يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۱۲۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۰۹ آذر ۱۳۹۹
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان از فرستادن سیگنال ضعف به آمریکا پرهیز کنند، گفت: دشمن جز با واکنش قوی پشیمان نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در آستانه روز مجلس هستیم که همزمان با سالروز شهادت شهید بزرگوار آیت الله مدرس است. آیت الله مدرس مجاهدی وارسته بود که در عمل به وظایف نمایندگی خود و فعالیت به نفع مردم الگوی اصلی همه نمایندگان در تمامی ادوار بوده و هست.

وی بیان کرد: میراث گرانقدر شهید مدرس، آزادگی، تدین، وارستگی و تلاش برای منافع مردم در همه لحظات ایفای وظیفه نمایندگی است و ضمن تبریک این روز، به شما همکاران گرانقدر، از همه شما می خواهم که از فرصت هفته مجلس استفاده کرده و کارنامه شش ماهه و برنامه های پیش روی مجلس شورای اسلامی را به استحضار مردم برسانید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم در این هیاهوی تبلیغاتی با تمام محدودیت ها و کاستی ها، خروجی های واقعی مجلس در طول این مدت کوتاه چند ماهه پاسخی به امیدی که نمایندگان به مردم بسته اند و انتظاراتی که از مجلس داشته اند، باشد.

قالیباف با اشاره به شهادت فخری زاده، گفت: این روزها دوباره و با شهادت ناجوانمردانه یکی از اندیشمندان در حوزه هسته ای و یکی از مدیران برجسته کشورمان، دلِ مردم ایران به درد آمد و غم سنگینی در قلب همه علاقه مندان به پیشرفت و عزت کشور گذاشته شد.

وی ادامه داد: دشمنان ملت ایران باز هم با استفاده از شیوه های ترور به عنوان یکی از غیرانسانی ترین رفتارها نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتاده اند و حذف دانشمندان ما را برای مقابله با ملت برگزیده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مردم ایران بیش از چهار دهه است که با چنین ضایعه هایی روبرو بوده و تجربه ثابت کرده که توانسته اند راه شهدای خود را قوی تر از گذشته ادامه دهند و این بار هم به دشمنان ثابت می کنند که شهادت دکتر محسن فخری زاده پنجره ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد و باعث پشیمانی این تروریست های وقیح و حامیان آنها خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: اما دشمن جنایتکار پشیمان نمی شود مگر با واکنشی قوی که هم در مقابل خطاهای احتمالی آینده دشمن بازدارندگی ایجاد کند و هم بابت این جنایات از دشمن انتقام گرفته شود.

وی گفت: در همین راستا علاوه بر انتقام بازدارنده از عاملان و آمران شهادت فخری زاده، وظیفه همه قوا، سازمان ها و نهادهای مربوطه است که تهدید این ضایعه اسفناک را به فرصتی برای قوی شدن در عرصه های مختلف اقتصادی، امنیتی، دفاعی و هسته ای تبدیل کنند و همچنین از فرستادن هر گونه سیگنال ضعف یا اعتماد به سیستم سیاسی آمریکا پرهیز کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیش از این نیز گفته شده بود که تغییر برآورد دشمن از محاسبات و اقدامات ایران ضرورتی انکارناپذیر برای کاهش فشارها بر مردم ایران است و این مسئله مهم، جز با برداشتن گام‌های بلند و معنی‌دار در حوزه‌هایی که دشمن به آنها توجه می‌کند و درباره‌شان نگرانی دارد، میسر نخواهد شد.

قالیباف افزود: امروز بیش از گذشته این مسئله به اثبات رسیده که برخی از گفتگوها چه قبل و چه بعد از ترور، نشان‌دهنده این نکته است که از نظر دشمن، بالا بردن دست نیاز به مذاکره حاوی این پیام اشتباه است که ایران خدای ناکرده ضعیف است.

وی اظهار داشت: مقصود دشمن از ایران ضعیف، نتیجه‌ای جز فشار اقتصادی بیشتر و امنیت کمتر نخواهد بود.  

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر کدام از قوا وظایفی در این زمینه بر عهده دارند از جمله آنکه مجلس در ۱۳ آبان ماه فوریت طرحی را تصویب کرده بود که در جلسه غیرعلنی صبح امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ان‌شاءالله در همین هفته نهایی خواهد شد.

قالیباف بیان کرد: از یکسو، این طرح باعث تقویت صنعت و دستاوردهای علمی دانشمندان هسته‌ای می‌شود، زمینه عبور از تحریم‌ها را برای ایران فراهم می‌کند و باعث احیای صنعت هسته‌ای ایران، بازدارندگی دشمن و امنیت خاطر مردم می‌شود. از سوی دیگر، به دشمنان نشان می‌دهد که محاسبات آنان کاملاً غلط بوده است.

وی اظهار داشت: این طرح به دشمن می‌گوید که اگر آنان به تعهداتی که یکطرفه نقد کرده‌اند، ادامه دهند، ایران نیز به تعهدات خود پایبند نخواهد بود. همچنین در این طرح برای دشمن روشن خواهد شد که جنایتی نظیر آنچه در این ماه‌ها دیده‌ایم، نه تنها اجماع داخلی برای انتقام بازدارنده از آنها را ایجاد می‌کند بلکه در برنامه هسته‌ای ایران نیز جهش ایجاد خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به برکت خون شهید فخری‌زاده، قفل‌هایی که به بحث هسته‌ای زده شده بود، باز خواهد شد و زمینه عبور از تحریم‌ها فراهم می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها