يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۶۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۱۷ دی ۱۳۹۹
نمایش اقتدار؛
نخستین تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صدها فروند پهپاد از نیروهای چهارگانه ارتش در منطقه عمومی سمنان در حال برگزاری است که در این رزمایش بزرگ علاوه بر نمایش توانمندی علمیاتی انواع پهپادهای رزمی، شناسایی جنگ الکترونیک، سامانه‌‌‌های پهپادی نیروهای زمینی و پدافند هوایی و دریایی ارتش خود را در شرایطی شبیه جنگ واقعی محک زدند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دیروز و امروز شاهد رزمایش گزینه‌‌‌های روی میز متخصصان جان بر کف ارتش برای حفظ امنیت و اقتدار کشور بودیم که طی آن از انواع پهپادهای رزمی، بمب‌افکن، رهگیر، شناسایی و مراقبتی، جنگالی، انتحاری و... با حضور فرمانده نیروهای مسلح رونمایی شد. نخستین تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صدها فروند پهپاد از نیروهای چهارگانه ارتش در منطقه عمومی سمنان در حال برگزاری است که در این رزمایش بزرگ علاوه بر نمایش توانمندی علمیاتی انواع پهپادهای رزمی، شناسایی جنگ الکترونیک، سامانه‌‌‌های پهپادی نیروهای زمینی و پدافند هوایی و دریایی ارتش خود را در شرایطی شبیه جنگ واقعی محک زدند.

 دستاوردهای جدید ارتش در حوزه پرنده‌‌‌های بدون سرنشین
امیر دریادار سیدمحمود موسوی، معاون عملیات ارتش در تشریح ابعاد مختلف این تمرین بزرگ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، امروز یکی از کشورهای توانمند جهان در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین محسوب می‌شود، گفت: در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش انواع مختلف سامانه‌های پهپادی در نیروهای زمینی، پدافندهوایی، هوایی و دریایی ارتش در شرایط رزم واقعی به اجرای مأموریت‌های تعریف‌شده خواهند پرداخت.

وی افزود: اجرای عملیات‌های رزمی پهپادی شامل رهگیری هوایی و انهدام اهداف هوایی با استفاده از موشک هوابه‌هوا، انهدام اهداف زمینی با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های نقطه‌زن و همچنین به‌کارگیری گسترده پهپادهای انتحاری از جمله اقداماتی است که در بخش عملیاتی این تمرین اجرا می‌شود.

امیر دریادار موسوی ادامه داد: پرواز پهپادهای نیروی‌دریایی ارتش از روی شناور در آب‌های جنوبی کشور و پرواز برد بلند پهپادهای انتحاری نقطه‌زن برای انهدام اهداف حساس و حیاتی در عمق خاک دشمن از طرح‌‌‌های تمرینی رزم پهپادی خواهد بود.

وی افزود: مشارکت یگان‌های پهپادی درگیر رزمایش از سایر نقاط کشور و همزمان پایش و رصد مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از دیگر اقدامات مهم این تمرین بزرگ رزم پهپادی است.

چرا ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش پهپادی برگزار کرد؟

نمایش اقتدار
در این رزمایش، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه عمومی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش، از یگان‌های پهپادی حاضر در تمرین سان دیدند. همچنین رییس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش از یگان‌های پهپادی شامل صدها فروند انواع پهپادهای رزمی که در مسیری به طول بیش از یک‌کیلومتر مستقر شده‌اند، سان دیدند.

در این نمایشگاه که شامل دستاوردهای پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از پهپادهای عملیاتی از نیروهای چهارگانه ارتش است، صد‌ها فروند انواع پهپادهای رزمی، بمب‌افکن، رهگیر، شناسایی و مراقبتی، جنگالی، انتحاری و... به نمایش در آمده است.

دستاوردهای پهپادی ارتش از جمله پهپادهای کمان، کرار، کیان، سیمرغ، انواع مهاجر، انواع ابابیل، یسیر، صادق، حازم، انواع مولتی روتورهای رزمی و پشتیبانی رزمی و... با قابلیت اجرای عملیات در محیط جنگ‌الکترونیک و مجهز به سامانه‌های اخلال و فریب راداری از جمله سامانه‌هایی بودند که رییس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش از آنها در این نمایشگاه بازدید ‌کردند. همچنین در این نمایشگاه برای نخستین بار از تعدادی از محصولات جدید در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین رونمایی شد.


در ادامه این رزمایش سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بازدارندگی و پیشرفت ارتش و نیروهای مسلح در حوزه پهپادی و اقتدار دفاعی کشور گفت: امروز دستاوردهای جدید و فوق‌العاده ارزشمندی از فعالیت‌های تحقیقاتی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران را شاهد هستیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه در لبه فناوری جهانی در حال پیشرفت روزافزون قرار داریم، افزود: مساله پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر بلوغ ارزشمندی قرار گرفته است که در این تمرین بزرگ پهپادی بخش‌هایی از این پیشرفت‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تمرین پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین رزمایش‌های متعددی که در روزهای اخیر در خلیج‌فارس صورت گرفته و در روزهای آتی صورت خواهد گرفت، نشانگر آمادگی کامل نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید نسبت به امنیت و دفاع کشور عزیزمان است.

سرلشکر باقری در خصوص آخرین وضعیت منطقه خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر تحرکاتی از جانب ارتش تروریست و جنایتکار آمریکا در منطقه صورت گرفته است و پروازهایی از هواپیماهای دوربرد یا سایر موارد را در جهت قدرت‌نمایی و ایجاد وحشت به نمایش گذاشتند. همچنین اتهاماتی را به جمهوری اسلامی وارد کرده‌اند که این آمادگی‌ها و رزمایش‌های متعدد و انتقال نیرو در راستای به‌نمایش‌گذاشتن آمادگی کامل نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و امنیت ملی کشور است.


رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران قصد تهاجم و تجاوز به هیچ کشور همسایه‌‌ای را ندارد، اما در برابر هرگونه تهدید به طور کامل آماده است. دستان نیروهای مسلح قهرمان ما روی ماشه‌ها قرار دارد و چنانچه دشمنان کوچک‌ترین خطایی کنند، حتما نیروهای مسلح پاسخ جانانه‌ای خواهند داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها