أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۶۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هر چه واکسن دیرتر تحویل داده شود قیمت کمتر می‌شود و اینکه می‌بینید مسئولان از جواب دادن صریح و آشکار طفره می‌روند و پاسخ آشکار نمی‌دهند، به این دلیل است که ما در مرحله چانه زنی هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رکنا: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هر چه واکسن دیرتر تحویل داده شود قیمت کمتر می‌شود و اینکه می‌بینید مسئولان از جواب دادن صریح و آشکار طفره می‌روند و پاسخ آشکار نمی‌دهند، به این دلیل است که ما در مرحله چانه زنی هستیم.

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره واردات واکسن کرونا اظهار کرد: نگاه اصلی ما به تامین واکسن از تولید کنندگان داخلی است زیرا مقدار نیاز زیادی واکسن باید برای هموطنان تامین کنیم و تا آن زمان که از تولید داخل مطمئن شویم و تولیدکنندگان در حجم انبوه نیاز کشور را برطرف کنند ما روی واردات فکر کردیم و یکی از ساز و کارها کواکس است و ما به عنوان یکی از کشورهای عضو علی رغم سختی ها پول را پرداخت کرده ایم و از طرفی خرید از منابع مطمئن و معتبر را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: اولین محموله ای که برای واردات انتخاب شده واکسن روسی است که واکسی مطمئن و در عین حال از بعد ایمنی، اثربخشی و ایمنی زایی از واکسن های خوش سابقه در دنیا در مدت کوتاه شیوع کرونا بوده است و ما برای واردات در حد چند میلیون دوز صحبت کرده ایم البته تنها روی واکسن روسی حساب نکرده ایم و یک سبد از واکسن های مختلف چینی، هندی، روسی و کوبا است که بخشی از واکسن ها از مسیر انتقال دانش فنی و بخشی از واردات مستقیم وارد کشور خواهند شد.

وی ادامه داد: بعضا شنیده ام و در فضای مجازی مطرح شده است چرا تا به حال واکسن کرونا دریافت نکرده ایم و باید توجه داشت تا وقتی فاز ۳ بالینی واکسن کرونا به عنوان آخرین مرحله طی نشود اجازه واردات واکسن را نمی دهیم و اگر شنیده شده کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس زودتر واکسن را دریافت کرده اند علت مشارکت آنها در فاز ۳ مطالعات بالینی بود و نظر سیاستمداران، عموم مردم و نمایندگان مجلس این نبود که در فاز سه مطالعات بالینی مشارکت داشته باشیم و به همین دلیل کمی دیرتر نسبت به کشورهای همسایه واکسن را دریافت می کنیم.

شانه ساز از صدور مجوز تست انسانی سومین واکسن کرونا خبر داد و گفت: در دو هفته آینده مجوز مطالعات بالینی سومین واکسن تولید داخل صادر می شود و باید توجه داشت که هر کدام از واکسن های تولید داخل به روش خاصی تولید می شوند و امیدواریم بتوانیم ظرف مدت کوتاه تولیدات ایرانی را صادر کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: تقاضای ما با آنچه شرکت ها می توانند تامین کنند متفاوت است، زیرا نیاز گسترده جهانی وجود دارد و توان و زیر ساخت محدودی در دنیا ایجاد شده است و طبق برنامه ریزی زمانبندی شده با میزان نیاز هم خوانی ندارد و ما در مرحله چانه زنی هستیم و در مرحله نخست ۵۰۰ هزار دوز واکسن روسی وارد خواهد شد البته ما تقاضای چند میلیون دوز واکسن کرونا را داریم و کمپانی ها پیشنهاد ما را رد نمی کنند و مهم برنامه زمان بندی تحویل بوده و اصرار ما این است زودتر واکسن ها تحویل داده شود و شرکت ها زمان بیشتری از ما طلب می کنند.

وی ادامه داد: هر چه واکسن دیرتر تحویل داده شود قیمت کمتر می شود و اینکه می بینید مسئولان از جواب دادن صریح و آشکار طفره می روند و پاسخ آشکار نمی دهند، به این دلیل است که ما در مرحله چانه زنی هستیم و اگر تولید داخل برسد قیمت وارداتی کاهش پیدا می کند و اگر نیاز داخلی کافی نباشد واکسن را وارد می کنیم و آیتم های مختلفی مانند تعداد، زمان تحویل، تنوع منابع تامین کننده و شرایط حمل و نقل و لجستیک روی قیمت واکسن تاثیر می گذارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها