يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۳۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
مسئله‌‌سازی جعلی دولتی ها اینبار به بهانه افزایش وام ازدواج؛
ای کاش امثال تندگویان و ابتکار در این چندین سال مسندنشینی‌شان بر پستهای حیاط خلوت‌ دولتی، کمی هم داد ۱۵ سال خاک خوردگی قانون تسهیل ازدواج جوانان مملکت را می‌زدند و نه آنکه دائما سد راهی در مقابل جوانانی باشند که باهمه‌ی سختی‌ها به دنبال سر و سامان گرفتن به خانه‌ی بخت می‌روند.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، این روزها خبر خوشی از کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس به گوش میرسد که باعث خوشحالی بسیاری از جوانان و همچون خاری در چشم مخالفین خوشبختی جوانان مملکت شده است. آن خبر ۱۰۰ میلیون تومانی شدن وام ازدواج است‌.

بعد از تصویب افزایش وام ازدواج موضوعی مطرح می‌شود که حتی با بازنشر برخی از مسئولین همراه شد و از این وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی غولی ساخته اند که قرار است همه را در خود ببلعد! شایعه می شود که افزایش وام ازدواج رابطه‌ی مستقیمی با افزایش ازدواج‌های جوانان زیر سن ۱۵ سال دارد و حتی این مسئله باعث بالارفتن آمار ازدواج سفید!، صوری، زوری، یواشکی و...  دختر و پسرها می شود. لازم به ذکر است تاکنون به جز یکسری گزاره کلی و جعلی هیچ آمار و ارقامی مستند و مستدلی در اثبات این موضوع از سوی مطرح کنندگان آن ارائه نشده است.

در ادامه‌ی این یادداشت قرار است تا پاسخی مستند شده به آمار و ارقام در رد این مسئله‌‌سازی جعلی بپردازیم.

مبلغ تسهیلات وام ازدواج در سال ۹۵ از سه میلیون تومان برای هر نفر از زوجین به ده میلیون تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش ۵۳ درصدی نسبت به سال ۹۴ در حالی رخ داد که آمار ازدواج دختران زیر ۱۵ سال با رشد ناچیز ۰.۲ درصدی مواجه شد. اما جالب توجه آنجاست که در سال ۹۷ علیرغم اینکه وام ازدواج با افزایش از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون نسبت به سال ۹۶ همراه بود. ولی این ازدواجها با کاهش ۴.۶ درصدی مواجه شد.

همزمان با تصویب افزایش مبلغ تسهیلات وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی در سال ۹۸ و بعدهم ۵۰ میلیون تومانی شدن آن،  بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار تعداد ازدواج‌های دختران زیر ۱۵ سال بازهم روند نزولی خود را در پیش گرفته است.

لازم به ذکر است مرکز پژوهشهای مجلس به عنوان بازوی پژوهشی کشور بارها ضمن رد ارتباط افزایش وام ازدواج با افزایش تعداد ازدواجهای زیر ۱۵ سال گفته:《بررسی‌های آماری این مرکز نشان میدهد افزایش وام ازدواج طی ۱۰ سال گذشته تغییر محسوسی را در میانه ازدواج افراد زیر ۱۵ سال نشان نمی‌دهد و بیان این گزاره که افزایش کودک همسری با افزایش مبلغ وام ازدواج رابطه ای مستقیم دارد غلط و مطلبی از اساس کذب است.》

اما سوال اینجاست که علت رسانه‌‌ای شدن این صحبت‌های غیرعلمی و منتشر شدن آن از سوی اشخاصی همچون معصومه ابتکار (معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری)
(معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری)

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

https://shoaresal.ir/fa/news/293125/دستپخت-خانم-ابتکار-و-محمد-مهدی-تندگویان
و محمدمهدی تندگویان (معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش) در ماههای آخر حضورشان در دولت چیست؟ آیا بر اساس یک معضل فرضی داخلی است یا به دلیل تعهد و پایبندی نانوشته‌شان به اجرای هدف پنجم سند توسعه پایدار سازمان ملل متحد؟


بهتر نبود منتقدین وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی شخصا سری به بانک‌ها میزدند و در گفت و گوی کوتاهی با جوانان در صف انتظار از آنها میپرسیدند که اصلا چقدر برای گرفتن وام ازدوجشان برو و بیا کردند؟ به چند دوست و آشنا رو زدند تا ضمانتشان را قبول کنند؟ چرا علیرغم بخشنامه‌های مکرر بانک مرکزی، بانک‌ها کار جوانان را با یک ضامن راه نمی‌اندازند؟ اصلا همین مبلغ وام ازدواج کفاف خرج و برج شروع زندگی را می‌دهد؟

ای کاش امثال تندگویان و ابتکار در این چندین سال مسندنشینی‌شان بر پستهای حیاط خلوت‌ دولتی، کمی هم داد ۱۵ سال خاک خوردگی قانون تسهیل ازدواج جوانان مملکت را می‌زدند و نه آنکه دائما سد راهی در مقابل جوانانی باشند که باهمه‌ی سختی‌ها به دنبال سر و سامان گرفتن به خانه‌ی بخت می‌روند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها