أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۲۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که جنایت های آل خلیفه در پرتو چراغ سبز آمریکا انجام می گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه امروز شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد خون شهدا را عامل زنده شدن دل ها توصیف کرد و گفت: خون شهدا جوشان است و دل ها را زنده، بیدار هوشیار می سازد و روحیه جنبش و حرکت در مسیر جهاد و مقاومت در راه مبانی و حقوق و ارزش های والا را برمی انگیزد و روحیه فداکاری و پایداری را تقویت می کند.

وی افزود: خون شهادت با روحیه عزت و کرامت، بیداری و هوشیاری و احساس نفرت نسبت به ظلم و دشمنی آغشته است و باید از این خون ها محافظت کرد. کسانی که در پی خاموش ساختن انقلاب های مردمی و دفن مطالبات عادلانه آن هستند در اوج حماقت بسر می برند و با ریختن خون های حرام می خواهند دیگران را از مسیر شهادت دور سازند، اما همه چیز برعکس است و تنها خون شهادت است که جنبش های مردمی را تغذیه کرده و در دل و جان مردم نفوذ می کند.

آیت الله عیسی قاسم کشتار مردم را مغایر آموزه های دینی و ارزشی خواند و تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین جرم هایی که نظام مرتکب می شود اینست که نسبت به ریختن خون ملتی که به روش های مسالمت آمیز پایبند است، اهتمامی ندارد و متوجه حرمت خون مومن در اسلام نیست. خون در اسلام بسیار گرانبهاست در حالی که هیچ ارزشی در میان حکومت ندارد.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: اینگونه که نظام در حال کشتار مردم است یا از منطق غیر اسلامی و مبانی غیردینی و ارزشی پیروی می کند و یا اینکه گمان می کند که این ملت، حشرات مضری هستند که باید از بین روند.

وی جنایت های امنیتی آل خلیفه را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: گستاخی آشکاری در استفاده نظام از خشونت علیه مردم دیده و به ارزش بشر و حق شهروندان تجاوز می شود. گازهای سمی بسیاری از مناطق را به صورت شبانه روزی فراگرفته و در حالی که مردم در منازل خود هستند با شلیک چنین گازهای مواجه می شوند. سلامت، زندگی، احساسات، امنیت، کرامت و ارزش های انسانی مردم در بحرین بازیچه مقامات قرار گرفته و به دین و اخلاق و عرف و قوانین تمسخر می شود.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: اقداماتی که مقامات بحرینی انجام می دهند گستاخی است، بازی کودکانه است و غرق کردن مناطق مسکونی با گازهای سمی به بازی بچه ها مبدل شده است. آنها می خواهند بگویند که ما هستیم، قوی هستیم، شیر هستیم، قهرمان هستیم و شما ای ملت باید از ما بترسید، رعب داشته باشید، سکوت اختیار کنید، در برابر ظلم صبور باشید، حقوق خود را به فراموشی بسپارید، به فکر اصلاحات نباشید، آزادی و کرامتی که ملت های دیگر دارند را نباید انتظار داشته باشید، ما درصدد ذلت و قتل و کشتار شما هستیم و شما باید در ترس و هراس در منازل خود باقی بمانید و به سوی ما رکوع کنید.

خطیب جمعه شهر دراز بر لزوم عدم عقب نشینی ملت از خواسته های خود تاکید کرد و خطاب به مردم بیان داشت: شما باید بر عهد خود وفادار بمانید و تنها برای خداوند رکوع کنید، این پاسخ همیشگی ملت است و تا ابد نیز فریاد «هیهات منا الذله» را سر خواهند داد.

وی از عدم پرداختن به مساله بحرین در نشست سران کشورهای عربی انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: سیاست جاهلانه ظالمانه احمقانه نظام در حال گسترش است و عدم پرداختن به مساله بحرین در نشست کشورهای عربی نیز این ادعا را تایید می کند. عدم بررسی قیام ملت بحرین در این نشست یا بی توجهی اعراب به مردم بحرین و عدم وجود چنین ملتی را نشان می دهد یا اینکه بیشتر عرب ها از کلمه حق بیزار هستند و نمی خواهند در برابر ظالم و در کنار مظلوم بایستند.

این عالم انقلابی، آمریکا را حامی نظام فاسد آل خلیفه عنوان کرد و گفت: آمریکا که خود را حامی دموکراسی و پیشگام آزادی ملت ها در جهان می داند، ارتش و ناوگان های جنگی را برای نجات انسان های زمین از دیکتاتوری ارسال می کند و به نام دفاع از دموکراسی و آزادی ملت ها به اشغال کشورهای مختلف می پردازد، چراغ سبز را به دیکتاتوری در بحرین داده است تا شهروندان این کشور را قلع و قمع ساخته و صدای دموکراسی و آزادی خواهانه آنان را خفه کند.

آیت الله عیسی قاسم افزود: دیکتاتور بحرین همپیمان استراتژیک آمریکا به شمار می آید و آنها اعتقاد دارند که ذلت و کشتار مردم، خفه ساختن آزادی، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز و مصادره آزادی بیان و هر مصیبتی که بر شهروندان بحرینی وارد می شود در برابر ناخن انگشت این یار و همپیمان عزیز ناچیز است.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به شهادت یکی از خبرنگاران این کشور تصریح کرد: قتل شهروندان بوسیله تیراندازی مستقیم در بحرین دوباره از سرگرفته شده است و حتی کسانی که تنها دوربین بدست دارند و هیچ شعاری علیه نظام سرنمی دهند نیز از این تیراندازی ها در امان نبوده و جان خود را در پرتو تیراندازی نظامیان از دست می دهد.

وی اظهار داشت: این فشار و کشتارها به برکت نشست کشورهای عربی مدعی حامی دین و حق و نادیده گرفتن مظلومیت ملت بحرین در این نشست و همچنین به برکت آمریکایی است که ادعای دموکراسی و آزادی را دارد. جهانیان می دانند که دموکراسی و آزادی برگ برنده ای است که آمریکا از آن برای سرنگونی نظام های مخالف خود استفاده می کند و تنها در پی این هستند که نظام های وابسته به خود را به قدرت برساند.

عیسی قاسم در بخش دیگری از خطبه های خود از وضعیت جسمانی وخیم یکی از حقوقدانان انقلابی این کشور یاد کرد و ادامه داد: عبدالهادی الخواجه از افراد مظلومی است که به حبس ابد محکوم شده است، گزارش های رسیده از زندان حاکیست که وضعیت این فعال حقوقی به شدت وخیم بوده و وی در خطر مرگ قرار دارد.

عالم برجسته بحرینی تاکید کرد: بحران حقوقی و ملی شدیدی در بحرین وجود دارد و پیامدهای آن بسیار منفی خواهد بود، اگر عبدالهادی الخواجه دارفانی را وداع گوید، نظام یکی از بزرگ ترین جنایت های خود را مرتکب شده و بحران خطرناکی بر امنیت کشور حاکم می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: تا هنگامی که نظام به خواسته های عادلانه ملت پاسخ مثبت ندهد این وضعیت همچنان در کشور ادامه خواهد یافت. پذیرش مطالبات مردم از سوی نظام به فشار جدی به دولت نیازمند است و امیدواریم که این مقاومت ها در آینده ای نزدیک به نتیجه برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها