يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۸۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۲۳ دی ۱۳۹۹
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: از ابتدای آذرماه تا ۲۰ دی ماه با اجرای طرح شهید سلیمانی، همکاری شهروندان و رفتار پسندیده و اصولی آنان، میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در تهران ۷۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه 598، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: از ابتدای آذرماه تا ۲۰ دی ماه با اجرای طرح شهید سلیمانی، همکاری شهروندان و رفتار پسندیده و اصولی آنان، میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در تهران ۷۹ درصد کاهش یافت.

 علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران روز سه شنبه در حاشیه رزمایش قرارگاه پدافند زیستی منطقه ۲۱ تهران در جمع خبرنگاران گفت: میزان مراجعان بستری هم از زمان شروع این طرح تاکنون حدود ۷۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش مراقبت های ویژه هم این آمار ۴۱ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: میزان مراجعان روزانه به مراکز درمانی که نیاز به بستری داشتند، ۷۱ درصد کاهش یافته است.

زالی ادامه داد: از زمان شروع این طرح که تست های سریع در مناطق مختلف تهران در حال انجام است، مشاهده شد که به تدریج تعداد افراد مثبت در حال کاهش است به عبارتی این عدد حدود ۱۰.۵ درصد بود که الان به ۹.۲ درصد رسیده است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: به ادامه طرح شهید سلیمانی بسیار خوش بین هستیم و به نظر می رسد استمرار این طرح موفقیت ها و رکوردهای جدیدی را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه در تهران تاکنون ۵۶۹ تیم مراقبتی و ۵۴۰ مورد تیم نظارتی تشکیل شده است، افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی و بدون در نظر گرفتن سایر طرح ها تاکنون بیش از ۱۷۴ هزار بازدید میدانی در زمینه نظارتی انجام شده است که رکورد بسیار خوبی است.

زالی اظهار امیدواری که با کمک بسیجیان و همکاران شبکه بهداشت این طرح کماکان با نشاط و طراوت ادامه پیدا کند.

گردش ویروس کرونا در مناطق مختلف استان تهران روبه کاهش است

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در این رزمایش با اشاره به اینکه موارد بروز کرونا در منطقه ۲۱ تهران به شدت کاهش پیدا کرده، گفت: گردش ویروس کرونا در این منطقه و سایر مناطق استان تهران روبه کاهش است که خبر بسیار خوبی است.

زالی افزود: آمارها نشان می دهد با تلاش مجموعه هایی مانند بسیجیان و شبکه بهداشت، در زمینه ویروس زدایی به توفیقات خوبی دست یافتیم.

وی با اشاره به تاثیر اجرای طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی در کاهش میزان مبتلا و مرگ و میر در کشور به ویژه در پایتخت، ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح استمرار داشته باشد.

زالی با اشاره تحقق منویات مقام معظم رهبری و به کارگیری روشی موثر در ردیابی موارد جدید ابتلا، در قالب اجرای این طرح اجتماعی و محله محور، اظهار داشت: این خدمت پیوسته و مستمر در این دو ماه، تجلی اراده بلند تمام دست اندرکاران طرح حاج قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد این طرح ملی به خصوص در استان تهران، همگرایی و تعامل سازنده نهادهای مدیریتی، سیاسی، انتظامی و بهداشتی است. همه عزیزان در این طرح با تقابلی ستودنی در راه اهداف ملی گام بر می دارند و امروز شاهد این ممارست تیمی ارزشمند هستیم.

زالی تبلور همگرایی جمعی در ذیل طرح سردار حاج قاسم سلیمانی، در طول چند سال اخیر را بی سابقه دانست و گفت: در منطقه ۲۱ نیز همچون سایر مناطق استان، همگرایی بی بدیلی را میان سازمان آموزش و پرورش منطقه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت شاهد هستیم. البته نکته قابل تقدیر پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت این منطقه در قالب این طرح محله محور است.

وی در پایان با تقدیر از همراهی های تمامی نهادهای دست اندرکار اجرای این طرح محله محور، عنوان کرد: باید قدرشناس مردم فهیم هم باشیم که با رفتار ستوده مدنی و شهروندی همراه مجریان و تیم های حمایتی طرح شدند. اوج توفیق طرح ردیابی بیماران در زمان کاهش آمار حاصل می شود و امید است اجرای این طرح کماکان با نشاط ادامه داشته باشد.

طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت از اول آذر ماه در کشور به اجرا درآمد. شناسایی به موقع بیماران کرونایی و افراد در تماس با آنان و قرنطینه سازی مناسب از مهمترین اهداف این طرح است.

منبع: ایرنا


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها