يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۶۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر خبرهای خوشی از تاثیر واکسن روسی شنیده ایم.
به گزارش پایگاه 598 ، مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت در گفتگو با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در خصوص روند تولید واکسن ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر واکسن ایرانی کرونا که در مرحله اول فاز انسانی قرار دارد از استانداردهای بالایی برخوردار است  و در فاز اول مطالعه انسانی قرار است این واکسن را ۵۶ نفر دریافت کنند. بررسی عوارض جانبی احتمالی واکسن ایرانی کرونا مهمترین هدف ما از این مطالعات انسانی است و تا به امروز عارضه خاصی وجود نداشته است. 
وی ادامه داد: در مرحله دوم فاز انسانی این واکسن بر روی حدود ۳۰۰ نفر آزمایش می‌شود و امیدواری‌های زیادی وجود دارد که با کسب نتایج خوب این واکسن تا خرداد ماه سال آینده به تولید انبوه برسد و البته اولویت استفاده از واکسن با کادر درمانی کشور، افرادی که بیماری زمینه ای دارند و افراد سالمند خواهد بود.

محرز همچنین درباره واکسن روسی کرونا عنوان کرد: تا چند روز پیش هیچ اطلاع دقیقی در مورد واکسن روسی در دسترس نبود اما خوشبختانه روز گذشته خبرهای خوشی درباره این واکسن شنیدیم و مجله معتبر «لنست» که یک نشریه پزشکی معتبر در سطح بین المللی است اعلام کرد که نتایج بررسی فاز سوم آزمایش‌ها نشان می‌دهد که واکسن روسی ٩١.۶ درصد در برابر ویروس کرونا موثر است  بنابراین در صورتی که یک مرجع بین المللی معتبر این واکسن را تایید کند حتما از آن استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: این تصور که برخی فکر می کنند پس از تزریق واکسن باید ماسک خود را کنار بگذارند و به رعایت دستورالعمل ها پایان دهند غلط است و همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست ها و استفاده از ماسک باید در جامعه ادامه پیدا کند.

واکسیناسیون عمومی در تابستان 1400 آغاز می شود

کاظم باعثی عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران که مهمان دیگر برنامه بود در مورد واکسن ایرانی کرونا اظهار داشت: خوشبختانه واکسن ایرانی به طور صد در صد بر ویروس جهش یافته انگلیسی غلبه کرده و میزان آنتی بادی خنثی کننده بسیار خوبی تولید می کند و به مردم عزیز اعلام می کنیم که اگر این واکسن فاز دو و سه خود را هم با موفقیت طی کند از بابت غلبه بر ویروس جهش یافته نگرانی وجود نخواهد داشت.
وی همچنین گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته واکسیناسیون براساس اولویت انجام خواهد شد و کادر درمانی، افراد سالخورده و افراد دارای بیماری زمینه ای در اولویت قرار دارند. به احتمال زیاد در تابستان 1400 می توانیم واکسیناسیون عمومی را آغاز کنیم.

اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره واکسن ایرانی مطلوب نبوده است

داریوش چیوایی کارشناس حوزه سلامت نیز روی خط برنامه آمد و در خصوص واکسن ایرانی کرونا عنوان کرد: واکسن ایرانی کرونا تاکنون یکی از پیشروترین واکسن های جهان بوده است اما مردم نباید اینگونه فکر کنند که مسئله شیوع ویروس کرونا حل شده و خدای نکرده رعایت دستورالعمل ها را متوقف کنند. واکسیناسیون در ایران احتمالا از تابستان سال آینده آغاز می شود و تا آن زمان باید قرنطینه هوشمند را اجرا کنیم و از نظر اساتید طب سنتی نیز برای مقابله با کرونا بیشتر استفاده کنیم.

چیوایی درباره اطلاع رسانی ضعیف وزارت بهداشت گفت: در حوزه اطلاع رسانی درباره تولید و توزیع واکسن ایرانی وزارت بهداشت چندان موفق عمل نکرده است و باید گفت که این وزارتخانه به نوعی فضای رسانه ای را رها کرده و سیاستگذاری رسانه ای وزارت بهداشت به هیچ عنوان مطلوب نبوده و اطلاعات متناقضی درباره واکسن ایرانی و یا حتی واردات واکسن خارجی منتشر می شود که سرگردانی افکار عمومی را به دنبال خواهد داشت بنابراین وزارت بهداشت باید هر چه سریعتر برنامه مشخصی در حوزه اطلاع رسانی ارائه دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها