يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۰۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۲۹ دی ۱۳۹۹
عضو کمیسیون تلفیق مجلس:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا بودجه ۱۴۰۰ کشور را در شرایطی قرار می‌دهد که برای فروش نفت تسلیم مذاکره با غربی‌ها شود، گفت: در واقع اگر در مجلس فروش ۲٫۳ میلیون بشکه نفت تایید می‌شد ممکن بود که چنین برداشتی شود، ولی این در مجلس تایید نشد و بودجه با ۱/۵ میلیون بشکه نفت بسته شد.
به گزارش پایگاه 598، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره سخنان وزیر نفت مبنی بر اینکه صادرات ۲٫۳ میلیون بشکه نفت در بودجه را به این شرط نوشتیم که نظام برود و تحریم‌ها را بردارد، اظهارداشت: مجلس بودجه را با این هدف تغییر و اصلاح می‌کند که در واقع این سوءاستفاده‌ها قابل انجام نباشد. در این شکی نیست که آقایان دنبال مذاکره هستند ولی آقای زنگنه استراتژی نظام را در این موارد تعیین نمی‌کند و این جزء مواردی می‌باشد که در اختیار رهبری است. ایشان هم خیلی صریح فرمودند که برای بازگشت به برجام هیچ مذاکره‌ای در کار نیست و آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد و به برجام بازگردد و خسارت مشکلاتی که در این مدت برای ایران ایجاد شده را بپردازد.
 
وی در ادامه با اشاره به دو سقفی بستن بودجه ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: مجلس بودجه را دو سقفی بسته به این مفهوم که ۱/۵ میلیون بشکه نفت برای سقف اول بودجه در نظر گرفته شده و این یعنی کاهش وابستگی بودجه به نفت و حالا اگر واقعا دولت توان فروش ۲٫۳ میلیون بشکه را دارد، مجلس جلوی دولت را نمی‌گیرد و این کار را انجام دهد. ولی چون این عدد خیلی غیرواقعی است در مجلس سقف بودجه ۱/۵ بشکه در نظر گرفته شده و معتقدیم که بخشی از آن خرابکاری که می‌توانست پشت سر این بودجه اتفاق افتد جلویش گرفته شده است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا این بودجه کشور را در شرایطی قرار می‌دهد که برای فروش نفت تسلیم مذاکره با غربی‌ها شود، گفت: در واقع اگر در مجلس فروش ۲٫۳ میلیون بشکه نفت تایید می‌شد ممکن بود که چنین برداشتی شود، ولی این در مجلس تایید نشد و بودجه با ۱/۵ میلیون بشکه نفت بسته شد و دیگر ابزاری هم در دست این آقایان نیست که بخواهند فشار آورند. دولت مذاکره هم نکند احتمالا با همین روندی که دارد بتواند این میزان نفت را بفروشد و بنابراین بدون اینکه مذاکره‌ای هم انجام شود این سقف بودجه‌ای که مدنظر مجلس است قابل تحقق است.
 
رضاخواه درباره پنهان‌کاری دولت و مخفی کردن ۱۷۵هزار میلیارد تومان در بودجه، بیان کرد: موارد مشابه این در سال‌های گذشته هم بوده و امسال بیشتر شده، اما واقعیت این است که دولت برخی اوقات برخی هزینه‌هایش ر ا در سرفصل اصلی بودجه قرار نمی‌دهد  و اینها را پنهان می‌کند و نمایندگان مردم در مجلس تلاش دارند که این موارد را شفاف کنند.

وی در پایان با اشاره به اصلاح بودجه در دولت گفت: دولت یکسری مفروضات داشت و مفروضاتش هم این بود که می‌تواند از صندوق توسعه ملی برداشت کند و رهبری اجازه چنین برداشتی را ندادند. بعد از نامه رهبری، دولت باید تغییراتی را اعمال می‌کرد و یک نامه‌ای را هم  آقای رئیس جمهور نوشت که به نظر من این نامه نشان دهنده بی مسئولیتی دولت است و در پاسخ به دستوری که رهبری دادند آنچنان کار خاصی هم اتفاق نیافتاده، در عین حال نمایندگان در مجلس این موارد را ان‌شاءالله اصلاح خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها