يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۱۲۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۹ آذر ۱۳۹۹
نخست وزیر به منظور انجام هماهنگی‌های لازم برای واکسیناسیون شهروندان وزیری را برای این منظور منصوب کرد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، دولت انگلیس می خواهد با انتصاب یک وزیر مخصوص، امور مربوط به واکسناسیون شهروندان در برابر ویروس کرونا را هماهنگ کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز شنبه اعلام کرد که "ندهیم زهاوی" از نمایندگان پارلمان را به سمت وزیر واکسن منصوب می‌کند. دوره مسئولیت این وزیر محدود بوده و البته حداقل تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت.

زهاوی تا به حال معاون وزارت اقتصاد انگلیس بوده است.

شورای نظارت بر دارو در انگلیس در حال حاضر دو واکسن برای تایید نهایی را در دست بررسی دارد که یکی از آن ها محصول مشترک شرکت‌های آلمانی Biontech و شریک آمریکایی آن Pfizer و دیگری واکسن شرکت Astrazeneca است.

روزنامه "گاردین" گزارش داده است که بیمارستان‌های انگلیس در این باره اطلاع رسانی شده‌اند که اولین دوزهای واکسن شرکت Biontech را در اولین هفته بعد از هفت دسامبر در صورت تایید دریافت خواهند کرد.

اعتراضات ضد محدودیت ها در لندن
رسانه ها همچنین گزارش داده‌اند در اعتراضاتی که علیه محدودیت های کرونایی در لندن برگزار شد پلیس بیش از 60 نفر را دستگیر کرده است. پلیس در پیامی توئیتری خبر داده که آمار باداشتی‌ها در ساعت های آینده بیشتر هم می‌شود.

پلیس از شهروندان درخواست کرده که با توجه به قرنطینه به خانه بروند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود به محدودیت ها و قرنطینه پایان دهید.

انگلیس هم مانند دیگر کشورهای اروپایی به شدت تحت تاثیر شیوع موج دوم کرونا قرار گرفته و تا به حال 1564532 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 54363 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست داده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها