أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۲۵۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۱۶ دی ۱۳۹۹
نگرشی بریک سالی که از شهادت حاج قاسم سلیمانی وچهل روزی که از شهادت فخری زاده گذشت
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

بی حرمتی به خون شهید حاج قاسم و حاج محسن!

طی سال گذشته (دی 1398 الی دی 1399) دو حادثه بزرگ و سنگین (شهادت شهید سلیمانی وشهید فخری زاده) بصورت شوک بر کشور وارد شد، که پیامدهای سیاسی، اجتماعی، امنیتی و.... بهمراه داشت. مهم‌ترین شدت حادثه، ریخته شدن خون دو بزرگ مرد ایران اسلامی بود، که لازم بود، توسط دولت مردان خون انان پاس داشته شود و متناسب با آن مواضع ضدامریکایی گرفته و رفتار مناسبی را درروابط بین الملل در پیش گیرند. در این نوشتار بطور اجمالی تبیین خواهد گردید، که رفتاربرخی دولت مردان نه تنها حرمت خون شهدا را پاس نداشتند، بلکه رفتاری متناقض را در پیش گرفته و اخیراً نیز با انتساب برخی موارد، درحال تحریف واقعیت و سو استفاده جریان منحرف خویش می‌باشند.

پیشینه رفتار امریکا با ایران

سابقه رفتار خصمانه امریکا، از کودتای 28 مرداد 1332 و دخالتها در امور داخلی رژیم ستم شاهی و.... و اقدامات درجلوگیری ازپیروزی انقلاب، حمایت از همه دشمنان خارجی و داخلی، بخصوص پشتیبانی ازصدام در جنگ تحمیلی و فتنه‌های مختلف رادر طول شش دهه اخیر شاهد بوده ومحسوس وملموس بوده است، وسخن امام خمینی مبنی بر شیطان بزرگ و بیانات امام خامنه‌ای از جنایات امریکاو.... همواره تبیینی، روشنگر و چراغ راهنمای شناخت دوست ودشمن بر همین واقع بینی، بوده است.

اتمام حجت سردار سلیمانی: در زمانی که آقای ظریف در لوزان سوئیس با ۵ کشور در حال مذاکرات هسته‌ای بود، و شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشر شده بود، سردارسلیمانی با کنایه و خنده‌ای به معاون وزیر خارجه (امیرعبداللهیان) گفت: دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟! سپس گفتند این پیامی که می‌خواهم بگویم را به آقای ظریف برسانید. سپس سردار سلیمانی می‌گوید که به امریکانمی‌توان اعتماد کرد. این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل اعتماد نیست و بدانید این دشمن در آن روی سکه این کارها (حمایت از داعش و...) را دارد می‌کند. (خبرگزاری مهر، ۷ دی ۱۳۹۹)

موضوع یکم: خون شهیدحاج قاسم

در شرایطی که منطقه اسلامی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در آتش جنگ و فتنه‌های دول استکباری ودر رأس آن، امریکا قرار دارد، یکی از فجیع‌ترین و بدیع‌ترین‌های جنایتهای بشری، توسط داعش مورد حمایت این دول، دو کشور اسلامی عراق و سوریه را به آتش وخون کشاندند، لکن مدافعان حرم از چند کشوراسلامی، به یاری الهی و به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، طومار این جانیان را درهم پیچیدند.

سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه حاج قاسم سلیمانی در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر روی زمین، در 13 در 1399 در فرودگاه بغداد ریخته شد. ودولت تروریست آمریکا در اقدامی جنایتکارانه، علناً ورسما سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. و ماهیت دشمنی امریکا با ملت ایران مجدداً آشکاروعلنی شد. تا بار دیگر ماهیت پلید آنان آشکار و بر دیر باوران غربگرا، اتمام حجت شود.

 دستاوردهای مرگ رنگین حاج قاسم

تفکر و راهبرد مقاومت اسلامی، زنده بودن انقلاب از دست انحراف سازش، باز شدن چشم‌های غبارگرفته، رشدِ چشمگیر دشمن‌شناسی، وحدت ملی ایرانیان، ضعف و شکست دشمن، برکاتِ معنویّت و اخلاص، غرور ملی ایرانیان از طریق مبارزات اسطوره ملی کشور تقویت شد. انتقال خودباوری به نسل جوان در روند مبارزات انقلابی علیه سلطه آمریکا در منطقه.همبستگی بیشتر مجاهدان لبنان، سوریه، پاکستان و افغانستانو بخصوص مجاهدان ایران و عراق، مکتب شهید سلیمانی یک الگوی مکتبی جدید و باز تولید جدیدی از مکتب اسلام و..... بهمراه داشت. و موارد زیر رقم خورد:

- خواسته قاطبه مردمیدر انتقام سخت از دشمن (امریکا) در مراسم تشییع دهها ملیونی درکشور

- تاکید چند باره رهبر انقلاب، مراجع دینی و علمای اسلام مبنی بر انتقام سخت و بیرون راندن امریکا از منطقه.

- سیاست رسمی جمهوری اسلامی در انتقام سخت از امریکا

- و.....

مواضع مغایر

جریان غربگرا بدنبال برجام منطقه‌ای با آمریکاییها بودند و حاج قاسم را که بزرگترین مانع این خیانت خود می‌دیدند، میدان را خالی دیدند وجسارت بخرج دادند. ومتاسفانه توسط لیبرالهای غربگرای وطنی، مواضع مغایر اسلام وکشور صورت گرفت:

- تلاش درجهت تحریف شخصیت حاج قاسم سلیمانی، واینکه او را حامی برجام، مذاکره و جریان اعتدال نشان دهند،

- درحالیکه هنوز چتدروزی از شهادت وی نگذشته بود، خط سازش، بر طبل تداوم مذاکره با امریکا کوبیدو

- ارتباط دوستانه با جنایتکاران تاریخ (امریکایی‌ها)، توسط دیپلماتهای ارشدکشورمان صورت گرفت.

- از رییس جمهور جدید امریکا تمجیدشد

- وعده حل مشکلات کشور به سازش با امریکا داده شد

- دیدار با سناتورهای آمریکایی (که تحریم‌ها وفشارها را دنبال می‌کنند) را امری عادی جلوه دادند،

- عوام‌فریبی غربگرایان با انگ جناحی زدن مذاکره با آمریکا!

- تفاوت قائل شدن غرب گرایان بین کنگره امریکا و کاخ سفید، درحالیکه دو روییک سکه هستند.

- بی توجهی به سم بودن مذاکره با آمریکا

- بی توجهی به نفس مذاکره با قاتلان سردار سلیمانیو اهانت به غیرت و خواسته اکثریت ملت ایران

- مذاکره حاج قاسم با روسیه برای تشویق روسیه به مبارزه با داعش، را به دستاورد برجام پرخسارت ارتباط دادن توسط جریان تحریف.

- تدوام زمزمه‌های برجام دو و سه (برجام منطقه‌ای) از سوی غرب گرایان؛ درحالیکه شهید سلیمانیدر زمان حیات خود، مخالف برجام بوده و بشدت نگران وادادگی در برجامهای دووسه بخصوص نگران در برجام منطقه‌ای در محدود کردن حوزه محور مقاومت بود.

- درتدارک اجرایی شدن تفاهم‌نامه " همکاری در خصوص جمع‌آوری، تجزیه تحلیل و گسترش اطلاعات مالی در اختیار خود که مربوط به فعالیت‌های مالی مشکوک به پول‌شویی و تأمین مالی تروریسمیا فعالیت‌های مجرمانه مرتبط با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم می‌شود. " برجام پولی، مالی و بانکیوامکان فشردن گلوی مدافعان حرم می‌باشد. که یکی از 11 تفاهم‌نامه‌ای است که معاون اول رییس جمهور درسفربه سوریهدر بهمن ۱۳۹۷ امضا کرده است.

موضوع دوم: خون شهیدحاج محسن

محسن فخری‌زاده مهابادی؛ دانشمند هسته‌ای و موشکی که بصورت گمنام سالها مشعول خدمت بوده ودر فهرست دولت جنایتکار امریکا بود؛ دریک عملیات تروریستی توسط تیم نفوذی امریکا با کنترل از راه دور، در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

مواضع مغایر

- حاشا کردن دانشمند هسته ایبودن شهید محسن فخری‌زادهتوسط جریان غربگرا، از ترس پیامد منفی داشتن برای برجام خسارت محض

- عدم محکومیت امریکا و اتخاذ مواضع دوپهلو توسط جریان مذکور

- انتشار مراسم تقدیر از شهید فخری‌زاده و حامی برجام تلقی کردن وی

- وتکرار همان رفتارهای موضوع اول این یادداشت (مشابهت رفتار منافقانه با شهادت حاج قاسم سلیمانی)

اتفاقات نزدیک شدن سالگرد حاج قاسم سلیمانی

ü توسط کسانی که امریکا، را کدخدا دانسته و مکرردر مذاکره می‌دمیدند، به یکباره بعداز مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر، تغییر موضع لفظی داده و محکومیت امریکا را بر زبان جاری کردند، که در آینده مشخص خواهدشدکه به چه میران بدان پای بند خواهند بود.

- یک سال بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی مصاحبه اییتوسط یک مقام عالی منتشر شد، واز وجود رابطه تنگاتنگ سردار با برخی سران فتنه و تلاش آن شهید برای حل مشکل حصر آنان واینکه وی فاقد جناح بندی بوده و... منتشر شد، که باتوجه به عدم حضور خود شهید وعدم اثبات وعدم هم خوانی آن با سخنان صریح شهید سلیمانی، می‌توان گفت جریان تحریف بنحویی بدنبال مصادره به نحو جریان مشکل دار با انقلاب اسلامی می‌باشند.

سخن پایانی

- مهم‌ترین توصیه شهید سلیمانی و شهید فخری زاده، ولایتمداری از شوون عاقبت بخیری قید وتاکید شده است، همان چیزی که لیبرالهای وطنی بدان پای بند نیستند و گوششان نیز ناشنواست ولی بدنبال سو استفاده ازجایگاه مردمی آنان بوده و سو استفاده از ارتباطات شهدادر زمان حیات دنیوی‌شان می‌باشند.

- اینکه این شهدا مستقیماً توسط دولت ترویسم امریکا بشهادت رسیده‌اند، را لبیرال های غرب گرا نمی‌خواهند باور کنند و دلیل روشنی مبنی بردشمن بودن امریکا را بپذیرند، لذااز انجا که همواره بدنبال سازش با شیطان بزرگ بوده و هستند.، بنابراین حرمت خون شهدا نیز عملاً برای انان جایگاهی ندارد.

- امام المسلمین در بیانیه گام دوم انقلاب چنین بیان داشته‌اند: "...سردمداران نظام سلطه نگرانند؛ پیشنهادهای آنها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولتهای اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد می‌داند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت." (بند دوم توصیه ششم گام دوم انقلاب اسلامی)

- با عنایت به. موارد مذکور، از لحاظ حقوقی، سیاست بین الملل وفضای داخلی و اخلاقی، اساساً مطرح کردن باب تدوام مذاکره برجام صحیحنبوده و با توجه به وضعیت علنی شدن تخاصم امریکا، اظهارات مقامات دولتی، نوعی ضعف تلقی شده، علاوه برجریحه دار شدن عزت واقتدار ج. ا.ا سبب ناپایداری بیشتر گردیدهاست و نظر به اینکه هنوز سیاست انتقام خون شهدای مقاومت عملی نشده است، بنوعی خیانت به خون شهدا تلقی می‌شود وبایستی دستگاه دیپلماسی ما، سیاست خود را اصلاح و جبران مافات درخسارات مادی ومعنوی به کشور وجامعه نماید.

* دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی، پژوهشگر ومولف کتاب ره توشه مدافعان حرم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها