أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۱۴۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سنت‌شکنی‌های سیاسی و رفتار فراقانونی یک رئیس‌جمهور؛
روحانی را باید فرماندهی دانست که بقول سردار شهید قاسم سلیمانی از آن نوع فرماندهانی است که خود در عقب ایستاده و همه را به جلو می‌راند و استراتژی فرمانده پیشتاز را یا قبول ندارد و یا اصولاً با آن بیگانه است. در آخرین مورد هم باز می‌بینیم که فرمانده میدانی قوه مجریه در تقدیم برنامه بودجه سال آينده نه خود و یا حتی معاون و کاندیدای پوششی انتخابات دوره دوازدهمشان جناب جهانگیری را نه که معاون حقوقی ایشان مجلس را به قدوم مبارکشان مزین خواهند ساخت.
سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمد زاده؛ طبق سنت و عرف سیاسی کشورها بودجه سال هر کشوری توسط رئیس دولت برای تصویب به مجلس ارائه می‌گردد اما ظاهراً دولت تدبیر و شخص حسن روحانی قصد دارد فرهنگ سیاسی جدیدی از واژه‌ها را تدوین و بنیان‌گذاری نماید. در دو دوره ریاست جمهوری دولتش واژهایی مانند نقد و منتقد، مخالف و موافق، ناظر و نظارت، منافع ملی، قدرت ملی و اسلامی، تعامل با جهان – شما بخوانید تعامل با غرب و مفاهیمی از این دست، معانی مرسوم خود را از دست دادند و آن‌گونه مورد تفسیر قرار گرفتند که خود ایشان دوست داشته و دارند.

ایشان را باید فرماندهی دانست که بقول سردار شهید قاسم سلیمانی از آن نوع فرماندهانی است که خود در عقب ایستاده و همه را به جلو می‌راند و استراتژی فرمانده پیشتاز را یا قبول ندارد و یا اصولاً با آن بیگانه است. در آخرین مورد هم باز می‌بینیم که فرمانده میدانی قوه مجریه در تقدیم برنامه بودجه سال آينده نه خود و یا حتی معاون و کاندیدای پوششی انتخابات دوره دوازدهمشان جناب جهانگیری را نه که معاون حقوقی ایشان مجلس را به قدوم مبارکشان مزین خواهند ساخت. البته در این باب چند نکته قابل تأمل و توجه است:

۱- نیامدن رئیس‌جمهور برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس نوعی لجبازی آشکار با ملت ایران و نمایندگان ایشان می‌باشد؛ و سنت خطرناکی است که می‌تواند نام حسن روحانی را در نماد اولین و آخرین رئیس‌جمهوری کشور ثبت کند که این‌گونه رفتارهای فراقانونی را باب می‌کند قرار دهد.

۲- دلیل شرعی و بهداشتی کرونا در جایی که همه نمایندگان و ملت ایران با به رعایت پروتکل‌ها خوانده شده و با رنگ‌های مختلف به میادین و ادارات برای ادامه کار کشور در محل کار خود حضور دارند دلیل قانع کننده‌ای برای عدم حضور ایشان نبوده و نیست.

۳- با تصویب لایحه برجامی مجلس یازدهم که می‌رود تا مرده متعفن و جاده یکطرفه برجام را برای همیشه دفن کند این اقدام که هم‌زمان با ریزش بازار بورس و کاهش چند باره سرمایه‌های مردم نیز در حال رخ دادن است نوعی برخورد سیاسی و جناحی را برای مقام ارشد قوه مجریه که باید فراجناحی عمل کند بسیار مشام آگاهان و مردم را آزار می‌دهد.

۴- درحالی‌که که ما در برجام هم تحریم‌های شدید شده و می‌شویم، هم تهدیدی به جنگ می‌شویم، هم سرمایه‌هایمان در بانک‌های خارجی بلوکه‌شده و امکان نقل‌وانتقال آن وجود ندارد، ترور و قتل دانشمندان و نخبگان و نظامی کشور هم کشور را به شاهراه انواع تحقیرها و توهین‌ها و تهدیدات کوچک و بزرگ تبدیل کرده است آیا فراخواندن چندی پیش جناب روحانی به وحدت و همدلی در میان مردم و مجریان با این قبیل حرکات طنز تلخی نیست که همچون برجام برد – بردی یک‌طرفه را به نفع خود دولتمردان تفسیر می‌کند؟!

نتیجه اینکه این رفتار روحانی در نیامدن به مجلس و فرستادن معاون پارلمانی خود چنان دور از شأن مجلس نمود پیدا کرد که جوابش را رفتار متقابل قالیباف در زمان گرفتن لایحه بودجه توسط معاون رئیس مجلس جواب داده شد که این امر نیز دور از انتظار نبود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها