يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۴۸۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
همزمان با ایام دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، شبکه پنج ویژه‌برنامه‌های متنوع و جذابی برای پخش در نظر گرفته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صبا: همزمان با ایام دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، شبکه پنج ویژه‌برنامه‌های متنوع و جذابی برای پخش در نظر گرفته است.
 
اعلام ویژه‌برنامه‌های شبکه پنج در دهه فجر
 
به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، برنامه‌هایی «سرچشمه»، «هفت‌تیرهای کاغذی»، «نقد سینما»، «ما ایرانی‌ها»، «یه روز تازه»، «دستخط»، «سال‌های خاکستری»، «برخط شو» و … از جمله برنامه‌های شبکه پنج سیما در ایام دهه فجر است.
 
گروه سیاسی شبکه پنج سیما با برنامه‌های «سرچشمه» و «هفت‌تیرهای کاغذی» به استقبال جشن انقلاب می‌رود.
 
ویژه برنامه تاریخی «سرچشمه»، به مناسبت دهه فجر در ۱۰ قسمت به بررسی حوادث و اتفاقات پیش آمده در انقلاب می‌پردازد. این برنامه با هدف بررسی و تحلیل وقایع ۱۷شهریور، به اوضاع زندان‌های آن زمان می‌پردازد و گرایش هنرمندان و مکان‌های فرهنگی عصر پهلوی را تحلیل و بررسی می‌کند.
 
این برنامه همچنین دیدار همافران با امام و نقش نیروی هوایی ارتش و بازار تهران را در انقلاب اسلامی ایران تصویر می‌کند و کمیته استقبال از امام خمینی از دیگر موضوعاتی است که برنامه «سرچشمه» در روزهای انقلاب به آن می‌پردازد.
 
«سرچشمه» کاری از گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما با همکاری گروه سیاسی شبکه پنج سیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده ی تاریخ انقلاب را منتشر می‌کند.
 
مستند «هفت تیرهای کاغذی» به تهیه‌کنندگی محمد ساسان از ابتدای بهمن ماه در ۲۲ قسمت ۱۰ دقیقه ای به بررسی مطبوعات پیش از انقلاب و روزنامه نگارانی که علیه منافع ملی و مردم عمل کرده‌اند، می‌پردازد.
 
«نقد سینما» در دهه فجر
 
برنامه تلویزیونی «نقد سینما» از ۱۲ بهمن ماه هرشب ۳۰ دقیقه بامداد به مناسبت سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.
 
این ویژه برنامه به مدت ۱۰ شب با اجرای امیررضا مافی و تهیه‌کنندگی یوسف بچاری از برج میلاد با هدف نقد و بررسی فیلم‌های سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر تقدیم مخاطبان خواهد شد.
 
طلوع فجر در قاب «یه روز تازه»
 
برنامه صبحگاهی «یه روز تازه» از ابتدای دهه فجر معطوف به این مناسبت از ساعت ۷ تا ۹ صبح پخش می‌شود.
 
این مجله خبری در ایام دهه فجر به بازخوانی دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب می‌پردازد و بخش‌های ویژه‌ای از جشنواره ملی فیلم فجر را روی آنتن خواهد برد.
 
این برنامه همچنین روز ۲۲ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت زنده پخش می‌شود. حضور گزارشگر «یه روز تازه» در خیابان انقلاب و آزادی و تهیه گزارش از چگونگی برگزاری این جشن و رویداد ملی در ایام کرونا از دیگر بخش‌های این برنامه است.
 
«یه روز تازه» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما به تهیه‌کنندگی مشترک شهرام نسترن راد و روح الله رحیمی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و… با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.
 
امیدآفرینی در «ما ایرانی ها»
 
ویژه برنامه ترکیبی و گفتگو محور «ما ایرانی ها» در ایام دهه فجر با رویکرد معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و پروژه‌های ملی روی آنتن می‌رود.
 
این برنامه با محوریت امیدآفرینی به گفتگو با چهره‌های شاخص و برجسته می‌پردازد و همچنین افراد حاضر در استودیو از حس و حال خوب خود و خاطرات انقلاب می‌گویند.
 
«ما ایرانی ها» در دهه فجر از شنبه تا سه شنبه هر شب ساعت ۲۲:۰۵ پخش می‌شود.
 
برنامه «قرنطینه»، «ورزشگاه» و «پنج ستاره» دیگر برنامه‌های گروه اجتماعی است که معطوف به جشن انقلاب روی آنتن خواهد رفت.
 
بیعت همافران با امام راحل
 
گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما، برنامه های «رنگین کمان»، «به خانه بر می گردیم»، «دستخط»، «مهمانی به خانه برمی گردیم» را در ایام جشن انقلاب روی آنتن می‌برد.
 
برنامه «به خانه بر می گردیم» که هر روز ساعت ۱۶:۴۵ از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود، در دهه فجر با حضور مهمانان و کارشناسان مرتبط به موضوع انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد.
 
«دستخط» ۲ گفتگوی ویژه با حاج علی ثقفی برادر همسر امام خمینی (ره) و امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره انقلاب ۵۷ و بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی (ره) دارد. این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۶:۲۰ پخش می‌شود.
 
روایت زندگی ۱۰ مبارز سیاسی در «سالهای خاکستری»
 
گروه معارف شبکه پنج سیما، با پخش مستند »سالهای خاکستری» و برنامه‌های ظهرگاهی «تانیایش» و «عطر عاشقی» به استقبال جشن انقلاب می رود.
 
مستند «سالهای خاکستری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی همزمان با آغاز دهه فجر هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود.
 
این مستند که در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تولید شده با بازی اسما حسینی راوی زندگی افرادی است که سال‌ها در زندا‌نهای ستم شاهی روزگار گذراندند تا انقلاب و ارزش‌های دینی و انقلابی در سال ۵۷ به ثمر بنشیند. «سالهای خاکستری» که بر اساس خاطرات و دست نوشته‌هایی از طاهره سجادی تولید شده، درباره ۱۰ تن از مبارزان سیاسی دهه ۴۰ و ۵۰ است.
 
برنامه ظهرگاهی «تا نیایش» و «عطر عاشقی» نیز در این ایام معطوف به این مناسبت خواهد بود.
 
«برخط شو» فجری می‌شود
 
گروه تهران و شهروندی با مسابقه آنلاین و تلویزیونی «برخط شو» و برنامه گزارشی «در شهر در استان» دهه مبارک فجر را جشن می‌گیرد.
 
مسابقه «برخط شو» با طرح سوال‌های انقلابی میزبان شرکت کنندگان مسابقه می‌شود و مخاطبان می‌توانند با نصب اپلیکیشن شبکه پنج سیما به صورت برخط در مسابقه ویژه بینندگان شرکت کنند.
 
این برنامه از شنبه تا سه شنبه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود.
 
برنامه «درشهر در استان» ضمن تهیه گزارش از پیشرفت‌های شهری پس از انقلاب اسلامی ایران، گزارش‎های ویژه‌ای از برنامه‌های دهه فجر در سطح استان خواهند داشت.
 
تامین برنامه و پخش شبکه پنج سیما برنامه‌های نمایشی و میان برنامه‌هایی را برای پخش در این ایام تدارک دیده‌اند.
 
پخش سینمایی «فصل آخر» و «مستند آن روزها» روز جمعه ۱۷ بهمن به ترتیب ساعت ۱۳:۳۰ و ۲۲:۱۰ از جمله آثار نمایشی و تامینی است که تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
 
داستان فیلم تلویزیونی «فصل آخر» به کارگردانی اسماعیل فلاح پور و هنرنمایی هوشنگ توکلی، فقیهه سلطانی، فرحناز منافی‌ظاهر و پرویز شفیع‌زاده در زمان حال می‌گذرد و بازگشتی به سال ۵۶ دارد.
 
این تله ‌فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که یکی از کتاب‌های پدرش را که نویسنده بوده است مطالعه می‌کند و با حقایقی تکان‌دهنده مواجه می‌شود. اتفاقات این داستان در دوران معاصر می‌گذرد و مطالب کتاب، شخصیت‌های داستان را در فضای سال ۵۶ قرار می‌دهد. دختر نویسنده کتاب که داستان نوشته شده پدر را می ‌واند، به دنبال مادرش می‌گردد که قبل از انقلاب دچار حادثه شده است و همدیگر را گم کرده‌اند.
 
همچنین پخش شبکه پنج سیما وله، میان برنامه، موسیقی تصویر و … را تدارک دیده است که در فاصله بین برنامه‌ها روی آنتن خواهد برد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها