أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۲۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
سوریه در مقابل سیاست خصمانه عربستان که آشکارا خواستار حمایت مالی و نظامی از مخالفان و گروهک‌های مسلح در سوریه می‌شود، برای اولین بار معارضان عربستان را به رسانه‌های رسمی خود دعوت کرد.

فارس، رسانه‌های رسمی سوریه در چند روز گذشته میزبان (تلفنی) معارضانی عربستانی بودند که در کشورهای اروپایی مقیم هستند.

رسانه‌های رسمی سوریه برای نخستین بار است که برای تحلیل اوضاع سوریه، مسائل خاورمیانه و امور عربستان سعودی از معارضان سعودی خارج از عربستان استفاده می‌کنند.

تحلیلگران این اقدام سوریه را واکنش دمشق به سیاست عربستان سعودی در قبال سوریه تحلیل کردند چرا که عربستان سیاست خصمانه خود علیه سوریه را تا جایی تشدید کرده است که آشکارا خواستار حمایت تسلیحاتی و مالی از مخالفان و گروه‌های مسلح در سوریه می‌شود.

ناظران سیاسی به پایگاه خبری سوریه پلیتیک اعلام کردند که این اولین بار است که رسانه‌های رسمی سوریه چنین اقدامی می‌کنند. پیش از این نیز مناسبات سیاسی سوریه و عربستان دچار تنش شده بود اما سوریه از معارضان سوریه میزبانی نکرده بود.

به گفته این ناظران، کار دعوت از معارضان سعودی به سوریه از دو سه روز گذشته آغاز شده است که نشان دهنده عمق تنش در مناسبات عربستان و سوریه است. این اقدام سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که عربستان بارها خواستار تجهیز مخالفان سوریه به سلاح شده بود.

این ناظران تاکید کردند که اقدام دولت سوریه در میزبانی از معارضان سعودی در رسانه‌های رسمی خود ولو به صورت تلفنی مانند فؤاد ابراهیم، نشانه‌ای از قصد احتمالی سوریه برای انتقال معارضان سعودی از رسانه‌ها با خاک خود است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
نمازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
آل یهود(سعود)هم رفتنی است مثل بن علی ومبارک منتظرباشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها