أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۲۰۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۰۱ دی ۱۳۹۹
اعضای خانواده‌ای که پسر نوجوانشان هفت‌سال قبل به قتل رسیده بود در روز پرستار با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به شرط تغییر محل زندگی متهم و کاشت درخت در کانون اصلاح و تربیت از وی اعلام گذشت کردند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه جوان، صبح روز ۲۷‌شهریور‌سال‌۹۲ بود که مأموران پلیس شهرستان نسیم شهر رباط‌کریم از درگیری خونینی در یکی از خیابان‌ها با خبر و راهی محل شدند. مأموران پلیس در محل حادثه دریافتند لحظاتی قبل چهار پسر جوان با سرنشین و راننده خودروی پژویی درگیر شده‌اند که در جریان آن سرنشین خودروی پژو که پسر ۱۹‌ساله‌ای به نام امیر است با ضربه چاقوی یکی از آن‌ها به قتل رسیده‌است.

راننده خودرو به مأموران پلیس گفت: دقایقی قبل دوستم امیر را سوار خودرو کردم و به خیابان آمدیم. درحال دور دور بودیم که با چهار پسر جوان برخورد کردیم که به آرامی از خیابان در حال عبور بودند. من بوق زدم که تند‌تر حرکت کنند، اما آن‌ها به بوق زدن من اعتراض کردند که از خودرو پیاده شدم و با یکی از آن‌ها درگیر شدم. وقتی درگیری ما بالا گرفت امیر به هواخواهی از من وارد درگیری شد که یکی از چهار پسرجوان با چاقو ضربه‌ای به امیر زد و بعد هم همگی از محل گریختند.

مأموران پلیس در نخستین گام هویت چهار پسر جوان را به نام‌های مهرداد، بهرام، ستار و سیروس بدست آوردند و همه آن‌ها را به عنوان مظنونان به قتل تحت تعقیب قرار دادند. مأموران خیلی زود بهرام، ستار و سیروس را بازداشت کردند، اما موفق به دستگیری مهرداد ۱۶‌ساله نشدند.

سه متهم در بازجویی‌ها به درگیری با راننده خودرو و مقتول اعتراف کردند، اما گفتند که مهرداد با چاقو پسر جوان را به قتل رساند.

دستگیری قاتل در کمد دیواری
بدین ترتیب مأموران پلیس تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری را آغاز کردند تا اینکه چند روز بعد از حادثه متهم را در حالی که در خانه خواهرش داخل کمد دیوار و بین رختخواب‌ها مخفی شده بود دستگیرکردند.

متهم پس از دستگیری با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و گفت: روز حادثه همراه دوستانم مشروب خوردیم و برای تفریح به داخل پارک رفتیم. دقایقی قبل از درگیری در حالی که تلو تلو می‌خوردیم از پارک به خیابان آمدیم که راننده خودروی پژویی سرش را از داخل شیشه خودرو بیرون آورد و با لحنی تند از ما خواست تندتر حرکت کنیم. ما حال خوبی نداشتیم و توجهی به حرف‌های او نکردیم که او بوق زد و ما هم به او فحاشی کردیم. سپس راننده از خودرو پیاده و با ما درگیر شد که دوستش هم به هواخواهی او وارد درگیری شد و من هم که مست بودم با چاقو به او ضربه‌ای زدم.

وی در پایان گفت: من قصد قتل نداشتم و چاقو را هم چند روز قبل از داخل پارکی پیدا کرده بودم، چون چاقو تزئینی و زیبا بود همراه خودم داشتم که روز حادثه با آن به پسر جوان ضربه زدم.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی و صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و با درخواست اولیای‌دم از سوی هیئت‌قضایی به قصاص محکوم شد.

بخشش قاتل در روز میلاد حضرت زینب (س)
حکم قصاص متهم پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده‌شد. درحالی که هفت‌سال از حادثه گذشته بود قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران همراه قاضی اختیاری جلسات صلح و سازش با حضور اولیای‌دم و خانواده متهم برگزار کردند.

در نهایت تلاش‌های قاضی محمد شهریاری دیروز در روز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) نتیجه داد و اولیای‌دم با گذاشتن دو شرط متهم را بخشیدند. خانواده مقتول اعلام کردند در صورتی متهم را می‌بخشند که اولاً وی پس از آزادی از زندان ۲۷ شهریور هر سال و روز عاشورای حسینی در محل کانون اصلاح و تربیت سه‌نهال بکارد و و دوم اینکه وی پس از آزادی محل سکونتش را از نسیم‌شهر تغییر دهد. بدین ترتیب متهم با قبول دو شرط اولیای‌دم از طناب دار که در یک قدمی آن قرار داشت نجات پیدا کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها