يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۸۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۲ دی ۱۳۹۹
افشای واقعیت پس از ماه‌ها دروغگویی؛
فائزه هاشمی دلیل علاقه خود به پیروزی ترامپ را فشار حداکثری و تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان می‌کند و حمایت افرادی همچون زیباکلام و سلحشوری نشان می‌دهد که آنان هم بر خلاف ژست‌های دروغین سالیان اخیر خود نه تنها به فکر مردم و فشارهای وارده بر آنان نیستند بلکه حاضرند از هرطریق -حتی به قیمت له شدن ملت زیر بار تحریم- به امیال و خواسته‌های سیاسی خود نزدیک شوند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، فائزه هاشمی فرزند حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی در روزهای اخیر طی مصاحبه ای با یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب، عنوان کرد که آرزو داشته به دلیل سیاست فشار حداکثری و تحریم‌های دولت فعلی آمریکا، دونالد ترامپ پیروز انتخابات شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم؛ اظهاراتی که واکنش های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

پس از این اظهارات فائزه هاشمی، افرادی همچون صادق زیباکلام و پروانه سلحشوری، از چهره‌های مطرح جناح اصلاح‌طلب در مواضعی قابل تأمل، با حمایت از دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، اعلام کردند که آرزوی پیروزی ترامپ، حرف دل بسیاری از سیاستمداران بوده است.

صادق زیباکلام در صفحه توئیتر خود با حمایت از فائزه هاشمی نوشت: ‏بسیاری از باصطلاح مردان، تیغ برداشته و بسمت بانو ⁧‫فائزه هاشمی‬⁩ نشانه رفته اند.در حالیکه او صادقانه احساس میلیونها تن از هموطنانش را منعکس ساخت که هیچ نوری و روزنه امیدی در انتهای تونل سیاه سیاسی کشورشان   نمی بینند و بغلط یا درست امیدوارند بودند فشار ترامپ شاید سبب فرجی شود.


پروانه سلحشوری، از اصلاح طلبان تندروی مجلس دهم نیز در یادداشتی عنوان کرد: باید بپذیریم که این فقط فائزه هاشمی نبود که چنین می‌گفت. در محاوره‌های مردم یا در گروه‌های مجازی بعضا شنیده یا دیده می‌شود که آنان نیز نظراتی مشابه «فائزه» دارند و می‌گویند «اگر ترامپ بیاید، حتی اگر از جنگ و تحریم بمیریم بهتر از مرگ تدریجی با کرونا و زندگی در فقر و بدبختی است.».

عدم محکومیت اظهارات فائزه هاشمی توسط حزب کارگزاران -در حالیکه هاشمی از اعضای شورای مرکزی این حزب است- در کنار حمایت‌های بی‌پرده مذکور، از یک دروغ بزرگ و البته یک حقیقت بزرگتر پرده بر‌می‌دارد.

اصلاح طلبان طی ماه‌های اخیر به بهانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سعی داشتند تا اصولگرایان و جناح انقلابی را حامی ترامپ نشان دهند و از این طریق بتوانند به مردم القا کنند که طیف سیاسی رقیب، نه تنها اهمیتی برای آسایش مردم قائل نبوده بلکه با عدم گفت‌وگو و افزایش تنش به دنبال نابودی کشور و به تبع آن، مردم است.

به عنوان نمونه، «محمد علی ابطحی»، از جمله چهره‌های سیاسی اصلاح طلب چندی پیش در دروغی بزرگ بیان کرده بود: افراطی‌ها عنوان نمی کنند اما آرزویشان آمدن ترامپ بود که فضای داخل کشور خشونت‌ آمیزتر شود و از رفتن او هم خوشحال نیستند.

«علی باقری»، مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت خاتمی نیز با بیان اینکه جریان سیاسی اصولگرا قبل از انتخابات آمریکا با صراحت و یا کنایه و تلویح از پیروزی ترامپ استقبال می کرد، می‌گوید: «آنچه که از مواضع جسته و گریخته ای که برخی اصولگرایان در خصوص انتخابات آمریکا داشتند و این چند روز بعد از برگزاری انتخابات هم به نوعی ادامه داشت، می توان این گونه استنباط کرد که جریانی در کشور از ادامه زمامداری ترامپ استقبال می کردند که نتیجه اش ادامه وضعیت موجود بود.

روزنامه شرق در مطلبی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: برخی تحلیلگران معتقدند که اصولگرایان برخلاف آنچه ادعا می‌کنند به ترامپ تمایل داشتند و علتش هم این است که قدرت‌یابی دوباره ترامپ، سطح منازعه میان ایران و آمریکا را خواهد افزود و از نقش‌آفرینی نیروهای حامی گفت‌وگو و مذاکره در مراکز تصمیم‌گیری، خواهد کاست و چراغ نگاه به داخل و امید به شرق را به دستان اصولگرایان خواهد سپرد.

ابوالفضل تقوایی، از فعالان اصلاح طلب نیز در یادداشتی پیش از انتخابات آمریکا می نویسد: جهان، درانتظار پیروزی جوبایدن دموکرات، روزشماری می‌کند. اما درایران، شاید دلواپسان، نگران حال پیرمردی هستند که، اگراز تله‌ی کرونا بگریزد، می‌تواند دست آنان را، درانتخابات آینده ایران بگیرد.

در ادامه این اتهامات بی اساس، غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح طلب هم گفته بود: در داخل کشور ما برخی مسئولان و چهره‌های اتفاقا صاحب قدرت و نفوذ دلشان نمی‌خواهد برجام اجرایی شود و اساسا به همین دلیل دوست دارند که ترامپ انتخاب شود بلکه امکان اجرای برجام کم و کمتر شود.

 عباس عبدی یکی از دیگر از چهره های شاخص اصلاح طلب هم پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا به دروغ مدعی می‌شود که اصولگرایان از نتایج انتخابات ریاست جنهوری آمریکا عزادارند و روزنامه مردم سالاری نیز مدعی شده بود که رسانه ملی حاضر نیست شکست ترامپ را بپذیرد!

مطالب فوق، بخشی از فضاسازی رسانه‌ای اصلاح‌طلبان بر علیه جریان اصولگرایی و انقلابی کشور در حوزه انتخابات آمریکا بود، حال آنکه پس از چند ماه و با مصاحبه فائزه هاشمی، این نقاب دروغین فرو میریزد و حامیان اصلی ترامپ در ایران آشکار می‌شوند؛ همان افرادی که جناح مقابل را حامی ترامپ معرفی می‌کردند خود از رئیس‌جمهور فعلی آمریکا عزادارند!

اما در کنار این دروغ بزرگ، حمایت چهره‌های شاخص اصلا‌طلب از فائزه هاشمی، حقیقتی بزرگ را آشکار می‌سازد.

فائزه هاشمی دلیل علاقه خود به پیروزی ترامپ را فشار حداکثری و تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان می‌کند و حمایت افرادی همچون زیباکلام و سلحشوری نشان می‌دهد که آنان هم بر خلاف ژست‌های دروغین سالیان اخیر خود نه تنها به فکر مردم و فشارهای وارده بر آنان نیستند بلکه حاضرند از هرطریق -حتی به قیمت له شدن ملت زیر بار تحریم- به امیال و خواسته‌های سیاسی خود نزدیک شوند.

البته اصلاح طلبان پیش از این و در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ نیز نشان داده‌ بودند که برای رسیدن اهداف سیاسی خود حاضرند جمهوری اسلامی را تا لبه پرتگاه سقوط پیش برده، عامل اصلی شدت‌گیری تحریم‌ها علیه کشور شده و‌ حتی دست خود را برای یاری علیه ملت ایران به سمت «اوباما» دراز کنند؛ همانگونه که شعار "اوباما یا باما یا با اونا" هنوز از خاطر بسیاری پاک‌نشده است!

این سیاست مزدورانه، به واسطه مصاحبه فائزه هاشمی بار دیگر عیان شد و امید است که مردم با مشاهده چنین مسائلی در بزنگاه‌های تاریخی مرعوب شعارهای خوش رنگ‌ولعاب اصلاح‌طلب نشوند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها