يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۳۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۰۹ دی ۱۳۹۹
رکورد گرانی مواد غذایی دهه‌های اخیر در سال ۹۹ شکسته شد :
قیمت مواد غذایی در ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۴درصد افزایش یافته که در دو دهه اخیر بی‌سابقه است.
به گزارش پایگاه 598، در حالی که مسئولان ارشد دولت از موفقیت خود در مدیریت بازار سخن می‌گویند، اما بر اساس گزارش مرکز آمار در سال جاری بالاترین فشار تورم مواد غذایی به مردم وارد آمده است.

بر اساس گزارش جدید مرکز آمار، شاخص قیمت مواد غذایی در آذرماه امسال به ۳۵۷.۷ واحد رسید که نسبت به شاخص پایان سال گذشته ۵۴.۲ درصد افزایش داشته است. این آمار بیانگر آن است که در ۹ ماه نخست امسال قیمت مواد غذایی به طور متوسط ۵۴.۲ درصد افزایش یافته است.

گرانی ۵۴.۲ درصدی مواد غذایی در سال جاری، بالاترین رکورد گرانی در دو دهه اخیر محسوب می‌شود. رکورد قبلی مربوط به سال ۱۳۹۷ بود که در ۹ ماه نخست آن سال مواد غذایی ۵۲.۹ درصد گران شده بود.


به نظر می‌رسد مسئولان ارشد دولت از این آمارها بی‌اطلاعند و اگر واقعیت گرانی در سال جاری را متوجه شوند دیگر در سخنرانی‌های یکطرفه از عملکرد درخشان خود سخن نمی‌گویند.

گرانی بی‌سابقه مواد غذایی هم نشان می‌دهد که چرا در سال جاری آنطور که مقامات دولت با افتخار می‌گویند برای خرید کالاهای اساسی، صف ایجاد نشده است، چراکه مواد غذایی آنقدر گران شده که دیگر عموم مردم توان مالی برای خرید ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها