أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۳۰۷۴
زمان انتشار: ۰۰:۳۴     ۳۰ دی ۱۳۹۹
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا پایتخت گفت: میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در این استان رو به کاهش است و این موضوع بیم شیوع مجدد کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، ایرنا نوشت: فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا پایتخت گفت: میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در این استان رو به کاهش است و این موضوع بیم شیوع مجدد کرونا را افزایش می‌دهد.

علیرضا زالی روز دوشنبه در ستاد کرونا استان تهران افزود: آمارها و بررسی امواج شیوع کرونا در سطح استان تهران نشان می دهد که ارتباط و پیوستگی عمیقی میان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش یا کاهش مرگ و میر بر اثر ابتلا به این بیماری وجود دارد.

وی تاکید کرد: اوج گیری کرونا در طی امواج قبلی زمانی آغاز شد که رعایت فاصله گذاری اجتماعی به کمتر از ۵۰ درصد در میان مردم رسید.

زالی یادآورشد: طی هفته های گذشته به مدد همکاران نیروی انتظامی هلال احمر و تشکیل تیم های تلفیقی نظارت های قابل توجهی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت پروتکل ها انجام گرفت.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا پایتخت گفت: طی سه هفته گذشته این میزان فاصله گذاری اجتماعی رو به کاهش نهاده است و این بیم می رود که ما با شیوع موج جدید کرونا در این استان روبرو شویم.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه، تنها نقطه‌ای که نوع جهش یافته ویروس کرونا یا همان کرونا انگلیسی مشاهده شده است، استان تهران است و هنوز در هیچ نقطه ای از کشور گزارش مستندی از ابتلا به این ویروس نداریم.

زالی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، کسانی به این نوع از ویروس مبتلا شده اند که در ارتباط با مسافران بازگشته از انگلیس بوده اند و این موضوع نشان می دهد که در تهران که ارتباطات میان افراد قابل توجه و ورود افراد مسافری از فرودگاه بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: میزان انجام تست های پی سی آر مثبت از زیر یک درصد به بیش از ۱۰ برابر رشد کرده که زنگ خطری جدی است.

وی اعلام کرد: ما به کمک دوستانمان در دانشگاه علوم پزشکی تهران و دوستان فرودگاهی در حال تقویت نظارت ها و انجام جدی تر تست ها هستیم و شاید لازم باشد که پروتکل های سختگیرانه تری را نسبت به ورود این افراد از کشورهای اروپایی اعمال کنیم.

زالی اضافه کرد: موج جدیدی که در کشورهای اروپا هست، می تواند با بی توجهی نسبت به ورود افراد از این کشورها ، در روند کنترل و مدیریت بیماری کرونای جدید، مشکل ایجاد کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها