يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۸۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۲۳ دی ۱۳۹۹
روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، نظامیان آمریکایی که از یکی از بزرگترین بحران‌های دوره ریاست جمهوری ترامپ جان سالم به در برده‌اند، هنوز با تبعات حمله موشکی ایران دست به گریبان هستند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به بیان خاطرات دهشتناک چند نظامی آمریکایی از حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد عراق پرداخت و از آن به عنوان یکی از بزرگترین بحران های عصر ترامپ نام برد که با گذشت یک سال، هنوز آثار آن باقی مانده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مواجهه با بزرگترین بحران امنیت بین المللی در دوره تصدی اش ناگهان تغییر رویکرد داد و ساعاتی پس از حمله موشکی هشتم ژانویه 2020 ایران ، در توئیتی نوشت "همه چیز خوب است".

وزارت دفاع آمریکا تعداد نظامیان آمریکایی که در حمله موشکی ایران به پایگاه "عین الاسد" دچار ضربه مغزی شده بودند را 110 نفر اعلام کرد.

در این گزارش امده است، ایران در حمله به پایگاه های آمریکا در عراق، از موشک های بالستیک استفاده کرد که هر یک به طول 40 فوت و حامل 1600 پوند ماده منفجره بود. این موشک ها قوی تر از هر سلاحی بودند که در طول یک نسل به سوی آمریکایی ها شلیک شده است و آن حمله، هنوز کابوسی برای سربازان آمریکایی است که از آن جان به در بردند.

سرگرد «آلن جانسون» در یادآوری خاطرات آن روز گفت: "من هنوز دچار اضطراب و تشویشم. هنوز بطور مکرر کابوس آن موشکها را می بینم که فرود می آمدند و صدایشان را می شنوم."

گروهبان «ساموئل لواندر» تکنیسین نیروی هوایی و عضو اسکادران هوایی عملیات ویژه که در آن زمان به طور موقت در پایگاه هوایی عین الاسد مأموریت داشت، گفت: پس از ترور شهید سلیمانی حتی کارکنان غیرنظامی که برای آشپزی در پایگاه به کار گرفته شده بودند، از ترس انتقام ایران دیگر سر کارشان نمی آمدند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تعدادی از همرزمانش بامداد جمعه سوم ژانویه 2020 در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 8 ژانویه 2020 در پاسخ به ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکایی‌ها به حومه فرودگاه بغداد، عملیاتی موشکی را علیه پایگاه نظامی ایالات متحده در عین‌الاسد واقع در استان الانبار عراق انجام داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها