کد خبر: ۴۸۲۵۵۶
زمان انتشار: ۲۲:۳۴     ۱۵ دی ۱۳۹۹
صبح امروز؛
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیامی، به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط دریادلان این نیرو ، صبح امروز و در خلیج فارس خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، بنا بر اخبار منتشر شده، ایران یک فروند کشتی با پرچم کره جنوبی را در خلیج فارس توقیف کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم کره‌جنوبی بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد.
 





 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای با اعلام توقیف یک فروند شناور متعلق به کره جنوبی توسط دریادلان این نیرو در صبح امروز (دوشنبه ۱۵ دیماه ۹۹) در آبهای خلیج فارس آورده است: این  نفتکش که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

این اطلاعیه افزوده است: این کشتی با پرچم کره جنوبی بنام  HANKUK CHEMI  حامل 7هزار و 200 تن مواد شیمیایی نفتی بوده است.

این اطلاعیه با بیان اینکه خدمه‌های این شناور نفتی از ملیت‌های کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند، خاطرنشان کرده است: این نفتکش پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد.

 
 
در اطلاعیه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه تصریح شده است‌: توقیف این شناور به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم دادستانی استان هرمزگان در ساعت 10 صبح امروز  پانزدهم دی ماه انجام شد.

واکنش کره‌جنوبی به توقیف نفتکش‌اش/ اعزام واحد مبارزه با دزدان دریایی به آب‌های مجاور تنگه هرمز

دولت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد در پی توقیف یک نفتکش با پرچم این کشور از سوی ایران، یک واحد دریایی را به منطقه فرستاده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی توقیف این شناور نفتکش، یک واحد مبارزه با دزدان دریایی به آب‌های مجاور تنگه هرمز اعزام کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری «رویترز» نوشت، وزارت ام ور خارجه کره جنوبی نیز توقیف یک شناور نفتکش حامل مواد شیمیایی توسط ایران را تأیید کرد و خواستار آزادی فوری آن شد.

سخنگوی وزارت خارجه: توقیف کشتی کره‌ای یک موضوع کاملاً فنی است

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره‌ای تأکید کرد که موضوع توقیف ای کشتی یک موضوع کاملاً فنی است.

وی در این خصوص اظهار داشت:  بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می کند.

خطیب‌زاده در ادامه اظهار داشت: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آبهای سایر کشورها رخ داده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها