أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۲۸۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۳ دی ۱۳۹۹
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این استان درسال‌های اخیر گفت: پهنای باند اینترنت قم دردولت تدبیر و امید با رشد ۵۵ برابری به ۲۲۰ گیگابیت برثانیه افزایش یافت.
به گزارش پایگاه 598، جواد غلامپور روز سه‌شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پهنای باند استان در ابتدای سال ۹۳ حدود چهار گیگابیت برثانیه بود که این پهنا هم اکنون به ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته‌است.

افزایش ۵۵ برابری پهنای باند اینترنت قم در هفت سال گذشته

وی ادامه داد: با وجود اینکه با شیوع کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت بسیاری از ادارات،‌ دانشگاه‌ها ، مراکز آموزشی و کسب و کارها، با افزایش چشمگیر مصرف اینترنت در استان مواجه بودیم ولی به دلیل ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب، شبکه دیتای استان به خوبی توان پاسخگویی به این افزایش مصرف را نشان داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر اینکه شبکه دیتای استان از پایداری مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: ظرفیت پهنای باند استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است که در اوج مصرف به ۱۰۰گیگابیت بر ثانیه رسیدیم.

وی اظهار داشت: با عنایت به توسعه وسیع زیر ساخت‌های ارتباطی ، با وجود افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی در ایام کرونا به جهت اجرای آموزش های مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی ، استان از وضعیت پایداری برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،ادامه داد: همچنین ضریب نفوذ مشترکان پهنای باند سیار در سطح استان به بیش از ۹۷.۶۲ درصد افزایش یافته‌است.

غلام پور افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۳۶۴ هزار مشترک اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

وی ادامه داد: با توسعه سایت‌های فعال شبکه توسط اپراتورهای تلفن همراه، هم اکنون ۸۲۸ هزار مشترک همراه اول، ۴۸۴ هزار مشترک ایرانسل و ۵۲ هزار مشترک رایتل به پهنای باند سیار دسترسی دارند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر ضرورت به روزرسانی و توسعه زیرساخت های ارتباطی گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی  پایان ناپذیر بوده و بی وقفه هم گام  با توسعه تکنولوژی  فناوری اطلاعات، به روز رسانی و توسعه  می‌یابند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها