أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۲۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
گزارش رسانه اسرائیلی؛
روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در گزارشی به نگرانی و واهمه صهیونیست‌ها از پیشرفت چشمگیر ایران در عرصه علمی و تکنولوژی پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، الف به نقل از مجله تحلیلی العصر الدولیه، روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» بر اساس یک تحقیقات میدانی پیرامون تهدیدات ناشی از پیشرفت علمی و توسعه فناوری در جهان اسلام برای امنیت رژیم صهیونیستی  تاکید کرد که کشورهای شیعه نشین تهدید بزرگی نسبت به کشورهای سنی برای اسرائیل هستند .روزنامه جروزالم پست  در مقدمه گزارش خود نوشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی برای ساخت موشک‌های نقطه‌ زن در لبنان می‌کند و حضور ایران در نزدیکی مرز اسرائیل تهدیدی جدی برای امنیت تل‌‌آویو است و اگر جنگی در منطقه‌ مرزی فلسطین اشغالی ایجاد شود، رژیم صهیونیستی شاهد عواقب نظامی و اقتصادی ناگواری را در پی خواهد داشت.

مجله تحلیلی العصر الدولیه نوشت: بر اساس گزارش روزنامه مذکور کشورهای شیعه خطر بیشتری نسبت به سنی‌ها برای رژیم اسرائیل دارند و اتحاد موجود میان ایران، سوریه و لبنان و همچنین روسیه  نشان می‌دهد که این کشور قدرت و توان خود را از توانایی نظامی این کشورها نمی‌گیرد؛ بلکه این قدرت ناشی از از اعتقاد راسخ و مفهوم اساسی مشترک میان آن‌ها بر اساس اصول اسلام و شیعه است.

مجله تحلیلی مذکور در ادامه تاکید کرد: «پیروان شیعه به دنبال پیشرفت هستند و به آینده نگاه می‌کنند و گذشته را راهی برای ترقی و پیشرفت می‌دانند و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دیگر مذهب‌ها دارند».

العصر الدولیه نوشت: در همین راستا روزنامه جروزالم پست با تاکید بر اینکه پیروان مذهب شیعه تاثیر بسزایی در میراث علمی در تمدن اسلامی داشتند اعلام کرد که در حالی‌که علم و دانش در  نزد مذهب سنی از اهمیت اساسی برخوردار است؛ اما بسیاری از سنت‌های علمی و فلسفی غیر اسلامی در برنامه‌های درسی موسسات آموزش عالی در جهان تشیع گنجانده شده است.

 مجله مذکور در ادامه اعلام کرد: روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران شاهد پیشرفت علمی بزرگ  در همه زمینه‌ها است و از توانایی بسیار عظیمی برخوردار است تاکید کرد: توانایی علمی ایران نشان می‌دهد که چگونه تحقیقات علمی در ایران در دوره معاصر شکوفا شده است؛ همانطور که بسیاری از موسسات تحقیقاتی پیشرفته نیز به توانایی نظامی مستقل و برنامه هسته‌ای قوی ایران اعتراف کرده‌اند.

بر اساس گزارش مجله تحلیلی العصر الدولیه:« یائیر گولان» جانشین اسبق فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دانشمندان زیادی دارد که در همه زمینه‌های صنعتی، نظامی متخصص هستند و همچنین ایران دارای یک زیر ساخت علمی جامعی است.وی با اشاره به اینکه جامعه ایران در حال حاضر یک تمدن عالی و قوی دارد تاکید کرد: ایرانی‌ها تهدید بزرگی برای امنیت ما هستند؛ چراکه در بسیاری از زمینه‌ها متخصص و کارآمد هستند.

العصر الدولیه تاکید کرد:  اسرائیل در دوره گذشته برای مقابله با نفوذ محور ایران در سوریه به انجام چندین مانور نظامی بزرگ در منطقه روی آورد ، اما شرایط فعلی ممکن است به مداخلات نظامی نیاز داشته باشد.

العصر الدولیه در پایان گزارش نوشت: رژیم اسرائیل اکنون با دو مشکل و معضل جدی روبرو است و اگر تصمیم به حمله نظامی بگیرد ، خسارات مادی و انسانی زیادی متحمل خواهد شد و اگر بخواهد سکوت کند نیز عواقب ناگوارتری در انتظارش خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها