتمالی شکست را در حین نوشتن برنامه لحاظ می‌کند و راه‌حل برون رفت از شکست و ادامه برنامه را مشخص می‌کند.

ما در برنامه‌های توسعه متاسفانه به این موانع احتمالی به دیده اغماض نگریسته‌ایم و حاصلش رفتن عمده جمعیت ایران زیر خط فقر و رشد منفی اقتصاد و خارج شدن کشور از ریل حکمرانی مطلوب بوده است. حالا در نظر بگیرید که با شعار و هیاهو کاندیداهایی تشریف بیاورند که همان برنامه اولیه را هم ندارند و بر سبق شعارهای داغ و بی‌پشتوانه مردمی راهی پاستور شوند همان اتفاقات دی ماه ۹۶ در یاس مردمی که به آقای روحانی دل بسته بودند، اتفاق خواهد افتاد. لذا توصیه راهبردی به کاندیداهای معزز این است که:
الف: دروغ نگویید؛ اگر برنامه ندارید وارد رقابت نشوید.
ب: اگر برنامه دارید، برنامه‌تان را توسط جناح و محفل و ستادتان چند ماه قبل از این کارزار در اختیار رسانه‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز تولید فکر جمعی قرار دهید.
ج: در برنامه‌ریزی‌تان منابع اجرای برنامه را مشخص کنید و در صورت عدم امکان تحصیل منابع، راه برون رفت را مشخص کنید.
د: در نظر بگیرید که وضعیت کشور با امکان صادرات نفت ۱۱۰ دلاری را تحویل نمی‌گیرید. کشوری با منابع مشخص که بدون تغییرات اساسی در سیاست داخلی و خارجی، امکان توسعه نخواهد داشت و مجبور به ریل کنونی و نتایج فعلی خواهد بود را اداره خواهید کرد که آن هم امکان آزمون و خطای برنامه‌ای را ندارد. لذا صداقت با مردم ایجاب می‌کند که به جای شور دروغین و پروپوزال‌های غیرواقعی، برنامه‌ای شفاف، قابل اجرا و متکی به قدرت ملی ارایه کنید. هرکس چنین برنامه‌ای دارد و می‌داند در این شرایط کامجویی اهالی سیاست برای آزمون ریاست‌جمهوری، راه برون‌رفت برنامه‌ای آفریده است، یک قدم پیش بگذارد.
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها