أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۱۲۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۹ آذر ۱۳۹۹
آسانسور به‌دلیل این‌که پذیرای تعدادی از افراد در یک فضای محدود سربسته است همواره به‌عنوان یکی از مکان‌های پرخطر در شیوع کرونا محسوب شده و میزان ماندگای ویروس در شرایط مختلف آن نیز متفاوت است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از آنا، آسانسور یکی از فضاهایی است که به‌دلیل این‌که پذیرای تعدادی از افراد در یک فضای محدود سربسته است همواره به‌عنوان یکی مکان‌های پرخطر در شیوع کرونا محسوب می‌شود.

میزان ماندگاری این ویروس در شرایط مختلف در آسانسور متفاوت است که در ادامه به برخی از این موارد پرداخته می‌شود:

در صورت بسته بودن درب‌ها: کرونا می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در هوای داخل آسانسور پخش باشد.

اگر درب‌های آسانسور به‌صورت مداوم باز باشد: قطره‌های آلوده در مدت ۴ دقیقه از بین می‌رود.

در حالت عادی که درب‌های آسانسور به‌طور مداوم باز و بسته می‌شود: قطرات ویروسی می‌تواند به‌مدت ۱۰ دقیقه در فضای آسانسور حضور داشته باشد.
همچنین میزان ماندگاری ذرات تنفسی حاصل از سرفه و صحبت کردن نیز در فضای آسانسور متفاوت است:

در صورت بسته بودن درب‌ها: حدود ۱۲ الی ۱۸ دقیقه طول می‌کشد تا ذرات تنفسی یک درصد در آسانسور کاهش یابد.

اگر درب‌ها به‌طور مداوم باز باشد: این زمان به ۲ الی ۴ دقیقه کاهش می‌یابد.

گفتنی است در آسانسوری که فردی آلوده به کرونا در آن حضور داشته باشد ممکن است حدود ۱۰۰ هزار قطره کوچک آلوده به ویروس وارد بدن شود؛ بنابراین توصیه می‌شود تا حد امکان سیستم تهویه آسانسور به‌صورت مداوم روشن بوده و از صحبت کردن و یا سرفه در این فضا پرهیز شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها