أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۱۳۱۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۱ آذر ۱۳۹۹
دو مرد تبهکار که برای زورگیری از رانندگان عبوری بزرگراه‌های تهران، خودروی آن‌ها را با میخ‌های سه‌پر آهنی پنچر می‌کردند سرانجام به دام پلیس افتادند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از جوان، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت توضیح داد: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره زورگیری از رانندگانی که در حال عبور از بزرگراه شهید کاظمی بودند به مأموران پلیس تهران گزارش شد. یکی از شاکیان توضیح داد: ساعتی قبل وقتی از مسیر فرعی وارد بزرگراه شهید کاظمی شدم متوجه شدم که در سطح بزرگراه مقدار زیادی میخ‌های آهنی سه‌پر نوک‌تیز ریخته است. به خاطر سرعتی که داشتم ناخواسته از روی میخ‌ها عبور کردم. در حالی که از این اتفاق به شدت ناراحت بودم و هرلحظه احتمال وقوع حادثه وجود داشت به ناچار در حاشیه بزرگراه توقف کردم و متوجه شدم که یکی از لاستیک‌هایم پاره شده‌است.

بعد چرخ زاپاس و آچار چرخ را از صندوق عقب برداشتم و مشغول تعویض لاستیک بودم که ناگهان مردی مسلح را بالای سرم دیدم. او با تهدید خواست که پول، لوازم گرانقیمت و گوشی‌تلفن همراهم را به او بدهم. در حالی که به شدت ترسیده‌بودم به درخواستش عمل کردم و هر چه همراهم بود تسلیم او کردم. آن مرد سپس آچار چرخ و لاستیک زاپاس من را برداشت و به طرف پل عبوری حاشیه بزرگراه دوید و سوار خودرویی که منتظرش بود، شد و از محل دور شد.

در حالی که شکایت‌های مطرح شده در حال افزایش بود و احتمال می‌رفت حوادث خونینی رقم بخورد تیمی از مأموران ضربت سرکلانتری دهم و مأموران عملیات کلانتری خانی‌آباد مأمور رسیدگی به پرونده شدند. مأموران با کمین در محل‌هایی که احتمال می‌رفت سارقان در آنجا حاضر شوند شروع به گشت زنی کردند تا اینکه ساعت‌۲۰ شامگاه هشتم آذر‌ماه اولین سرنخ به دست مأموران پلیس افتاد.

آن‌ها هنگام کنترل یکی از مسیر‌های ورود به بزرگراه شهید کاظمی متوجه دو موتورسوار روی یکی از پل‌ها شدند که بعد از پرسه‌زنی در محل، ترک‌نشین پیاده شد و مقداری میخ‌های سه پری در سطح بزرگراه رها کرد و روی پل بازگشت تا بعد از عبور خودرو و پنجر شدن چرخ‌هایش نقشه زورگیری از راننده را اجرا کنند. بعد از آن بود که مأموران پلیس با حضور در دو طرف پل، راه سارقان را بسته و موفق شدند هر دو را بازداشت کنند. مأموران پلیس در بازرسی از دو متهم سلاح کمری قلابی و مقدار زیادی میخ‌های‌سه پر کشف کردند.

دو متهم وقتی مورد بازجویی‌قرار گرفتند زورگیری از رانندگان را انکار کردند و مدعی شدند که میخ‌های سه‌پر کشف شده ضایعات است. آن‌ها همچنین شواهد پلیس درباره حضور در سطح بزرگراه و رها کردن میخ‌ها را هم انکار کردند.

دو متهم، اما در مواجهه حضوری با شاکیان چاره‌ای جز اعتراف به جرمشان نداشتند. یکی از متهمان گفت: ما اهل یکی از شهر‌های اطراف تهران هستیم. یکماه قبل بود که تصمیم گرفتیم به این شیوه از رانندگان زورگیری کنیم، برای همین با موتورسیکلت یا خودروی شخصی‌مان راهی تهران می‌شدیم. در محلی خلوت کنار بزرگراه‌های جنوب تهران کمین می‌کردیم و میخ‌های آهنی را در سطح بزرگراه می‌ریختیم تا خودرو‌های عبوری پنچر شوند. وقتی خودرویی پنچر می‌شد و کنار بزرگراه توقف می‌کرد با اسلحه قلابی که داشتیم راننده را تهدید و اموالش را سرقت می‌کردیم تا اینکه بازداشت شدیم.

متهم گفت: در این مدت از ۴۰‌نفر به این شیوه در بزرگراه‌های جنوب تهران زورگیری کرده‌ایم. با اعتراف دو متهم به زورگیری‌های سریالی مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۱۶‌گوشی تلفن همراه، تعدادی لوازم پنچرگیری خودرو، کیف پول و مدارک هویتی شاکیان را کشف کردند.

‎سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در حال حاضر ۱۵ نفر از شاکیان شناسایی شده و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در جریان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها