يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۵۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۶ دی ۱۳۹۹
مسؤول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ضمن اعلام اینکه وضعیت جسمانی ۳ داوطلب اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا خوب است، گفت: طبق مجوز کتبی‌ای که از کمیته ایمنی اخذ کرده‌ایم، مجاز هستیم در این هفته روی 4 داوطلب دیگر تزریق انجام دهیم.
به گزارش پایگاه 598، حامد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جسمانی و سلامت ۳ داوطلب اول تزریق واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام در فاز یک مطالعات بالینی اظهار کرد: حال ۳ داوطلب اول خوب است. روز سه‌شنبه(امروز) خونگیری پایان روز هفتم‌شان انجام می‌شود و به منزل می‌روند. وی درباره روال انجام تست واکسن روی داوطلبان دیگر نیز گفت: طبق مجوز کتبی که از کمیته ایمنی اخذ کرده‌ایم، مجاز هستیم در این هفته روی ۴ داوطلب دیگر تزریق انجام دهیم. مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا افزود: دیتاهای لازم را پایان هفته در اختیار کمیته ایمنی قرار می‌دهیم و بعد اجازه تزریق روی 7 نفر دیگر را می‌گیریم. حسینی گفت: تا پایان روز سه‌شنبه ۴ مورد تست را انجام می‌دهیم. مسؤول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اضافه کرد: انتظار داریم مطالعه ما ۲ ماهه تمام شود. ابتدا روال کندتر پیش می‌رود، چون مراحل کار با دقت بیشتری همراه است و بعد اجازه داده می‌شود تزریق را برای افراد بیشتری انجام دهیم. 
 
* بیشترین اعتماد را باید به واکسن‌های داخلی داشته باشیم
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه تولید واکسن کرونا، تولید‌کنندگان دیگری به سرعت در حال تکمیل مدارک هستند تا فاز انسانی را آغاز کنند، گفت: مردم خاطرشان از بابت توانمندی کافی برای تولید واکسن در کشور جمع باشد؛ تحریم‌ها در این زمینه عملا بی‌اثر است. دکتر محمدرضا شانه‌ساز در نشست خبری ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران، گفت: هر دارویی در زمینه کرونا مطرح می‌شود، ما می‌توانیم ظرف کمتر از ۲ ماه آن را در کشور تولید و زمینه صادراتش را فراهم کنیم. بحث واکسن یکی از نمونه‌هایی است که توانستیم در این حوزه قدم برداریم. وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه انسولین وجود داشت، گفت: در زمینه انسولین که نگرانی‌هایی بود، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این هفته بیش از ۲ میلیون عدد انواع انسولین وارد بازار کردیم. در زمینه تولید داخلی برند خارجی انسولین مشکلاتی وجود داشت که همه موارد آن رفع شد. وی درباره واردات واکسن کرونا گفت: تامین ارز واکسن کرونا را بانک مرکزی متقبل شده و اعلام کرده در زمینه تامین ارز نگرانی نداشته باشید، البته هنوز اینطور نیست که در خارج از کشور هم سفره واکسن آماده باشد. هنوز فازهای نهایی در عمده موارد انجام نشده است و در بیشتر شرکت‌ها و کمپانی‌های تولیدکننده نیز هنوز علامت سوال‌هایی وجود دارد و هنوز نتوانسته‌اند تاییدیه‌های بین‌المللی را که معمولا در حوزه واکسن بسیار ضروری است، دریافت کنند. بنابراین در حوزه واکسن کرونا هنوز سفره آماده‌ای نیست که بتوان از آن استفاده کرد. شانه‌ساز افزود: بیشترین اعتماد را باید به واکسن‌های تولید داخلی‌مان که به چندین روش معتبر بین‌المللی انجام می‌شود، کنیم و بار اصلی و امید اصلی‌مان باید به تولید داخلی واکسن کرونا باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها