أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۱۷۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۲۲ آذر ۱۳۹۹
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از نخستین تزریق آزمایش انسانی واکسن کرونا در هفته اول دی ماه خبر داد و گفت: آزمایش انسانی واکسن در سه مرحله انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری صداوسیما: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) از نخستین تزریق آزمایش انسانی واکسن کرونا در هفته اول دی ماه خبر داد و گفت: آزمایش انسانی واکسن در سه مرحله انجام می شود.

آقای محمد مخبر در مراسم امضای تفاهم نامه طرح جهش تولید دیمزار‌های کشور با وزارت جهاد کشاورزی ، افزود: بنده و همه همکارانم در ستاد اجرایی فرمان امام آمادگی تزریق این واکسن را داریم و ما همه این واکسن را تزریق خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: اقدامات خوبی در رابطه با تولید واکسن کرونا در کشور صورت گرفته است و ما بهترین و مطمئن‌ترین واکسن را در کشور تولید خواهیم کرد.

نخستین آزمایش انسانی واکسن کرونا در ایران

وی در پاسخ به این سوال که ایا شما داوطلب برای انجام تست انسانی کرونا هستید ادامه داد: تمامی بخش‌های ستاد اجرای فرمان امام (ره) همه اماده تزریق این واکسن هستند و همه ما این واکسن را تزریق می‌کنیم.

او با بیان اینکه خط تولید واکسن اماده است و مشکلی در تولید واکسن و ‌تزریق سرم نخواهیم داشت گفت: با توجه به اجازه وزارت بهداشت، تست انسانی واکسن کرونا هفته اول دی ماه تزریق می‌شودو این واکسن با کمترین تبعات تولید شده است و از ویروس ضعیف شده استفاده شده است.

آقای مخبر بیان کرد: آزمایش انسانی واکسن کرونا در سه مرحله صورت می‌گیرد به این صورت که در مرحله اول به ۵۶ نفر با جنسیت و سن متفاوت تزریق صورت می‌گیرد و بعد از ۲۸ روز و مشخص شدن نتایج بررسی، مرحله دوم با تزریق به ۵۰۰ نفر اغاز می‌شود و بعد از ۲۸ روز از تزریق دوم و بررسی نتایج، مرحله سوم بدون محدودیت با تولید انبوه و عرضه گسترده اغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مردم کشورمان از واکسن ایرانی اطمینان دارند و ما برای تزریق واکسن با متقاضیان زیادی روبرو شدیم.

نخستین واکسن کرونا تولید محققان ایرانی که موفق به دریافت کد اخلاق و کارآزمایی انسانی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد در شرکت شفا فارمد وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تولید شده است. به گفته مسئولان، سه واکسن کرونای دیگر محققان شرکت های ایرانی هم در مرحله دریافت مجوز کارآزمایی بالینی هستند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها