يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۱۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۳۰ دی ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران از مرگ سالانه ۴۰۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، زهرا صدراعظم نوری صبح امروز در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک با بیان این که این روز بهانه و تلنگری برای جلب توجه و افزایش حساسیت‌ها است گفت: ما در جهانی زندگی می کنیم که طی ۱۲ ماه اخیر دو میلیون نفر از مردم جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و می بنیم که همگان به تلاش افتادند که جلوی این روند را بگیرد اما چگونه است که ما سالانه شاهد مرگ ۷ میلیون نفر در جهان به علت آلودگی هوا هستیم اما حساسیتی دیده نمی شود.


وی با بیان این که در شهر تهران سالانه ۴۰۰۰ مرگ در اثر آلودگی هوا و ناشی از آن ثبت می شود اظهار کرد: چه فرقی بین مرگ با کرونا یا آلودگی هوا وجود دارد و مرگ، مرگ است و باید حساسیتها افزایش یابد.

نوری با بیان این که تحقیقات ثابت کرده است که الودگی هوا زمینه ابتلا به کرونا را افزایش می دهد و رابطه معناداری بین آلودگی هوا و ابتلا به کرونا است، گفت: بنابراین باید تلاش کنیم که با کاهش آلودگی هوا از ابتلای بیشتر به کرونا نیز جلوگیری شود.

وی با بیان این که هوای تهران به گونه ایست که با افزایش آلودگی هوا نسبت به پالایش خود اقدام می کند اما این مهم ظرفیت دارد و وقتی آلودگی هوا زیاد می شود هوای تهران قدرت پالایش ندارد گفت: به خصوص در روزهای اخیر که شاهد افزایش اکسید گوگرد و ذرات ۱۰ میکرونی در هوای تهران هم هستیم که حجم آلایندگی ار افزایش می دهد.

وی با بیان این که اگر عزم و برنامه واقعی برای کاهش آلودگی هوا نباشد هر چقدر جلوتر برویم وضعیت هوا بدتر می شود گفت: آمار مرگ ۴۰۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا مسئله کمی نیست و این در حالی است که حدود ۲.۷ میلیارد دلار نیز برآورد میزان خسارت آلودگی هوا قلمداد شده است و آیا زمان آن نرسیده که دولت و مجلس فکری کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران خطاب به دولت ومجلس اظهار کرد: از آنها می خواهم که فکر اساسی و اقدام جدی داشته باشند و فقط توپ را در زمین مدیریت شهری نیندازند. چرا که شهرداری تهران آن چه که در توانش بوده و قانون به او محول کرده است را انجام داده است و از دولت و مجلس می خواهیم در اعتبارات سالانه خود نگاه جدی به پایتخت داشته باشند چرا که هزینه های پایتخت بودن تهران به دوش مردم است.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش بارگذاری های صنایع خرد و کلان در اطراف تهران از دولت و مجلس خواست که سیاستهای بازدارنده اتخاذ کند و همچنین از شهردار تهران درخواست کرد با دستور مجدد خود استفاده از انرژیهای تجدید پذیر ، پاک و خورشیدی را در شهرداری تهران توسعه دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها