يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۷۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۲۰ دی ۱۳۹۹
سفرهای استانی رؤسای قوای قضائیه و مقننه به کرمانشاه و چهارمحال‌وبختیاری بررسی شد؛
گردش ایام، روز‌هایی را در مدیریت کشور به ارمغان آورده است که هر روز شاهد آشکار شدن نوع مدیریت دو تفکر «به انتظار غرب نشستن» و «مردم را به میدان آوردن برای حل مشکلات» هستیم؛ تفکر اولی از حدود هشت سال قبل همه کرسی‌های اجرایی و تقنینی را در اختیار داشت، اما نتیجه آن اقتصاد فشلی است که نه تنها سفره مردم را کوچک‌تر کرده که بلکه کمر آن‌ها را نیز زیر تورم سنگین و گرانی افسارگسیخته و بیکاری پنهان خم کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، گردش ایام، روز‌هایی را در مدیریت کشور به ارمغان آورده است که هر روز شاهد آشکار شدن نوع مدیریت دو تفکر «به انتظار غرب نشستن» و «مردم را به میدان آوردن برای حل مشکلات» هستیم؛ تفکر اولی از حدود هشت سال قبل همه کرسی‌های اجرایی و تقنینی را در اختیار داشت، اما نتیجه آن اقتصاد فشلی است که نه تنها سفره مردم را کوچک‌تر کرده که بلکه کمر آن‌ها را نیز زیر تورم سنگین و گرانی افسارگسیخته و بیکاری پنهان خم کرده است. البته حامیان این تفکر هنوز به غرب دلبسته‌اند و برآنند با رفت و آمد فلان شخص، رفاه مردم تضمین شود، اما غافل از اینکه از حدود ۲۰۰ سال قبل که ایران در عصر قجری و پهلوی جولانگه غربی‌ها بود نه تنها هیچ آبی برای این مرز و بوم گرم نشد بلکه نان آن‌ها نیز آجر شد. اما تفکر دوم از دو سال قبل با روی کارآمدن حجت الاسلام رئیسی در دستگاه قضا نُضج گرفته و با برگزاری انتخابات مجلس یازدهم و با روی کارآمدن مجلسی متصف به انقلابی‌گری، تقویت شده است به طوری که رؤسای قوای قضائیه و مقننه بجای نشستن در کاخ‌های شمال تهران و تصمیم‌گیری برای مردم اقصی نقاط ایران اسلامی با اقتضائات و مشکلات منحصر به فرد هر منطقه، عطای راحت‌طلبی را به لقایش بخشیده‌اند – که وظیفه‌شان هم همین است – و راهی استان‌های مختلف کشور شده‌اند تا از نزدیک ضمن نظارت میدانی مشکلات را عینی احصا و در تصمیم‌گیری‌های جمعی در پایتخت دخیل کنند. مقصد نوزدهمین سفر استانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی استان کرمانشاه و مقصد سومین سفر استانی محمدباقر قالیباف استان چهارمحال‌بختیاری بود که روز‌های پایانی هفته گذشته انجام شد.  رئیس قوه قضائیه صبح روز پنج شنبه ۱۸ دی در نوزدهمین سفر استانی خود وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و مقامات استانی قرار گرفت و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز عصر روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری و بررسی مشکلات این مناطق وارد فرودگاه شهرکرد شد و مورد استقبال رسمی استاندار و سایر مقامات این استان قرار گرفت.

رؤسای قوای قضائیه و مقننه در همان بدو ورود به کرمانشاه و شهرکرد اهداف سفرشان را تشریح کردند؛ رئیسی گفت مسائل و مشکلات در جریان جلسات با مسئولان اداری و قضائی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و آن دسته از مشکلات که در داخل استان قابل حل است نسبت به رفع آن‌ها اقدام و در مورد سایر مشکلات نیز در مرکز تصمیمات لازم اتخاد می‌شود.

قالیباف نیز در همان فرودگاه شهرکرد، به خبرنگاران گفت طبق بررسی‌های انجام شده و براساس شاخص‌های مختلف، استان چهارمحال و بختیاری در زمینه‌های مختلف، فاقد امکانات لازم و مورد نیاز است، به همین جهت این استان را در اولویت قرار دادیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد در این سفر نسبت به مسائل و مشکلات مختلف استان چهارمحال و بختیاری به یک جمع بندی خوب برسیم، با عنایت به اینکه در آستانه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ هستیم، لازم است در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های سال آینده، تصمیمات خوبی برای تکمیل و پیشرفت پروژه‌هایی که در برنامه بازدید و نظارت میدانی است، بگیریم.

دیدار و گفت‌وگو با خانواده شهید مهدی نوروزی از شهدای مدافع حرم شهر کرمانشاه همزمان با ششمین سالگرد شهادت این شهید عزیز، دیدار و گفت‌وگو با خانواده خانم آسیه پناهی هم‌وطن عزیزی که از بی‌تدبیری برخی مسئولان استان در امان نمانده بود، دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان کرمانشاه، دیدار با دیدار معتمدین و نهاد‌های مردمی صلح و سازش استان کرمانشاه، دیدار با اعضای شورای تامین استان کرمانشاه و حضور در جلسه شورای اداری کرمانشاه از جمله برنامه های حجت‌الاسلام رئیسی در جریان سفر به استان کرمانشاه بود.

همزمان با حضور حجت‌الاسلام رئیسی در استان کرمانشاه، رئیس دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرد ۵۵ نفر از زندانیان دیه در این استان آزاد می‌شوند و همزمان با سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ۱۲۰ نفر با همکاری نهاد‌های مردمی و ستاد دیه آزاد شده بودند.

رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه شورای اداری کرمانشاه با اشاره به لزوم ساماندهی کولبری و مهیا کردن بیش از پیش شرایط برای افزایش صادارت و واردات در مناطق مرزی کرمانشاه، عنوان کرد: «منظور ما از برخورد با قاچاق، مقابله با کولبری نیست و ما صرفا باید تمرکز خود را بر روی مقابله با قاچاق سازمان یافته که به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند معطوف کنیم.»

برخی جریان‌ها که ظاهرا متضرران مشی مبارزه با فساد قوه قضائیه هستند، تلاش کردند با استناد به این بخش از سخنان رئیس قوه قضائیه به وی حمله کنند که چرا از ساماندهی کولبری سخن گفته است! وامصیبتا گفتن این جریان‌ها در حالی است که اصل ساماندهی کولبری از سوی وزارت کشور در حال انجام است و یک اقدام اجتناب‌ناپذیر است و به جای انحراف اذهان عمومی به کولبری باید با قاچاق‌های سازمان یافته مقابله کنیم تا شاهد اعداد درشت مثلاً ۲۵ میلیارد دلار قاچاق نباشیم.

حضور در گلزار شهدای شهرکرد، بازدید از پروژه تونل گورمیزه شهرستان اردل، بررسی مشکلات خط لوله سرخون شهرستان اردل، بازدید از چاه‌های نفتی ساتع و ریگ و سد‌های خراسان ۳ و کارون ۴، از جاده لردگان- ایذه و حضور در جمع هموطنانی که در ورودی شهر لردگان جمع شده بودند، بازدید از شرکت فولاد سفیددشت بروجن، بازدید از جاده ترانزیتی لردگان- ایذه و حضور در جمع مردم روستای عشایرنشین لبد شهرستان کوهرنگ از جمله برنامه‌های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال‌وبختیاری بود.

سفر رئیس مجلس به چهارمحال و بختیاری
درباره سفر رئیس قوه مقننه نیز برخی از خارج از گودنشینان دم برآوردند که با توجه به شیوع کرونا چرا رئیس مجلس به سفر استانی می‌رود. در جریان همین سفر استانی یکی از خبرنگاران از رئیس مجلس پرسید، با توجه به شیوع ویروس کرونا، بهتر نیست مراجعات حضوری مردمی کمتر شده و نامه‌ها به دفاتر ارسال شود؟ پاسخ شنید: بنده و شما در تهران حضور داریم که این مطلب را می‌گوییم، در برخی از شهرستان‌ها حداقل امکانات و نیاز‌ها وجود نداشته و مشکلات جدی است. برای حل برخی از مشکلات هر چقدر هم مسئولان محلی تلاش کنند، باز هم از پس حل مشکلات بر نمی‌آیند، بنابراین نیازمندیم در سطح کلان کشور از سیستم تمرکزگرایی پرهیز کنیم. در سفر‌ها و نظارت‌های میدانی هیچ برنامه تجمعی نداریم، البته مردم مشکلات خودشان را دارند و باید برای بیان آن‌ها به مسئولان دسترسی داشته باشند.

به هر روی در شرایطی که دشمنان غدار این مرز و بوم همچون رژیم آمریکا کمر همت بسته‌اند تا زندگی مردم ایران اسلامی را سخت کنند باید از چشم دوختن به دستان آن‌ها که چدنی مُزین شده به مخمل است پرهیز کنیم و به جای نشستن در کاخ‌های گرم و نرم شمال تهران، پیکری بجنبانیم و به مردم سری بزنیم؛ همان مردمی که ادعا می‌کنیم اگر لازم باشد جان و آبرو برای آن‌ها می‌دهیم، اما برای حتی آب شرب آن‌ها قدمی بر نمی‌داریم.

* رسالت- وحید عظیم نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها