امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۱۷۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۲۲ آذر ۱۳۹۹
رئیس جمهور با بیان این طلب که امروز ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز است، گفت: مردم این شب یلدا را در فضای مجازی و الکترونیکی برگزار کنند بدون اینکه همدیکر رو از نزدیک ببینند.
به گزارش پایگاه 598، رئیس جمهور گفت: مردم این شب یلدا را در فضای مجازی و الکترونیکی برگزار کنند.

عکس تزئینی است

پیشنهاد روحانی برای برگزاری شب یلدا

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

* (با اشاره به برگزاری مراسم شب یلدا و نگرانی‌ها برای عدم رعایت پروتکل‌‌ها): قرارگاه عملیاتی برای شب یلدا فکری می‌‌کند و صداوسیما هم برنامه‌های خوب آماده کند. مردم این شب یلدا را سایبری و در فضای مجازی و الکترونیکی برگزار کنند بدون اینکه همدیکر رو از نزدیک ببینند.

* تقریبا حدود 10 ماه است که مردم عزیز ما با این ویروس خطرناک مواجه هستند و در این 10 ماه اقدامات بسیار خوبی در مجموع انجام گرفته است و در این هفته‌های اخیر که شاهد افزایش بودیم با مجموعه اقدامات در آبان و آذر شاهد این هستیم که روند این بیماری در اکثریت استان‌ها کاهشی است.

* امروز فقط 12 شهرستان وضعیت قرمز دارند و بقیه یا نارنجی و یا زرد هستند و ان شاالله این موارد با تلاش استانداران و رؤسای علوم پزشکی موفق خواهیم بود تا شرایط آنها به نارنجی و زرد تبدیل شوند. همه این موفقیت ها مرهون مسئولیت پذیری مردم و اعتمادشان به تصمیمات ستاد ملی کرونا بود. خیلی‌ها خواستند اخلال ایجاد کرده و مردم را مایوس کنند. اساس امر اعتماد است. در کنار مردم اقدامات به موقع قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا، نیروی انتظامی، سازمان بسیج، اتحادیه های صنفی، سازمان‌های مردم نهاد و هلال احمر دست به دست هم دادند و اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند.

* هر زمانی احساس کنیم همه چی عادی شده و عادی انگاری شود از هفته‌های دیگر پیک جدید آغاز خواهد شد، آزموده را آزمودن خطاست. هر وقت تردد و ازدحام بیشتر شد و اجتماعات زیاد شد بلافاصله با پیک مواجه شدیم و الان هم باید این مراقبت را انجام دهیم. این بیماری یک بیماری است که تنها بحث پزشکی نیست. الان در سطح دنیا بیماری کرونا باعث شده رشد اقتصادی دنیا منفی 3 باشد.

* در موضوع کرونا، نه تردید کردیم و نه تعلل! نه در پذیرش حادثه انکار کردیم. به محض اینکه چهارشنبه 30 بهمن وزیر بهداشت اعلام کرد که دو کیس کووید19 داریم من همانجا گفتم بلافاصله به مردم اطلاع دهید و با اینکه شب انتخابات بود و شرایط عادی نبود. ما حادثه را پذیرفتیم و قبول کردیم و این اصل است. برخی کشورها منکر بودند. در کشوری مثل آمریکا آن آقایی که رئیس‌جمهور بود و الان هم چند هفته است ادعا می‌کرد خبری نیست و سرماخوردگی است. انکار کردند که انکار بالاترین سنگ در روز اول است. در ایران هیچ وقت مسئله انکار نبوده و بلافاصله پاسخ به هنگام دادیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها