أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۴۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
یادداشت/
دکتر حسن نیلی احمدآبادی


پایگاه 598: رئیس جمهور فرانسه در خصوص پیوستن آمریکا به برجام پیش شرط گذاشته است، و پیش شرط آن پیوست منطقه ای برجام است.

برجام یک توافقنامه بین المللی بود که بین ایران و قدرتهای جهانی بسته شد. یک ظاهری داشت و یک باطنی، ظاهر آن همان بود که توسط یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در دو انتخابات 92 و 96 مطرح و بر اساس آن از مردم رای گرفته شد. و آن چیزی نبود جز نشان دادن درب باغ سبز "رونق و رشد اقتصادی" بهبود فضای کسب و کار و بهره گیری از فرصت های موجود در اقتصاد جهانی برای بهبود وضعیت اقتصادی در داخل. اما باطن برجام، برای مهار قدرت و شکستن مقاومت ملت سرافراز ایران اسلامی از خارج و از درون بود. ماموریت خارج به داعش و ماموریت داخل قرار بود از طریق فشار حداکثری و دشوار نمودن شرایط کسب و کار، معیشت و تداوم زندگی برای ملت ایران محقق شود. البته عوامل داخلی نیز قرار بود نقش آفرینی کنند، که کردند، تاراج منابع طلا و ارز در اوج تحریم، انتقال اطلاعات اقتصادی از طروق مختلف به خارج، و .... جنگ نرم گسترده ای که شبکه های ماهواره ای به راه انداخته بودند، همه و همه اجزاء یک پازل هستند. البته ممکن است برخی از عوامل داخلی ناآگاهانه در این فرآیند نقش آفرینی کرده باشند، همانگونه که برخی از عوامل انتحاری در مجموعه داعش بدون آگاهی خود را در بین مردم کشورهای منطقه منفجر می کردند، اکنون با رشادتهای قهرمانهای محور مقاومت بویژه سردار سلیمانی این پازل به هم ریخته است. یعنی محاصره مرزهای ایران از طریق داعش و انتقال ناامنی به داخل کشور نه تنها محقق نشده است، بلکه حوزه تاثیر انقلاب اسلامی گسترش یافته و قدرتهای جهانی مجبور به ترک منطقه هستند. سردار سلیمانی به عنوان سمبل مقاومت اسلامی شناخته شده و مکتب او هر روز در حال یارگیری در سراسرجهان است.

در حالی که قرار بود هم زمان با نشست و برخواست ها و قدم زدن ها با مقامات آمریکایی، داعش خود را به پشت مرزهای ما برساند و آنچه که گفته شد، محقق شود. یعنی فشار اقتصادی منجر به فروپاشی از درون شده، و محاصره داعش نیز این فرآیند را تسریع نماید. هوشیاری سکاندار انقلاب اسلامی، و وجود عناصر ارزشمندی مانند سردار سلیمانی، این تهدید را به فرصت تبدیل نمود، و هم افزایی عوامل داخلی نظام سلطه و خارجی بی اثر شد، البته جانهای عزیزی از جمله جان سردار سرافراز قاسم سلیمانی در این راه هزینه شد. اکنون که سناریوی فشار حداکثری به شکست انجامیده، گستاخانی مانند رئیس جمهور فرانسه می خواهند آنچه را که نتوانستند از طریق داعش و عوامل داخلی خود محقق کنند، به عنوان شرط بازگشت به برجام به ملت ما بفروشند. زهی خیال باطل؟! جالب است که گاهی دم خروسی از ناشی گری عوامل داخلی آنها بیرون می زند و نقشه را لو میدهد، مانند، آن خانمی که می گوید سردار سلیمانی چه کرده است؟ و یا وزیری که می گوید، "گاهی باید از چیزی دفاع کند که به آن اعتقادی ندارد"؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها