أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۲۲۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۶ دی ۱۳۹۹
روایت مشاور وزیر بهداشت از پشت‌پرده‌ فشارهای خارجی و داخلی برای خرید واکسن کرونا؛
مشاور وزیر بهداشت با بیان این‌که "ما سال‌هاست که واکسن می‌سازیم" تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت واکسن‌های سرخک ما را می‌خرید و به کشورهای دیگر می‌داد اما ورقه‌ای برای تولید به ما نداده است، البته گواهی کنترل سرخک را به ما داده است. در کشور ما چندین نوع واکسن کرونا طراحی شده است که یکی از آن‌ها، ویروس ضعیف‌شده است.
به گزارش پایگاه 598، پروفسور محمداسماعیل اکبری با بیان این‌که واکسن‌سازی با استفاده از RNA، یک تکنولوژی جدید و قوی است، اظهار کرد: گاهی اوقات افراد بی‌سواد راجع به واکسن مدرنا و فایزر صحبت می‌کنند نباید گول بخوریم، این‌ها تبلیغات تجاری است؛ سلامت همیشه دو دشمن داشته است، جهالت و تجارت. به چه حسابی این تفکر وارد ذهن مردم ما شده است که اگر برویم و واکسن فایزر را بخریم نجات پیدا می‌کنیم؟ شما می‌بینید که رئیس‌جمهورها درباره واکسن‌ها حرف می‌زنند، این‌ها بحث فنی نیست، جای بحث علمی در دانشکده‌های پزشکی است؛ دولتِ ما را محکوم و مجبور کردند به این‌که بگوید "ما می‌رویم و 20 میلیون واکسن کرونا می‌خریم".

وی افزود: حتی برخی از نزدیکان حوزه مدیریتی کشور نیز دلالی کردند؛ واکسن خارجی الآن وارد مرحله تلقیح عمومی شده است؛ وقتی وارد تست انسانی می‌شویم تعداد محدودی فرد جوان و سالم را از بقیه مردم جدا می‌کنیم و به آنها واکسن تزریق می‌کنیم، پس از سه ماه اگر عارضه‌ای نداد می‌توانیم بگوییم که این واکسن ایمن است.

اکبری ادامه داد: با فشارهای سیاسی که پشت قضیه واکسن خارجی بود، آن را به تعداد بیشتری از افراد و اقوام مختلف تزریق کردند؛ مثلاً واکسن به اماراتی‌ها، چینی‌ها و ترکیه‌ای‌ها تزریق می‌شود. این‌ها هنوز واکسن مورد تأیید نیست.

مشاور وزیر بهداشت با بیان این‌که "ما سال‌هاست که واکسن می‌سازیم" تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت واکسن‌های سرخک ما را می‌خرید و به کشورهای دیگر می‌داد اما ورقه‌ای برای تولید به ما نداده است، البته گواهی کنترل سرخک را به ما داده است. در کشور ما چندین نوع واکسن کرونا طراحی شده است که یکی از آن‌ها، ویروس ضعیف‌شده است.

وی تأکید کرد: در سلامت و ایمنی واکسن کرونای ایرانی شک نکنید، الآن این واکسن وارد فاز انسانی شده است و من اصلاً ذره‌ای شک به واکسن ایرانی کرونا ندارم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها