أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۱۵۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۶ آذر ۱۳۹۹
نماینده تهران در مجلس، طی پیامی با بیان اینکه حادثه ۱۶ آذر نشان‌دهنده حرکت آرمان‌خواهانه دانشجویی در مبارزه با آمریکا است، روز دانشجو را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه 598، زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه طی پیامی  ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

۱۶ آذر، سالروز شهادت سه شهید جنبش دانشجویی (قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی) در سال ۱۳۳۲ به حق به نام "دانشجو" نامگذاری شده است.

حادثه ۱۶ آذر، نشان‌دهنده یک حرکت آرمان‌خواهانه دانشجویی در مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی محسوب می‌شود.

امروز دانشجو بیدار و بصیر و آگاه  و با نشاط و شور در میدان است و به فرموده رهبر عزیزمان، تصمیم گرفته  که دیگر تحقیر نشود همانگونه که شهدای ۱۶ آذر خواستند و این راه روشن است و فردای این جوانان ، درخشان  و آینده ایران روشن است، نه از وجود روشنفکر نماها که از وجود همین جوانان زمان شناس و دشمن شناس . با الهام  از وجود تمام  فخری زاده ها و شهریاری ها و احمدی روشنها  وشهدای مسیر جهاد علمی...

«صدق وصفا وخلوص در جنبش دانشجویی» از ویژگی‌های بارز این جنبش است  و «آزادی و رهایی از وابستگی‌های گوناگون حزبی وسیاسی ونژادی» در جنبش دانشجویی باید موج بزند و این  دانشجویان آرمانگرا، عدالتخواه و انقلابی  هستند  که باید  قدم در مسیر الهی و اسلامی و انقلابی بردارند.

«آرمان‌گرایی در مقابل مصلحت‌اندیشی و عشق به آرمان‌ها شاخصه دانشجوی فهیم و دلسوز وارزشگر است. دلسوزانه و منصفانه به آرمان‌ها بیندیشید  و مصالح کشور را مطالبه‌گری کرده .امروز دانشجویان آگاه وفهیم نباید اجازه دهند راه روشن عدالتخواهی در انحصار عده‌ای قدرت طلب  وابسته به برخی جریانات سیاسی از مسیر حق خود منحرف گردد. عدالت  را که اساس آرمانهای انقلاب است از مسئولان بخواهید و بر این آرمان مقدس پافشاری نمایید.

آفاتی که هر لحظه جنبش دانشجویی را تهدید  می‌کند از جمله سطحی‌نگری و سیاست‌زدگی و انحراف را باید جدی گرفت.

مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان می‌فرمایند در این غفلت‌زدگی عالم مدرن نباید به بیراهه رفت و نگذارید خواب شیرینِ پشت میزنشینان طولانی شود.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از خانواده شهدا ی دانشجو  در ۸ سال دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها همانند مدافعان حرم و مدافعان سلامت ، توفیق روزافزون  برای تمامی دانشجویان این مرز و بوم  را از خداوند متعال خواستارم.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها