أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۴۱۱
زمان انتشار: ۰۲:۲۹     ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری:
آیت‌الله میرباقری در تبیین الزامات مبارزه در دوران حکمرانی مجازی گفت: اگر در زمینِ حکمرانیِ مجازیِ غربی بازی کنید، بازنده‌اید؛ ولو گُل بزنید! این حکمرانی را باید خودتان به دست بگیرید و جهتش را تغییر دهید. باید برای استارتا‌پ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جایگزین طراحی کنید. مواظب باشید که شهوتِ دیده‌شدن و طرفدار جمع کردن، شما را زمین‌گیر نکند.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، «آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری» طی نشستی با محوریت الزامات مبارزه در دوران حکمرانی مجازی که جمعه ۱۰ بهمن برگزار شد گفت: امروزه با تمدنی مواجه هستیم که لایه های متعدد خود را در طول چند قرن شکل داده و ورود کرده به دیگر تمدن ها که از جمله آن دنیای اسلام است.



نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: این مسائلی که با آن مواجه هستیم در لایه های مختلفی قابل گفت و گو است؛ مانند مسأله محصولاتی که دنیای غرب در قالب رسانه به دنیای اسلام صادر کرده است. 

وی با اشاره به اینکه بیمه، پول واحد و دیگر مسائلی که در کنترل نظام استبداد مانند انقلاب صنعتی شکل گرفت افزود: امروز باید در قیاس مدیریت و حکمرانی فضای مجازی در جهان حضور پیدا کنیم و صرفا کاربر نباشیم به واقع مبارزه در سطح کاربری خوب است ولی کفایت نمی کند.

به گفته وی، باید میدان درگیری خودمان را حکمرانی فضای مجازی قرار دهیم و مسیر گسترش فضای مجازی در جهان و افق توسعه رسانه و استراتژی و سیاست گذاری در این عرصه را نخبگان انقلاب اسلامی تعریف کنند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه سبک زندگی یک تمدن شده است و می خواهد این تمدن را به لایه های مختلف جهان صادر کند بیان کرد: این تمدن به دنبال یک حکومت واحد با عنوان دهکده جهانی است.

وی ادامه داد: این تمدن تعلقات و ساختارهای اعمال قدرت خود را پس از جنگ جهانی ایجاد کرده است؛ ما نیز در جریان این تمدن جدید که با عنوان برخورد تمدن ها شکل گرفته است تکلیفی داریم.

 آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه غرب به دنبال استحاله انقلاب اسلامی در جریان تمدن خود است، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منشور فکری و هم آوایی در جهت جبهه مقابله با تمدن استکباری است. 

وی در ادامه در تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب پیش از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز نظام اسلامی ایران را تحلیل و تفسیر می کنند که انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری از هیچ یک از تئوری های سیاسی حکومتی نبود و این انقلاب در خود قانون اساسی امر ولایت فقیه بنا نهاده شده است. 

به گفته آیت الله میرباقری، کسانی که وارد این میدان می شوند در ابتدا باید به این درک برسند که موضوع درگیری انقلاب اسلامی ایران با تمدن جدید غرب یک مسأله جدی و برخورد تمدنی جدید در عالم است. 

حکمرانی مجازی ساختار اصلی تمدن غربی است

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه حکمرانی مجازی ساختار اصلی تمدن غربی و درگیری با اسلام است عنوان کرد: در جریان حکمرانی مجازی آنچه حاکمیت دارد میدان عالم خیال است نه عالم حس؛ اینگونه است که مقیاس حکمرانی تغییر می کند.

وی ادامه داد: ابزار مدیریت انسان ها در عالم مجازی در قالب تولید دانش مرتبط شکل گرفته است و ما با چنین چیزی روبه رو هستیم با یک حرکت تمدنی که مدعی به خلق بهشتی در این دنیا بود ولی با شکست مواجه شده است.

کرونا مدخلی برای عبور دادن انسان ها از فضای حقیقی به مجازی شد

مدیریت بزرگ نمایی و رعب انگیز ساختن بیماری ویروسی کرونا نیز می تواند در همین قالب تعریف شود که چگونه مدیریت انسان را به عرصه مجازی سوق داده شد که نمونه آن آموزش رسمی است که در ایران نیز بسیار افراطی این مسأله شکل گرفت.

وی از نظم پذیری نوجوانان در فضای مجازی در جریان شیوع بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: 14 میلیون دانش آموز را به یکباره به فضای مجازی سوق دادند و این امر بسیار خطرناک تر از پیاده سازی سند 2030 بود.

قرارگاه استکبار تمدن غرب به دنبال استحاله تمدن اسلامی است

آیت الله میرباقری افزود: کرونا مدخلی برای عبور دادن انسان ها از فضای حقیقی به مجازی است به واقع دشمنان قصد دارند که انسان را در عالم حقیقی بمیرانند و در عالم خیال احیاء کنند.

وی با اشاره به اینکه متفکرینی که نشسته اند آن طرف و مدیریت مجازی را به نفع غرب سوق می دهند بیان کرد: امپراطوری رسانه ای کرونا جریان جدیدی را سوق داد که طی آن جامعه جدید را از طریق رعب، تهدید و تطمیع مقیاس حکمرانی را تغییر داد.

وی اظهار کرد: در جریان مبارزه نرم و سخت در عرصه مجازی اولویت این است که پرچمداران دشمن را بزنیم، چرا که تنها با این راه می توانیم عمودشان را پایین بکشیم.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان در پایان با ضروری خواندن آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان نسبت به حضور در فضای مجازی و مخاطرات آن خاطرنشان کرد: امروزه نباید از جنگ نرم و سخت غافل شویم، باید میدان ها و طراحی های جدید در مقابل تمدن استکباری باشیم، در جریان این جنگ در حکمرانی جنگ فضای مجازی نباید از جنگ سخت غفلت کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها