يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۶۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۱۶ دی ۱۳۹۹
وبینار «ادیان ابراهیمی و الحاد جدید» با حضور سخنرانان بین‌المللی از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه قم، برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، وبینار بین‌المللی «ادیان ابراهیمی و الحاد جدید» با هدف پاسخ‌گویی به شبهات و پرسش‌های دینی دوشنبه شب به‌صورت برخط برگزار ‌شد.

وبینار بین‌المللی «ادیان ابراهیمی و الحاد جدید» برگزار شد

در این وبینار تعدادی از صاحبنظران در حوزه الحاد نوی جهان از جهان اسلام و مسیحیت، همچون مهدی گلشنی، مایکل بهه، ابوالفضل ساجدی، رابین کالینز و یوسف دانشور طی سخنانی نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

این وبینار که به زبان انگلیسی از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ برگزار شد، از طریق لینک آپارات و اینستاگرام قابل مشاهده بود.

پیش تر درباره رویکرد و اهداف این وبینار اعلام شده بود: با پیشرفت شگرف علوم طبیعی در دو قرن اخیر جریان­ های الحادی تمرکز خود را از بحث­های فلسفی و عقلی به سمت موضوعات علمی سوق داده ­اند و مبانی خود را بر علومی از قبیل فیزیک کوانتوم، زیست­ شناسی فرگشتی، علوم شناختی و عصب ­شناسی استوار نموده ­اند. از آن­ جا که علم ماهیتی جذاب و فریبنده دارد این جریان­ها به ویژه در سه دهه اخیر جان تازه ­ای گرفته ­اند و طرفداران بسیاری را به ویژه در قشر نخبه و تحصیل کرده پیدا کرده ­اند. البته به موازات تقویت شدن این جریان­ها در جبهه الحاد، اردوگاه خداباوران نیز در کنار رویکرد فلسفی در مقابله با جریان­ های الحادی، رویکرد علمی را نیز در دستور کار خویش قرار داده و به حق در این عرصه نیز موفق بوده است.

«مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه ­های علمیه» بعنوان متولی برگزاری این وبینار اعلام کرده بود که رسالت اصلی خودرا  دفاع از حدود و ثغور عقیدتی خداباوران می­داند و در صدد اجرای برنامه­ ی منسجم و قوی در  مبارزه با جریان الحاد نو می باشد. و بر این اساس با الهام گرفتن از آیه کریمه ­ی «قل تعالوا الی کلمة سواء... الآیه» یکی از قدم ­های مناسب در زمینه مواجهه علمی و متقن با جریان الحاد نو را هم ­اندیشی و هم ­افزایی در میان ادیان ابراهیمی می‌داند.

در همین راستا اولین وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده­ ی الحاد نو» را با شرکت دانشمندان سرشناس در زمینه الحاد نو جهان از جهان اسلام و مسیحیت به صورت مجازی برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها