يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۹۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۴ دی ۱۳۹۹
پروفسور کرمی:
چین با واکسن کرونای خود بدون سر و صدا توانست نرخ ابتلا به کرونا را در کشو‌ر خود به صفر برساند و اکنون به وضعیت عادی بازگشته است اما کشورهای اروپایی با تست کردن انواع و اقسام داروها بر روی بیماران خود و ارسال آنها به سایر کشورها بعد از گذشت یک سال همچنان درگیر کرونا هستند.
به گزارش پایگاه 598، علی کرمی، استاد دانشگاه و یکی از دانشمندان در حوزه واکسن، در گفت‌وگو با خبرنگار سراج24، پیرامون واکسن‌های خارجی تولید شده و تایید یا رد آنها اظهار داشت: در روزهای گذشته رهبر انقلاب موضوعی را اعلام کردند که متاسفانه رسانه‌ها آن را به صورت گزینشی منتشر کردند.

واکسن بر پایه ماده ژنتیکی قابل اطمینان نیست

وی با بیان اینکه بیانات رهبری درباره واکسن کرونا علمی و حکیمانه بود، در ادامه افزود: رهبر انقلاب تاکید کردند که واکسن آمریکایی و انگلیسی خریداری نشود اما اعلام نکردند که سایر واکسن‌ها هم خریداری نشود؛ تاکید ایشان به مسئولان خرید واکسن مطمئن بود که در حال حاضر برخی از واکسن‌ها مطمئن هستند.

این دانشمند فعال در حوزه واکسن تصریح کرد: در حال حاضر دو نوع واکسن در دنیا در حال ساخت است که یک نوع آن بر مبنای ویروس کشته شده یا ضعیف شده است و نوع دیگر واکسن بر مبنای ماده ژنتیکی یا RNA است که وقتی ماده ژنتیکی وارد بدن می‌شود به سمت ماده ژنتیکی انسان حرکت کرده و با تولید پوشش ویروس بدن را وادار به ایمنی می‌کند.

کرمی همچنین گفت: بیش از ۱۰۰ سال است که ایران در حوزه واکسن سازی فعالیت می‌کند و یکی از کشورهای برتر در این حوزه است؛ دو انستیتو واکسن سازی در ایران، شهرت جهانی داشته و از رتبه بندی علمی خوبی برخوردارند. باید توجه داشته باشیم که واکسن سازی تا کنون در دنیا به صورت ویروس کشته شده یا ضعیف شده بوده است و کشورهای دیگر دنیا مانند چین که یکی از ابرقدرتها در حوزه واکسن است از این روش استفاده کرده و به نتیجه رسیده است.

وی در ادامه به سابقه واکسن ژنتیکی در دنیا اشاره کرده و گفت: همه کشورهای فعال در حوزه واکسن در حال حاضر درگیر ساخت واکسن کرونا هستند اما واکسن بر پایه ماده ژنتیکی فقط ۴ مورد است و با توجه به اینکه برای اولین بار است که از این نوع واکسن در سطح تست همه گیر انسانی استفاده می‌شود، ضرورت عقلی و علمی استفاده از آن را نهی می‌کند چرا که واکسن ایمن تر که همان ویروس کشته شده است در برخی از کشورها مانند آلمان، ایران، چین، روسیه و ... تولید شده و می‌توانیم از این واکسن‌ها استفاده کنیم‌.

این دانشمند حوزه واکسن در ادامه تاکید کرد: ۴ واکسن آکسفورد، مدرنا، فایزر و بایوتک بر مبنای ژنتیکی هستند که به لحاظ علمی هم استفاده از آنها قابل قبول نیست و بهتر است روش مرسوم دنیا در حوزه واکسن در ۱۰۰ سال اخیر برای همه دنیا را پیگیری کنیم.

کرمی در ادامه تاکید کرد: اگر می‌بینیم آمریکا و انگلیس به صورت دستپاچه در حال استفاده از واکسن‌هایی با مبنای ماده ژنتیکی هستند چند دلیل دارد که یکی از آنها شدت یافتن بیماری در این کشورهاست. در حال حاضر آمریکا رتبه اول ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن را به خود تشکیل داده و انگلیس هم از شرایط بحرانی بالاتر رفته است. تعداد کشته شدگان در این کشورها رکورد زده و بعد از گذشت یک سال که اکثر کشورها از جمله ایران توانسته است شدت بیماری را کنترل کند، دو کشور انگلیس و آمریکا بالای ۲ هزار کشته در روز را ثبت می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: چین با واکسن کرونای خود بدون سر و صدا توانست نرخ ابتلا به کرونا را در کشور خود به صفر برساند و اکنون به وضعیت عادی بازگشته است اما کشورهای اروپایی با تست کردن انواع و اقسام داروها بر روی بیماران خود و ارسال آنها به سایر کشورها بعد از گذشت یک سال همچنان درگیر کرونا هستند و حتی با انواع جهش یافته این ویروس رو به رو شده‌اند و برای فروش داروها و واکسن‌های خود، انواع ویروس جهش یافته نظیر کرونای انگلیسی را از سایر کشورها پنهان کردند و همین مساله باعث شد تا بار دیگر اطمینان حاصل کنیم که غربی‌ها به ویژه آمریکا و انگلیس قابل اطمینان نیستند.

در پایان تصریح کرد: امکان تست صحت واکسن وجود ندارد، به عبارت دیگر درستی یک واکسن بر مبنای خوداظهاری است یعنی ما باید به آمریکا و انگلیس درباره محتویات واکسن‌ها اعتماد کنیم. از انجایی که مشخص نیست واکسن ارسالی به ایران همان واکسنی باشد که به مردم آمریکا و انگلیس تزریق شده و سابقه دشمنی آمریکا با ملت‌ها زیاد است، استفاده از واکسن‌های آنها عاقلانه نیست. این آمریکا همان کشوری است که به کودکان آفریقایی هم رحم نکرد و با ارسال شیر خشک فاسد به آفریقا باعث بیماری و مرگ بسیاری از کودکان شد.

همچنین افزود: اگر قرار باشد واکسن خارجی تهیه شود، واکسن مطمئن واکسن‌هایی با مبنای ویروس کشته شده و ضعیف شده است؛ ترکیه و کشورهای عربی از این واکسن خریداری کرده و آن را استفاده کرده‌اند و نتایج آن را هم دیده‌اند، این کشورها هم سراغ خرید واکسن با مبنای ژنتیکی نرفته‌اند و مشاهده می‌کنیم نرخ ابتلا و مرگ و میر در این کشورها نزولی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها