يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۸۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۳ دی ۱۳۹۹
تساوی دیدنی استقلال - پرسپولیس؛
سومین داربی‌ای که یحیی گل‌محمدی هدایت قرمزها را به عهده داشت هم با تساوی پر گل 2 - 2 به پایان رسید.
به گزارش پایگاه 598، سومین داربی‌ای که یحیی گل‌محمدی هدایت قرمزها را به عهده داشت هم با تساوی پر گل 2 - 2 به پایان رسید. استقلال به مثابه چند بازی قبل خیلی سریع روی اشتباه کمال کامیابی‌نیا و ضربه عالی مطهری به گل رسید اما همین گل موجب شد تیم فکری دقایق بسیاری از بازی را به حریف بدهد. پرسپولیس روی فوتبال هجومی خود به ۲ گل توسط عبدی و امیری رسید اما ۲ موقعیت طلایی که احمد نوراللهی خراب کرد موجب شد استقلال در آخرین دقیقه بازی روی خلاقیت و ضربه زیبای قائدی به گل تساوی برسد. دیروز در مجموع پرسپولیس بازی برتر و پرموقعیت‌تری را ارائه داد اما همان‌طور که گفته شد موقعیت‌سوزی‌های عجیب نوراللهی مانع برتری قرمزها شد. بازی در ابتدا با پاسکاری‌های تیم استقلال آغاز شد و آبی‌پوشان با چند پاس به نیمه زمین پرسپولیس رسیدند و در دقیقه ۲ ارسلان مطهری روی اشتباه مدافعان پرسپولیس به محوطه جریمه حریف رسید و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. بازیکنان پرسپولیس بعد از دریافت گل اول سعی کردند بازی را مدیریت کنند و با نفوذ به نیمه زمین حریف موقعیت‌هایی روی دروازه استقلال ایجاد کنند اما تلاش‌ آنها راه به جایی نبرد. پرسپولیس تا دقیقه پایانی نیمه اول تیم برتر میدان بود اما بازی با همان تک گل ارسلان مطهری به پایان رسید. در نیمه دوم پرسپولیس همچنان تیم برتر بود و ۵ دقیقه بعد از شروع بازی مهدی عبدی موفق شد گل تساوی بازی را به ثمر برساند. عبدی روی پاس بازیکن پرسپولیس صاحب موقعیت شد و اشتباه مدافعان استقلال باعث شد با یک شوت دروازه این تیم را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. بعد از گل پرسپولیس، بازی شکل هیجانی‌تری به خود گرفت و ۲ تیم شور و شوق بیشتری برای حمله کردن پیدا کردند. محمد نادری در دقیقه ۵۸ شوتی را روانه دروازه پرسپولیس کرد اما ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد. پرسپولیس در دقیقه ۶۰ در یک موقعیت خطرناک می‌توانست به گل برسد اما توپ سرخپوشان به گل تبدیل نشد. نوراللهی در محوطه جریمه شوتی را روانه دروازه استقلال کرد ولی ضربه این بازیکن را مسعود ریگی روی خط دفع کرد. پرسپولیس بالاخره در دقیقه ۶۵ به گل دوم رسید. وحید امیری روی ارسال احسان پهلوان در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد و با ضربه پای چپ موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند. در ادامه پرسپولیس باز هم برای زدن گل بیشتر موقعیت داشت اما احمد نوراللهی در دقیقه ۶۷ روی موقعیت تک به تک نتوانست دروازه استقلال را برای بار سوم باز کند. این موقعیت از دست رفته کلید این بازی بود. اگر استقلال گل سوم را دریافت می‌کرد شاید کار برای ۲ تیم در همان دقیقه تمام می‌شد اما گل نزدن‌های عجیب شماره 8 پرسپولیس بزرگ‌ترین ضربه را به قرمزها زد و سرانجام استقلال در دقیقه ۹۰ توسط شیخ دیاباته به گل رسید اما این بازیکن در منطقه آفساید حضور داشت تا بازی همچنان با برتری سرخ‌ها ادامه پیدا کند، البته این پایان کار نبود و استقلال در دقیقه 3+90 موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. مهدی قائدی با حضور در محوطه جریمه حریف شوتی روانه دروازه کرد و موفق شد گل تساوی بازی را به ثمر برساند. 2 گل استقلالی‌ها شباهت جالبی به یکدیگر داشت؛ حرکت رو به بیرون مهاجمان این تیم از جناح راست قرمزها، جا‌گیری غلط کنعانی‌زادگان و واکنش دیرهنگام لک. 
 
* گل‌محمدی: رسول‌پناه به ریش ما می‌خندد
سرمربی پرسپولیس در مصاحبه بعد از اتمام بازی دوباره از مدیریت پرسپولیس گلایه کرد. گل‌محمدی در توضیح جریان بازی گفت: یک گل زودهنگام خوردیم و کنترل بازی بعد از دریافت گل دست‌مان بود، نیمه دوم توانستیم جبران کنیم و جلو بیفتیم اما از موقعیت‌ها استفاده نکردیم. نتوانستیم در 6 قدم هم گل بزنیم که خیلی عجیب بود. او درباره شایستگی تیمش برای پیروزی هم گفت: از لحاظ فوتبالی و ایجاد موقعیت حق‌مان واقعا برد بود و می‌توانستیم بازی را حتی با اختلاف بیش از یک گل ببریم اما در وقت اضافه نتوانستیم تمرکز داشته باشیم و قائدی هم یک بازیکن تاثیرگذار و تعیین‌کننده است که توانست از این موقعیت بهره ببرد. وقتی گزارشگر شبکه ۳ از یحیی درباره ماجراهای مدیریتی پرسپولیس پرسید، او گفت: اتفاقاتی که قبل از فینال آسیا رخ داد، برنامه‌ریزی شده بود تا پرسپولیس را ضعیف کنند. صحبت‌های من در لفافه نیست. برخی بازیکنان را براحتی از دست دادیم و اراده‌ای برای حفظ آنها نبود. مدیرعامل وقت آقای رسول‌پناه و هیات‌مدیره بازیکنان را یکی یکی از دست دادند و توجیه‌شان این بود که رفتن بازیکنان مشکلی نیست؛ یک حرف مسخره. الان هم آقای رسول‌پناه رئیس هیات‌مدیره است و به ریش ما می‌خندد. گل‌‌محمدی درباره قضاوت کرمانشاهی هم گفت: آن لحظه که غلامی مهاجم ما را گرفت باید اخراج می‌شد؛ این نظر من است و کارشناسان باید نظر دهند اما جز آن مشکلی وجود نداشت.
***
رکورد پیامک در فوتبال برتر شکست
رکورد ارسال پیامک با ارسال 6 میلیون و 700 هزار پیامک در برنامه فوتبال برتر شکسته شد.
پیش از این در آذر ۱۳۹۲ در ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت پخش مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی بیشترین پیامک ارسال شده بود. در این برنامه که با حضور مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام قرعه‌های بیرون ‌آمده در جام‌جهانی مورد بررسی قرار گرفته بود، بیش از6 میلیون و ۴۰۰ هزار پیامک از سوی مخاطبان دریافت شد تا رکوردی جدید به ثبت رسیده باشد اما روز گذشته این رکورد شکسته شد و بیش از 6 میلیون و 700 هزار پیامک برای فوتبال برتر ارسال شد، البته این آمار تا لحظه ارسال روزنامه به چاپخانه بود و عنوان شد احتمالا آمار به 7 میلیون می‌رسد.
***
[نظر کارشناسان درباره مهم‌ترین صحنه بازی]
در دقیقه ۵۵ خطای عارف غلامی روی عبدی مانع تک به تک شدن مهاجم پرسپولیس شد که رضا کرمانشاهی داور بازی به این خطا کارت زرد نشان داد اما کادر فنی قرمزها اعتقاد به اخراج این بازیکن داشت. در همین باره کارشناسان فوتبال ایران نظرشان را ارائه دادند. ۲ کارشناس گفتند کارت زرد کافی بود اما ۳ کارشناس اعتقاد داشتند بازیکن استقلال باید اخراج می‌شد. نظر این 5 کارشناس بدین شرح است:
نوید مظفری: کارت زرد و تصمیم داور درست بود.
داوود رفعتی: داور اشتباه کرد و باید غلامی را اخراج می‌کرد. 
حیدر سلیمانی: کارت زرد صحیح بود و داور تصمیم درستی گرفت. 
حسین عسکری: باید غلامی را اخراج می‌کرد، زیرا موقعیت تک به تک را از مهاجم پرسپولیس گرفت. 
اسماعیل صفیری: زاویه داور مناسب نبود و کمک‌داور می‌توانست به او کمک کند. بازیکن استقلال باید اخراج می‌شد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها