أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۲۸۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۳ دی ۱۳۹۹
تصویب نشدن FATF مشکلاتی در امور بانکی و مبادلات مالی بین‌المللی ایجاد کرده است. این مشکلات به گونه‌ای نیست که به آن بی‌توجه باشیم و به این نتیجه رسیده شده که این لوایح از اهمیت خاصی برخوردار است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پروانه مافی از نمایندگان مجلس دهم طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی برای دفاع از FATF نوشته است: باید از کسانی که مخالف تصویب FATF هستند پرسید که علت اصلی این مخالفت چیست؟ تصویب نشدن FATF مشکلاتی در امور بانکی و مبادلات مالی بین‌المللی ایجاد کرده است. این مشکلات به گونه‌ای نیست که به آن بی‌توجه باشیم و به این نتیجه رسیده شده که این لوایح از اهمیت خاصی برخوردار است لذا دوباره در دستور کار قرار گرفته‌اندکه نشان از اهمیت موضوع دارد. نمی‌توانیم منکر اهمیت این لوایح شویم، درحالی‌که همه دنیا جز دو کشور به این لوایح توجه داشته و آن را پذیرفته‌اند. به همین دلیل صحبت‌های برخی مسئولان در مخالفت با FATF قابل تامل است. باید از آنها سوال شود که چرا مخالفت می‌کنند؟ کنوانسیون‌های متعدد بین‌المللی وجود دارد که ما مانند همه کشورهای دیگر در آن عضو هستیم.

او سپس می‌افزاید: "این کنوانسیون تسهیلاتی را برای نقل و انتقال پول و مبادلات ارزی ما ایجاد می‌کند. در مجلس دهم پافشاری بسیاری بر تصویب FATF شد. تصویب این کنوانسیون سه بار به شورای نگهبان رفت و برگشت و مجلس بر موضع خود اصرار کرد. سپس به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت که بررسی و در نهایت متوقف شد. اخیرا بحث این لوایح دوباره مطرح شده و امیدواریم عزیزانی که در مجمع هستند، در نظری اجماعی آن را تصویب کنند تا بخشی از مشکلات بین‌المللی ما در حوزه پولی و مالی رفع شود!"

در یادداشت این فعال چپ همچنین می‌خوانیم: مشکلاتی مانند موانع نقل و انتقال مالی و پولی و سایر معضلات که تصویب نشدن این لوایح برای کشور ایجاد کرده، به دولت فشار آورده و سبب شده است که تصویب آن را مطالبه کند. دولت می‌خواهد مشکلات خود را حل کند تا امورات مردم برطرف شود. تصویب این لوایح در مبادلات مالی کشور موثر است، مسائل مالی و بانکی را شفاف می‌کند و احتمالا می‌تواند مثبت بودن خود را بعدها و در عمل نشان دهد.

*صحبت‌های خانم مافی درباره FATF نوستالژی اظهارات اصلاح‌طلبان و وعده‌های آنها درباره لوبیای سحرآمیز بودن "برجام روحانی" است.

ما به خانم مافی یادآوری می‌کنیم روزهایی که همکاران اصلاح‌طلب ایشان می‌گفتند توافق موقت ژنو (پیش درآمد امضای توافق نهایی یا همان برجام) رافع مشکلات فوری معیشتی است.

و روزهایی که چپ‌های ستادی و دولتی دائما از این می‌گفتند که برجام که بیاید مشکلات اشتغال و آب خوردن حل می‌شود، بانک‌ها احیا می‌شوند، انبوهی از سرمایه وارد کشور می‌شود، تجارت ایران چند برابر می‌شود و...[5]  
ما به خانم مافی یادآوری می‌کنیم روز تلخی را که آقای روحانی در سفر به مازندران گفته بود: "باید برجام سکویی برای جهش اقتصادی جوانان غیور باشد"...

چه شد آن وعده‌ها و چه شد مسئولیت‌پذیری در قبال این همه حرف‌های بر زمین مانده و کرور کرور قولی که در قبال برجام به مردم داده شد؟!

که اگر در این زمینه شاهد مسئولیت‌پذیری بودیم طبیعتا الآن نیز هیچ بازار داغی برای امثال خانم مافی نبود که بخواهند در یک بازی نخ‌نما؛ همان وعده‌ها را دوباره از زمین بردارند و به زلف FATF گره بزنند.

این در حالی است که درباره این شیطنت‌های بدسابقه البته تحلیل‌های بدبینانه‌ای نیز وجود دارد که می‌گوید این حرف‌ها، این گرانی‌های بیقاعده و این مخالفت‌ها با نظارت بر قیمت‌ها تماماً با هدف کشاندن مردم به "فتنه اقتصادی" صورت می‌گیرند.

گفتنیست اصلاح‌طلبان که ید طولایی در بحث ارائه وعده‌های بی‌فرجام به مردم دارند؛ مدتیست که وعده "ارزانی" با روی کار آمدن بایدن در آمریکا را نیز به پرونده قطور خود در این زمینه افزوده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها